intervieuw school

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast
Infopolitie Gast

intervieuw school

Ongelezen bericht door Gast »

hoi,

ik en een vriendin van mij moeten voor school een onderzoek doen, die van ons gaat over prostitutue/mensenhandel.
hierbij moeten we ook een ervaringsexpert(iemand die er mee te maken heeft) interviewen, waar in dit geval de politie ook onder valt.
zou er iemand open staan om onze vragen te beantwoorden?

1. Denkt u dat prostitutie invloed heeft op mensenhandel?
2. Hoe werkt de politie samen met andere organisaties om slachtoffers van mensenhandel te helpen?
3. Wat zijn de grootste uitdagingen bij het opsporen en vervolgen van mensenhandelaren?
4. vind u zelf dat prostitutie illegaal moet worden?
5. Hoe beïnvloedt de legaliteit van prostitutie in Nederland uw werk met betrekking tot mensenhandel?
6. Welke preventieve maatregelen worden genomen om mensenhandel en gedwongen prostitutie te voorkomen?
7. Hoe vaak komt geweld tegen sekswerkers voor en wat doet de politie om dit te voorkomen?
8. Wat zijn de grootste uitdagingen bij het reguleren van de prostitutie-industrie?
9. Welke rol speelt technologie in het opsporen en bestrijden van mensenhandel?
10. Wat zijn de belangrijkste misvattingen over mensenhandel die u vaak tegenkomt?
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:

Re: intervieuw school

Ongelezen bericht door Proost »

Er zijn talloze maatschappelijke organisaties die zich bezig houden met zaken rondom prostitutie en zich richten op preventie. Ik denk dat je veel beter een van die organisaties kunt benaderen met je vragenlijst dan de politie.

Vragen aan de politie hoe zij geweld in een bepaalde industrie proberen te voorkomen is als vragen aan de slager hoe hij zich inzet om een vegetarisch dieet te stimuleren.

Overigens een vraag die begint met "denkt u"? Hoe objectief wil je onderzoek doen? Voor welke opleiding is dit eigenlijk? En ik lees moeten. Ik mag hopen dat dit onderzoek je eigen keuze was toch?
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

Gast schreef: 02 nov 2024, 11:31 hoi,

ik en een vriendin van mij moeten voor school een onderzoek doen, die van ons gaat over prostitutue/mensenhandel.

<knip>
Vraag het eens bij de ESSM (stichting Humanitas)

https://essm.stichtinghumanitas.org/

Overigens schrijf je intervieuw zonder u ;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door MotoRon »

Een interview, ook wel vraaggesprek genoemd, is een gesprek waarbij een of meer personen worden ondervraagd door een of meer interviewers.
Zou de school dit ook verstaan onder interview?
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
DianaH
Lid
Lid
Aspirant
Roepnaam: Diana
Geslacht:

Ongelezen bericht door DianaH »

Ik weet niet voor welke opleiding dit “onderzoek” is maar als docent zou ik de vragen op deze manier niet goedkeuren…welk doel willen jullie bereiken met dit onderzoek? Dan zouden de vragen hierop gespitst moeten zijn. Ze lijken nu heel breed en onduidelijk wat jullie er precies mee willen bereiken…
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon

Geen reactie meer van TS gezien. Ik neem aan dat door haar bij nader inzien ook het idee is ingedaald, dat de school deze manier van informatievergaring niet valt onder een interview.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten