Ingeparkeerd als straf - laden lossen plek

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Moontjes
Infopolitie Gast

Ingeparkeerd als straf - laden lossen plek

Ongelezen bericht door Moontjes »

Ik weet dat er meerdere staartjes over dit onderwerp zijn maar toch wil ik deze voorleggen.
Situatie: dochter was geopereerd en zat naast me in de auto met een ice pack. Ik moest snel medicijnen voor haar halen bij de apotheek maar helaas was er geen parkeerplek dichtbij. Ik zette mijn auto op een laden en lossenplek met knipperlicht - achter een idem busje. Op die plek gebeurt dat vaak en dit wordt gedoogd
Terwijl ik in de apotheek sta, parkeert er een grote vrachtwagen mij helemaal in. Toen ik uit de apotheek kwam, sprak ik hem er netjes op aan en hij zei meteen dat ik fout was en deed op zijn gemak zijn ding ruim 10 minuten en negeerde me. Als ik de regels opzoek over laden en lossen, weet ik NU dat ik daar alleen mag staan bij laden/lossen van zware of grote omvang artikelen - dus hij had een punt. Maar hoe kon hij tijdens zijn gefrusteerde 'straffende parkeeractie' bepalen dat dit NIET het geval is?? Als ik er niet stond, had hij er sowieso niet gepast door het busje ervoor. Uiteindelijk is hij toch NET zo fout om mij geheel in te parkeren voor ruim een kwartier? Als hij het bij het busje ervoor had geflikt met deze houding, was er een vechtpartij geweest. Dus hij wist dondersgoed wat hij deed.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 57

Re: Ingeparkeerd als straf - laden lossen plek

Ongelezen bericht door Frans »

Ik lees hier geen vraag. Je parkeerde op een laad- loshaven en een bijdehande vrachtwagenchauffeur die daar eigenlijk zijn werk hoort te doen en dus echt last heeft van uw (en het busje) parkeergedrag zet u "even" vast. Das vervelend maar het is dus wat het is. Mag hij dit? Nee, je mag geen gevaar/hinder veroorzaken dus dat is wat die chauffeur verkeerd deed, maar dat deed u ook, dus moet je hem aanspreken dan moet een agent u ook aanspreken.

Samengevat, de volgende keer een andere plek opzoeken om te parkeren, die laad- loshaven is dus daadwerkelijk in gebruik door grote vrachtwagens die wel echt moeten lossen.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door MotoRon »

U parkeert foutief op een plaats waar dat niet mag. Dat u dat NU pas weet na het opzoeken van de regels, doet daar niets aan af.
De vrachtwagenchauffeur moet daar kennelijk laden/lossen en kan niet op de plaats staan die daarvoor bestemd is en kiest een voor hem werkbare oplossing.
U vindt dat hij u straft door verder te gaan met laden/lossen, de chauffeur zal redeneren dat hij al 5 minuten bezig was met zijn werkzaamheden daar. (Hij heeft misschien zijn lading al losgemaakt en kan mogelijk het voertuig niet eens verplaatsen zonder risico op schade aan de lading).

Zegt u mij maar wie er nu meer fout zit.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:

Ongelezen bericht door Frans »

Ik was je net voor @MotoRon ;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Geslacht:

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

De vrachtwagenchauffeur mag niet 'dubbel parkeren' maar ik begrijp 't wel; die mensen worden gek van personenauto's die daar geparkeerd worden vanwege ruimtegebrek elders en niet omdat ze daar mogen stilstaan. Ik vind 't niet onbegrijpelijk dat de man dan maar naast u gaat staan en daar dan maar begint te lossen.

Overigens wist hij meteen dat u daar onterecht stond want als iemand niet staat te lossen of laden is er sprake van een overtreding en onterecht gebruik. Ik gok dan maar dat hij wel netjes 30 seconden had gewacht als u wel aan 't laden of lossen was geweest..

'Er zal altijd gekozen moeten worden tussen vrede en rechtvaardigheid..'

Gast
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ok, ik had daar niet moeten parkeren en dat zal ik dan ook niet meer doen om zo'n reden. Maar hij had mij niet hoeven in te parkeren, aangezien er meerdere vrachtwagen aansloten en gewoon op de straat stonden vanwege dat er daar gewoon geen plek is. Hij kon er sowieso niet staan door de bus. Ik vond het een duidelijke geval van machtsvertoon. Trouwens, de wijkagent stond er trouwens bij en keek ernaar!
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door MotoRon »

U mag dat vinden, maar zoals u hierboven al gelezen hebt, zijn er ook andere meningen.
Ennuh, de wijkagent stond erbij en keek ernaar? Dat lijkt me een wijze wijkagent.

U heeft uw zegje hier kunnen doen en zal de volgende keer niet meer op een dergelijke plaats gaan staan. Aangezien er verder geen vragen naar voren komen kan dit naar het archief.
:slotje:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten