Poging tot doodslag ex werkgever.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Allroundgast
Infopolitie Gast

Poging tot doodslag ex werkgever.

Ongelezen bericht door Allroundgast »

Hoi vraagje.

Er is een tijdje gedoe vanuit mijn ex werkgever en gezin. Gelukkig ben ik daar niet meer in dienst.
Maar meneer en mevrouw blijven ons als gezin lastig vallen. Niet te min de vrouw deeld ook bedrijfsinfo bv emails tussen mij en ex werkgever aan derde.
Ik heb bewijs last van getuige.

Ik ben vorigjaar zonder rede bedreigd door de ex werkgever. 2 van mijn kinderen zijn bijna ontvoerd door deze personen. Mijn vrouw en dochter zijn bedreigd met de dood. Paar weken voor de schietpartij aan mijn adres. Een zoon van mijn ex werkgever heeft het gedaan. Dit heb ik vernomen in mijn omgeving. Ik ken hem verder niet.
In mijn ogen duidelijk en volgens vele in opdracht van. Ook kwam hij daar vandaan.
Ook is mijn goede naam beschadigd idem dat van mijn gezin door deze zelfde personen. Bewijslast en getuiges van.

Wat tedoen aangiftes worden zo goed als tegengehouden want daar heeft men geen zin in. Maar ons leven staat wel op zijn kop door deze personen. Compleet.

God weet wat er nog meer staat te wachten.
Ze hebben tenslotte een wapen verlof en wapens in huis.

Erger nog lijkt erop dat sommige bij de politie denken dat wij de daders zijn. Zo komt het over. En dus weigeren tot en met het verhaal te horen.
Of iets te doen met de gegevens die wel degelijk van toepassing zijn tegen hen. Zo blijkt na juridisch advies.

Ik zou graag willen weten wat nu.

Btw schietpartij is de aangifte opgenomen.
Ter plekke.
Van mij niet mijn vrouw die als eerste ter plekke was.
Ook dat verhaal is van belang lijkt me.

Hopelijk een antwoord hier.
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 60

Re: Poging tot doodslag ex werkgever.

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Ga eens naar Het Juridisch Loket en laat je daar goed voorlichten over de mogelijkheden
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 37

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Dit verhaal is te beknopt om op het forum uitgebreid te behandelen. Ik heb nog nooit gehoord van problemen bij het opnemen van een aangifte na een schietpartij; dat behoort tot de hoogste prioriteiten van de politie.

Wat ik wel kan zeggen, is dat "van horen zeggen" vaak niet voldoende is om iemand als verdachte aan te merken. Er moet een redelijk vermoeden van schuld zijn aan het strafbare feit. Het feit dat u iets in uw omgeving heeft gehoord, geldt niet als bewijs. Als de betrokkenen zelf niet met de politie spreken, kunnen hun verklaringen niet worden opgenomen in het dossier, en zal er op ander bewijs moeten worden vertrouwd.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Ongelezen bericht door SWAT »

De politie is verplicht een aangifte op te nemen en mag dit niet weigeren, tenzij op voorhand zonder enige twijfel direct duidelijk is dat er geen sprake is van een strafbaar feit.
De politie is echter niet verplicht om bij elke aangifte ook (direct) een opsporings onderzoek in te stellen.
Er zijn afspraken met het Openbaar Ministerie welke aangiftes wel, niet of niet direct opgepakt worden.
Hierbij speelt mee dat er te weinig capaciteit bij de.politie is om elke aangifte te onderzoeken en te weinig capaciteit bij het Openbaar Ministerie en de rechtelijke macht om elke zaak te kunnen vervolgen.
De.politie.moet wel melden wat er met de aangifte gaat gebeuren en de aangever kan over deze beslissing klagen bij het Openbaar Ministerie en uiteindelijk bij het Gerechtshof.
Stay safe out there.
Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

DiNozzo schreef: 11 jan 2025, 11:58 Dit verhaal is te beknopt om op het forum uitgebreid te behandelen. Ik heb nog nooit gehoord van problemen bij het opnemen van een aangifte na een schietpartij; dat behoort tot de hoogste prioriteiten van de politie.

Wat ik wel kan zeggen, is dat "van horen zeggen" vaak niet voldoende is om iemand als verdachte aan te merken. Er moet een redelijk vermoeden van schuld zijn aan het strafbare feit. Het feit dat u iets in uw omgeving heeft gehoord, geldt niet als bewijs. Als de betrokkenen zelf niet met de politie spreken, kunnen hun verklaringen niet worden opgenomen in het dossier, en zal er op ander bewijs moeten worden vertrouwd.
Mensen willen spreken politie haakt af.
En doet er niks mee.
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 64

Ongelezen bericht door SWAT »

De politie is niet de oplossing voor elk.maatschappelijk probleem maar dat besef is er niet bij iedereen. Vooral omdat de politie een overheidsinstantie is die het meest en dagelijks zichtbaar is en het makkelijkst is te bereiken.
Problemen met een ex werkgever zijn geen problemen waar de politie een oplossing voor moet zoeken, behalve als daarbij strafbare feiten plaats vinden. De politie is er dan.nog steeds niet voor het oplossen van het onderliggende probleem maar uitsluitend voor onderzoek naar het strafbare feit.
In deze casus blijkt uit de posting van de topicstarter niet wat nu de strafbare feiten zouden zijn. Er worden wat algemene kreten geuit maar geen concrete feiten benoemd.
Daarnaast speelt dat dit een site is OVER de politie en niet VAN de politie dus kunnen we het alleen doen met wat iemand daadwerkelijk hier verteld. Zijn dit enkel wat verder niet onderbouwde algemeenheden dan volgt ook een algemene reactie.
Stay safe out there.
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 37

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Gast schreef: 12 jan 2025, 13:39Mensen willen spreken politie haakt af.
En doet er niks mee.
De politie heeft een enorm capaciteitsprobleem, maar dit soort zaken staat normaal gesproken bovenaan het lijstje met prioriteiten. Met dit beknopte verhaal en de antwoorden die we hebben gekregen, kunnen we niet zoveel.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 66

Ongelezen bericht door MotoRon »

Kennelijk wil TS de zaak hier niet verder verduidelijken. Aangezien wij de zaak verder niet kennen, zal hij zijn vraag moeten stellen bij de politie.
Als de zaak in onderzoek is, dan doen wij hier verder volgens onze regels geen uitspraken over.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten