Negeren stopteken
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Negeren stopteken
Stel: je krijgt een stopteken en die volg je niet op omdat je hem niet gezien hebt. Blijft de dienstdoener net zolang achter je aan rijden tot hij je staande heeft gehouden? “Normaal rijgedrag” Of krijg je later een bekeuring op kenteken? En wat zijn de consequenties blijft het bij een geld boet of komt hier de rechter ook aan te pas?
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Re: Negeren stopteken
Negeren van een stopteken kost €450,- voor een automobilist en €310,- voor een bromfietser...en ja; die worden vaak op kenteken uitgeschreven..
'Er zal altijd gekozen moeten worden tussen vrede en rechtvaardigheid..'
Als je een stopteken niet hebt gezien dan wordt er over het algemeen wel voor gezorgd dat je het wel ziet.
Maar je kunt je ook afvragen hoe goed je aan het opletten bent als je een knalrode flitsende transparant met letters niet ziet, over het algemeen gepaard gaand met een grote witte auto, opvallende striping en een blauw zwaailicht op het dak....
Toch?
-
- Infopolitie Gast
Het is een vermoede.. was een undercover “vermoede” toen ik lang reed met een aanhanger 110..toen zag ik in een flits een gele streep. toen werd ik gevolgd een kleine 2 kilometer alleen had niet de mogelijkheid om achter me te kijken omdat er een aanhanger me zat. Maar dan volgen ze je toch wel en houden je staande. Rij altijd heel normaal
110 met een aanhanger is niet "heel normaal", dat is 20 km/h te snel, sterker, dat is sneller dan je überhaupt overdag mag zelfs zonder aanhanger.
En je hebt toch geleerd dat je regelmatig in ie spiegels moet kijken, de tekst wordt heel bewust in spiegelbeeld getoond zodat je 'm correct kunt lezen achter je.
Dus je hebt minutenlang niet gespiegeld terwijl er een aanhanger achter je hing en je knap te hard reed...
En je hebt toch geleerd dat je regelmatig in ie spiegels moet kijken, de tekst wordt heel bewust in spiegelbeeld getoond zodat je 'm correct kunt lezen achter je.
Dus je hebt minutenlang niet gespiegeld terwijl er een aanhanger achter je hing en je knap te hard reed...
-
- Infopolitie Gast
Dat ik te hard reed was in me wel van bewust. Was meer een inhaal actie. En daarna ben ik normaal gaan rijden. En zat ook te spiegelen maar zag verder ook niks? Maar goed kon het ook mis hebben vandaar meer de vraag dan wordt het negeren van stopteken opgestuurd dat is dan 450 en eventuele andere overtredingen” die er niet waren!”
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 65