Solliciteren politie met verleden van drugsgebruik

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Lars Hendriks
Infopolitie Gast

Solliciteren politie met verleden van drugsgebruik

Ongelezen bericht door Lars Hendriks »

Hallo, ik zou heel graag willen solliciteren bij de politie maar heb ik in het verleden tot recent (3 a 4 maanden geleden) nog wel het een en ander gebruikt.

Ik heb voor ongeveer 2 jaar wel regelmatig recreational drug en anabolen gebruikt. Hier ben ik volledig mee gestopt en wil graag wat bereiken in me leven en de politie lijkt me een geweldige baan.

Ik ben verder nog kern gezond en ben ook erg fit. Loop alleen nog wel bij de dokter voor het herstel van natuurlijk testosteron, maar heb daar verder geen last van en ben medisch in orde.

Ik denk dat ik veel te bieden heb maar ben een beetje bang dat me fouten keuzes van het verleden dat nogal flink in de weg kunnen zitten. Natuurlijk als ik solliciteer ben ik hier ook 100 procent eerlijk in maar zal dit veel invloed hebben op de uitkomst?

Alvast bedankt!
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Solliciteren politie met verleden van drugsgebruik

Ongelezen bericht door maestro »

Het zal meegenomen worden en het is goed dat je er open over bent. Ben je dat niet dan wordt je afgewezen. Persoonlijk zou ik nog even wachten met solliciteren, omdat je zelf zegt tot voor kort nog te hebben gebruikt. Je maakt meer kans als het enkele jaren geleden was. Dan heb je een sterker verhaal dat je niet meer in de verleiding komt drugs te gebruiken.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Lars Hendriks
Infopolitie Gast

Nee dat kan ik begrijpen, maar daarnaast het gebruik was alleen op festivals. Heb er verder ook nooit verleiding naar gehad. Dat zal dus geen enkel probleem zijn. Daarnaast denk ik dat ik dat ook prima kan uitleggen bij bijvoorbeeld de psychologische test. Zou daar begrip voor zijn of is wachten nogsteeds een aanrader?
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Het is voor jou verklaarbaar, logisch en acceptabel, maar dat is niet het meest interessant; het moet voor de recruiter (of hoe zo'n poppetje ook heet) ook 'acceptabel' en 'risicoloos' klinken..en 3 a 4 maanden 'clean' klinkt voor mij niet veilig...

Maar goed, de tips zijn gegeven..

'Het is niet logisch dat 450 miljoen Europeanen aan 330 miljoen Amerikanen vragen hen te beschermen tegen 140 miljoen Russen'
Donald Tusk

maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Het gaat er bij de veiligheid bijvoorbeeld ook om dat je bestand bent tegen groepsdruk als je met vrienden naar een festival gaat en zij wel een pilletje willen gebruiken. Je kunt op vragen over hoe je daarmee omgaat pas een echt overtuigend antwoord geven als het duidelijk langer geleden is dat je hebt gebruikt.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Lars Hendriks
Infopolitie Gast

Bedankt voor de informatie, heb echter toch zojuist de sollicitatie eruit gedaan. Alle punten over groepsdruk en verleiding zijn voor mij in geen enkel opzichte van toepassing. Ook tijdens mijn festival dagen ben ik vaak zat nuchter gegaan zonder enig probleem. Heb altijd me eigen keuzes gemaakt in een groupsetting en daar zal ook nooit verandering in komen. Denk dat de recruiter dit ook zeker in me terug zal zien en ben er hartstikke enthousiast over. Ik vind dat ik meer dan verantwoord ben voor de ben en zal zeker me best doen dit te laten zien en nakomen. Maar nogmaals bedankt voor de tips en gedachte wijzen!
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Het gaat ons minder om het gebruik, dan de daadwerkelijke mindset er achter. Je heb vrij recent nog gebruikt. Afgelopen festival seizoen laten we zeggen. Dat je er vanaf kan blijven geloof ik zo. Maar je hebt al die keren dat je gebruikt hebt ook het hele milieu wat er nodig is voor productie, handel in stand gehouden. Daar wel eens over nagedacht? Dat zijn dezelfde lui die je straks met elke vezel in je lichaam moet tegen zien te houden. Dat doe je onder andere met de juiste mindset en kijk op drugs.
Daarnaast moet de recruiter er ook van overtuigd zijn dat al die kilos inbeslaggenomen drugs die onze beslag hokken liggen ook veilig zijn in jouw handen. Hoe gaan jouw drugsgebruikende vrienden mogelijk reageren als ze weten dat jij in potentie toegang hebt tot al de drugs (die wellicht kort ervoor nog van hun zelf waren). Wel allemaal zaken om in ogenschouw te nemen.

Ik vraag het me af of ze er met zi makkelijk en luchtig over denken als jij.
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 66

Ongelezen bericht door MotoRon »

TS heeft het advies gehad en ziet het probleem van 2 jaar regelmatig drugsgebruik tot voor kort (3-4 maanden) niet als zo’n probleem. Ik ben niet zo optimistisch. We gaan het zien.
:slotje:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten