Wanneer nader je een voorrangsweg?
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Wanneer nader je een voorrangsweg?
Bij autotheorie leer je dat als je een voorrangsweg nadert dit word aangegeven met een rood driehoekig bord. In de praktijk staat dit bord er extreem vaak niet. Er staan vaak ook niet andere borden of wegmarkeringen die aangeven dat je op de naderende weg geen voorrang hebt. Een voorbeeld van zo een straat is de parklaan in kortenhoef die uitkomt op de kerklaan wat een voorrangsweg is. Deze straat is geen uitzondering en komt zoals ik al zei heel vaak voor. Het is vaak ook niet in te schatten aan het uiterlijk van de weg die je nadert. Hoe moet je nu weten of je een voorrangsweg nadert en hoe zit het wettelijk gezien als iemand voorrang neemt (bij afwezigheid van een rood driehoeksbord) omdat die van rechts komt als die de voorrangsweg nadert.
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Re: WANNEER NADER JE EEN VOORRANGSWEG?
https://www.google.nl/maps/@52.2410462, ... FQAw%3D%3D
Als ik 't goed begrijp gaat 't over deze kruising en die beschikt mi over voldoende elementen om van een uitrit te spreken..en vanuit een uitrit moet er voorrang verleend worden conform art 54 rvv.
Overigens hebben 'haaientanden' een zelfstandige werking; ze hoeven niet (meer) ondersteund te worden door een bord..
Als ik 't goed begrijp gaat 't over deze kruising en die beschikt mi over voldoende elementen om van een uitrit te spreken..en vanuit een uitrit moet er voorrang verleend worden conform art 54 rvv.
Overigens hebben 'haaientanden' een zelfstandige werking; ze hoeven niet (meer) ondersteund te worden door een bord..
'Er zal altijd gekozen moeten worden tussen vrede en rechtvaardigheid..'