Vergeten GPK te verlengen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 57

Vergeten GPK te verlengen

Ongelezen bericht door Frans »

Binnengekomen via mail:
Gehandicaptenkaart. vergeten te verlengen ik wist niet dat die verlengd moest worden.ik ben er achter gekomen omdat ik 7-10-2024. Een boete heb gehad, vergeten de kaart voor het raam te leggen ik weet eigen lijk niet wat ik moet doen kunt u mij helpen .bij voorbaat dank. MW van de p******
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 60

Re: Vergeten GPK te verlengen

Ongelezen bericht door taxikemperman »

U schrijft nu twee verschillende dingen:
1) uw kaart is verlopen. Het verlengen van GPK's moet u zelf regelen. Hiervoor dient u contact op te nemen met uw gemeente
2) u bent vergeten om de kaart voor het raam te leggen. U kunt een bezwaar schrijven en een kopie van de GPK meesturen. Zie hiervoor de beschikking die u heeft gehad
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Je kunt alleen de GPK zo snel mogelijk alsnog verhelpen. De boete is op zich terecht door een bezwaarschrift in te dienen en de situatie uit te leggen is er een kleine kans dat de boete wordt kwijtgescholden of dat de boete wordt gematigd en je dus minder hoeft te betalen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 63

Ongelezen bericht door SWAT »

Het probleem bij de boete is echter dat de kaart er niet zichtbaar lag en dus kennelijk ook al verlopen was. Dus ook al had hij er gelegen dan was je nog steeds in overtreding.
Niet geschoten is echter altijd mis en de boete voor fout parkeren op een GHP plek is fors dus...
Stay safe out there.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Geslacht:
Leeftijd: 57

Ongelezen bericht door Frans »

Artikel 26 RVV 1990

Wetstekst

1. Op een gehandicaptenparkeerplaats mag slechts worden geparkeerd:
    1. een gehandicaptenvoertuig, indien het parkeren rechtstreeks verband houdt met het vervoer van een gehandicapte;
    2. een motorvoertuig op meer dan twee wielen waarin een geldige gehandicaptenparkeerkaart duidelijk zichtbaar is aangebracht, indien het parkeren rechtstreeks verband houdt met het vervoer van de gehandicapte aan wie de kaart is verstrekt, dan wel met het vervoer van een of meerdere personen die in een instelling verblijven, indien de kaart aan het bestuur van die instelling is verstrekt; of
    3. indien de gehandicaptenparkeerplaats is gereserveerd voor een bepaald voertuig, dat voertuig.
  2. Indien op een onderbord een maximale parkeerduur is vermeld, is artikel 25, tweede tot en met vijfde lid, van overeenkomstige toepassing, met dien verstande dat de parkeerplaats niet hoeft te zijn voorzien van een blauwe streep.

Ik ben het met de voorgangers eens, niet geschoten is altijd mis, en hoe vervelend ook voor mevrouw maar de kaart niet voor het raam is in veel gemeenten al een dingetje (je zou hem dan ook in een ander voertuig kunnen gebruiken)

Maar de kaart "an sich" was ook nog eens verlopen. Mevrouw kan niet eens meer verlengen, moet gewoon een nieuwe kaart aanvragen en alleen dat traject duurt weer een aantal weken (het is geen kwestie van een uitreksel, vandaag digitaal aanvragen, morgen in huis). Mevrouw moet opnieuw gekeurd worden enzovoort dus waarschijnlijk zijn alle termijnen al een eind voorbij voor ze überhaupt weer een nieuwe kaart heeft, ervan uitgaande dat ze die weer toegekend krijgt.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten