Goedenmorgen,
Onlangs heb ik een woning aangekocht in Bergen op Zoom met hiertussenin een oprit/ uitrit.
Hierna komt een stoep en het gebeurd regelmatig dat er elektrische fietsen met grote vaart over de stoep sjeesen met als gevolg dat ik altijd een flinke gok neem met uitrijden. Mocht dit een keer mis gaan (er hangen camera's op mn oprit en bij de voordeur waarop zich dit de hele dag dppr afspeelt) wie is er dan schuldig? Ik weet dat automobilisten 9vd10 keer aansprakelijk zijn ook al zat de fietser fout zodoende mijn vraag..
Dan nog 1, er word continue gekeerd op m'n oprit. Moet ik een bord of wegmarkering plaatsen of spreekt het voor zich en mag je zowieso niet op andermans oprit keren?
Oprit/Uitrit
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Re: Oprit/Uitrit
Voor wat het eerste betreft doelt u uitsluitend op de civielrechtelijke verantwoordelijkheid en die houdt idd in dat uw verzekering al snel verantwoordelijk wordt gehouden tenzij u overmacht kunt aantonen. Strafrechtelijk ligt het gelukkig wel genuanceerder.
Achteruit inparkeren, scheelt een hoop..
Voor wat uw tweede punt betreft; ik begrijp niet helemaal waarom u dit als een (groot) probleem ervaart. Is het een oprit tussen 2 huizen of toch rechtstreeks in uw voortuin?
Achteruit inparkeren, scheelt een hoop..
Voor wat uw tweede punt betreft; ik begrijp niet helemaal waarom u dit als een (groot) probleem ervaart. Is het een oprit tussen 2 huizen of toch rechtstreeks in uw voortuin?
'Er zal altijd gekozen moeten worden tussen vrede en rechtvaardigheid..'
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Maar ook qua wetgeving bent u (deels) fout. U komt uit een uitrit en moet het overige verkeer voor laten gaan. Het is niet onlogisch dat er fietsers op het trottoir zijn, sterker nog, u zegt zelf al dat dat regelmatig gebeurt. Dat het niet mag, wil niet zeggen dat je ze dan maar aan mag rijden. Maar ook kinderen fietsen op het trottoir en gehandicaptenvoertuigen mogen daar rijden. In hoeverre u of de fietser aansprakelijk zal zijn is aan de verzekering. Of de fietser moet al zwaar gewond raken, dan pas doet de politie uitgebreid onderzoek en zou misschien vastgesteld kunnen worden dat de fietser onverantwoord snel reed. Maar bij alleen schade wordt zo'n onderzoek nooit ingesteld. Die camera's vind ik een goed idee, zou ik ook doen.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
-
- Infopolitie Gast
Ik parkeer altijd achteruit in maar dan nog is mn bumper sneller op de stoep dan mn ogen, het zit letterlijk tussen 2 muren in namelijk en die kids rijden mer hun fatbike vaak met hun ogen op de telefoon in hun hand dus zien mij ook niet.
Vwb waarom ik het een probleem vind dat mense op mn oprit keren is dat het eerst soms gebeurde en nu minstens 10x per dag. Is gewoon eigen terrein.
Vwb waarom ik het een probleem vind dat mense op mn oprit keren is dat het eerst soms gebeurde en nu minstens 10x per dag. Is gewoon eigen terrein.
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Keren waarbij iemand gebruik maakt van de oprit is niet verboden. Je kunt het alleen maar voorkomen door het fysiek onmogelijk te maken (door bv. een hek, paaltje, ketting e.d.)
U mag geen bord of wegmarkering aanbrengen, dat is voorbehouden aan de wegbeheerder.
U mag geen bord of wegmarkering aanbrengen, dat is voorbehouden aan de wegbeheerder.