3 maanden geleden rijdt een PostNL koerier tegen mijn geparkeerde auto. schade 1800€. (2 getuigen alles 100% duidelijk) mijn verzekering stelt dat claim bij verzekering van PostNL ligt maar dat PostNL de schade NOG NIET GEMELD heeft. Dus niet melden betekent wordt niet afgetekend. Melden bij politie was vlgs mijn verzekering na 2 dagen niet meer mogelijk.
Overgeleverd aan de willekeur van een monopolist? of wat kan ik nog doen?
Schade door PostNL
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Schade door PostNL
Ontvangen via de mail:
- DiNozzo
- OnTroerend goed
- Geslacht:
- Leeftijd: 36
Re: Schade door PostNL
Zoals ik het lees heeft de verzekeraar van PostNL (of diens onderaannemer) nog geen melding gekregen van de chauffeur dat hij schade gereden heeft. Hij/zij reageert waarschijnlijk niet op de brief van zijn verzekering waarin om zijn/haar verhaal gevraagd wordt. De verzekeraar wil dat natuurlijk weten om te voorkomen dat ze onterecht schade moeten uitbetalen.
Het is nu aan uw verzekering om bij de andere verzekering de druk op te gaan voeren.
Verzekeraars melden schadegevallen niet bij de politie. Ook haal ik uit uw verhaal geen strafbaar feit.
Het is nu aan uw verzekering om bij de andere verzekering de druk op te gaan voeren.
Verzekeraars melden schadegevallen niet bij de politie. Ook haal ik uit uw verhaal geen strafbaar feit.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
- zijlvaart67
- Moderator
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Re: Schade door PostNL
Het feit dat de medewerker van PostNL de schade niet heeft gemeld wil niet zeggen dat het niet gebeurd is.
Het enige dat nu overblijft is via het civiele recht een vergoeding afdwingen (lees: via de rechtsbijstandsverzekering die iedereen heeft).
Die '2 dagen termijn' had ooit te maken met mensen die schade hadden aan hun auto en na een week besloten de schade te verhalen op een zogenaamd 'onbekend gebleven bestuurder' om zo de eigen no-claim te beschermen, etc. Is voor u niet van toepassing..
Hoe dan ook; heeft de tegenpartij geen schadeformulier ingevuld, is hij ook echt doorgereden, heeft u hem niet kort gesproken, nummers uitgewisseld? Wat is er gebeurd?
Het enige dat nu overblijft is via het civiele recht een vergoeding afdwingen (lees: via de rechtsbijstandsverzekering die iedereen heeft).
Melden bij politie was vlgs mijn verzekering na 2 dagen niet meer mogelijk.
Die '2 dagen termijn' had ooit te maken met mensen die schade hadden aan hun auto en na een week besloten de schade te verhalen op een zogenaamd 'onbekend gebleven bestuurder' om zo de eigen no-claim te beschermen, etc. Is voor u niet van toepassing..
Hoe dan ook; heeft de tegenpartij geen schadeformulier ingevuld, is hij ook echt doorgereden, heeft u hem niet kort gesproken, nummers uitgewisseld? Wat is er gebeurd?
'Er zal altijd gekozen moeten worden tussen vrede en rechtvaardigheid..'