Invalidenparkeerplaats op kenteken na verhuizing
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Invalidenparkeerplaats op kenteken na verhuizing
Onze buren hebben een invalidenparkeerplaats op kenteken en zijn inmiddels verhuisd. Kunnen wij zonder beboet te worden nu gebruik maken van deze parkeerplaats? Of moeten wij echt wachten tot het bord is verwijderd? De wijziging is al een tijd geleden doorgegeven aan de gemeente, maar het bord staat er dus nog steeds. We zouden evt het bord kunnen afdekken met een vuilniszak bijvoorbeeld.
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Re: Invalidenparkeerplaats op kenteken na verhuizing
De auto gewoon parkeren is vragen om ellende; de politie weet niet dat de houder van de gpk is verhuisd en een bon is snel geschreven..
Afdekken mag juridisch niet, maar ik zou 't wel begrijpen.. nu maar hopen dat de agent die langsrijdt niet denkt van 'wat een smerige truc, die krijgt een bon!'
Alles is dus een risico totdat het bord verwijderd is. Staat tegenover mocht u in de 2e situatie een bon krijgen dan buigt de rechtspraak vast wel met u mee, ik zou niet anders verwachten..maar ook dat is een vervelend en langdurig traject..
Verboden optie 3; als de gemeente echt weigert vlot te handelen (en dat is helemaal niet bijzonder); breng het bord gewoon daarnaartoe.. Hoelang moet een gemeente erover nadenken om iemand te sturen die binnen 2 minuten het bord weghaalt..
Toegestane (en misschien wel beste optie) 4; bij de gemeente binnenvallen en op zoek gaan naar de wethouder..
Maak uw keuze..
Afdekken mag juridisch niet, maar ik zou 't wel begrijpen.. nu maar hopen dat de agent die langsrijdt niet denkt van 'wat een smerige truc, die krijgt een bon!'
Alles is dus een risico totdat het bord verwijderd is. Staat tegenover mocht u in de 2e situatie een bon krijgen dan buigt de rechtspraak vast wel met u mee, ik zou niet anders verwachten..maar ook dat is een vervelend en langdurig traject..
Verboden optie 3; als de gemeente echt weigert vlot te handelen (en dat is helemaal niet bijzonder); breng het bord gewoon daarnaartoe.. Hoelang moet een gemeente erover nadenken om iemand te sturen die binnen 2 minuten het bord weghaalt..
Toegestane (en misschien wel beste optie) 4; bij de gemeente binnenvallen en op zoek gaan naar de wethouder..
Maak uw keuze..
'Er zal altijd gekozen moeten worden tussen vrede en rechtvaardigheid..'
Vervelend, inderdaad. Maar heb je er al eens rekening mee gehouden dat alles bij de overheid afhankelijk is van wettelijke termijnen, verkeersbesluiten enz. Je kunt als burger, maar ook als overheid niet "zomaar" zeggen, mwah, weet je wat, ik denk dat ik vandaag eens hier (*dartpijltje gooiend op kaart van Amsterdam) een verkeersbord ga plaatsen want dan hou ik de jongens van de buitendinest een beetje bezig... Evenzogoed geldt dit voor het weghalven van borden waar een verkeersbesluit op is genomen. Het gaat er niet om dat er een "jan" moet komen om een paal uit de grond te rukken, dat is een klein klusje, er gaat nog een en ander aan vooraf.
- Marcel75
- Nieuw lid
- Roepnaam: Marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 49
Dank voor de reacties. Inmiddels heb ik antwoord ontvangen van de gemeente:
De nieuwe bewoner gaat het bord nu dus afdekken. Maar als ik het goed begrijp lopen we nog steeds risico op een boete...In de tussentijd kan je het bord inderdaad bedekken met een tas of vuilniszak. Dan wordt het een openbare parkeerplek
- ThunderSTreak
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Niet als de gemeente haar bericht per mail heeft bevestigd..
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
De gemeente is wegbeheerder, de "eigenaar" van de weg. Als de nieuwe bewoner die mail goed bewaart (en overigens erg vreemd dat een gemeente dit per email doet en niet per brief, maar vooruit, je hebt in ieder geval iets) kun je, mocht het gebeuren dat er bekeurt wordt dus aantonen dat het afddekken met een "vuilniszak" in opdracht van de eigenaar van de weg is gedaan...
zoals mijn voorganger al zegt: theoretisch kun je nu niet meer bekeurd worden, "men" zou intussen moeten weten dat de parkeerplaats is opgeheven.
- Marcel75
- Nieuw lid
- Roepnaam: Marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 49
Dit bericht heb ik zelf ontvangen via whatsapp (via een speciaal nummer van de gemeente). Ik neem aan dat dit ook rechtsgeldig is.
Op aanraden van dienstdoende medewerker heb ik ook een melding gemaakt via buitenbeter.nl.
Bedankt zover voor jullie antwoorden in ieder geval!
Op aanraden van dienstdoende medewerker heb ik ook een melding gemaakt via buitenbeter.nl.
Bedankt zover voor jullie antwoorden in ieder geval!
- ThunderSTreak
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Bewaar het appje.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
- MotoRon