Geparkeerd busje blokkeert zicht, gevaarlijk.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: Geparkeerd busje blokkeert zicht, gevaarlijk.

Ongelezen bericht door Skipperje »

Wat mij nu nog opvalt, uw straat ligt in een parkeerverbodszone. Als je vanaf de Minervasingel de Maaidorser op rijdt, dan is er aanvang zone en ik zie geen beëindiging zone als ik richting uw woning ga. Omdat je in een zone alleen mag parkeren op parkeerplaatsen die als zodanig zijn aangeduid of aangegeven of plaatsen die zijn voorzien van een blauwe streep, mag je dus niet parkeren op het deel van de weg waar de bus staat.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:

Ongelezen bericht door MotoRon »

@Skipperje
alleen mag parkeren op parkeerplaatsen die als zodanig zijn aangeduid of aangegeven of plaatsen die zijn voorzien van een blauwe streep
Ben je niet in de war met een parkeerschijf-zone?
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:

Johandb67 schreef: 01 nov 2024, 13:30 Ook een gemeente wordt geacht om de risico's met bv gevaarlijk omhoogstekende stoeptegels op openbaar terrein, op te lossen.)
Dat is appels met peren vergelijken. De wegbeheerder is verantwoordelijk voor het onderhoud van wegen en aansprakelijk voor gebreken daaraan. We hebben het hier over gedrag en daar is de wegbeheerder niet voor aansprakelijk.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:

Ongelezen bericht door Skipperje »

MotoRon schreef: 01 nov 2024, 16:12 @Skipperje
alleen mag parkeren op parkeerplaatsen die als zodanig zijn aangeduid of aangegeven of plaatsen die zijn voorzien van een blauwe streep
Ben je niet in de war met een parkeerschijf-zone?
Ja, dit was even te snel gekopieerd. Bedankt voor de melding. Desondanks mag je in een parkeerverbod-zone alleen parkeren op de daartoe bestemde weggedeelten, dus mijn strekking van het verhaal blijft wel goed. Het verharde deel voor de tuinen is niet bestemd om te parkeren, maar bestemd om naar de woningen te rijden.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Johandb67
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Johandb67 »

@skipperje: Dank u wel. Dit is een verwijzing naar een verkeersbord en past ook bij de uitleg die we kregen van de gemeente tijdens de bouw van de wijk. Daarom staan er dan ook paaltjes met een P om aan te geven dat dit expliciet aangewezen parkeerplekken zijn. En het past ook bij de rest van de omgeving, overal zijn parkeerhavens of duidelijk andere wegbestrating. Het bord staat idd bij de ingang van de wijk (waar je ook max 30km mag rijden) wat best wel een eindje rijden is alvorens bij ons huis aan te komen. En er is GEEN einde parkeerverbod.

Daarmee heb ik nu een concrete verwijzing naar een verkeersbord en verkeersregel en niet alleen argumentatie over veiligheid en risico's.

Maar ik ga nu zeker niet eisen dat eisen dat elke letter van de wet wordt nageleefd. Mochten de buren nu wel besluiten om GEEN bus maar een 'doorzichtige' auto hier te parkeren, ga ik niet het maximale vragen en kan hier goed mee leven. Zolang ik maar zicht heb en veilig weg kan rijden!

Benieuwd hoe hier op gereageerd wordt (in dit geval Handhaving en daarna de buren)?
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:

Ik ben nog niet overtuigd dat @skipperje het hier bij het juiste eind heeft. In het verkeersonderdeel van dit forum discussiëren we daar verder over. Dat is het gastendeel van het forum niet voor bedoeld.

Opmerking van moderator MotoRon

Als je dat wil volgen, moet je jezelf registreren als lid, als gast heb je tot dat forumonderdeel geen toegang.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten