Hallo,
Weet iemand of een feitcode N083G ook rechtvaardig is als de snelheid alleen gemeten is op de rollerbank? De omschrijving van de feitcode is namelijk: als bestuurder van een bromfiets rijden terwijl de bromfiets de maximum constructie snelheid overschrijdt > 15 km/h.
Feit is geconstateerd op de rollerbank en niet tijdens het rijden. Zoonlief is een politie fuik beland. Ik kan er op internet niets over vinden.
Feitcode N083G
Moderator: Moderatorteam
Re: Feitcode N083G
Dat is niet de volledige tekst:
Als de bestuurder rijdend is gezien en vervolgens is op de rollenbank gemeten dat de constructiesnelheid wordt overschreden... nou ja, enz.
Dus ja, een geldige feitcode.als bestuurder van een voertuig rijden terwijl de bromfiets de op de kentekencard of het kentekenbewijs of in het kentekenregister vermelde maximumconstructiesnelheid van 25 tot en met 45 km/h, vermeerderd met 5
km/h overschrijdt met
*N 083 g- meer dan 15 km
Als de bestuurder rijdend is gezien en vervolgens is op de rollenbank gemeten dat de constructiesnelheid wordt overschreden... nou ja, enz.
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Deze feitcode behoort bij artikel 5.6.8 van de Regeling voertuigen. In de Regeling voertuigen staan de technische eisen en niet de verkeersregels zoals de maximum snelheid. Het is dus niet een feit dat tijdens het rijden geconstateerd wordt, maar op de rollenbank.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 63
De vraag valt in de categorie "Ik heb op mijn bromfiets een 80 cc motorblok gemonteerd zodat hij sneller op kan trekken. Als ik niet harder rij dan 40 km ben ik toch niet in overtreding?".
Stay safe out there.
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Feitcode N083G is dus een feit, bestemd voor een overtreding, die geconstateerd is op de rollentestbank.