autohandelaar en fotoos bij huizen op rustige t-kruising

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
sarijsdijk
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: SR

autohandelaar en fotoos bij huizen op rustige t-kruising

Ongelezen bericht door sarijsdijk »

Ik woon, landelijk en erg rustig, bij de t-kruising van een landweg en het kleine doodlopende weggetje naar mijn huis en dat van mijn 4 buren. De medewerkers van een autohandel maken sinds ongeveer een jaar regelmatig hun foto's van nieuw te verkopen auto's op de t-kruising. Uiteraard gaan ze dan stil staan met de auto's, blokkeren soms de doorgang van het verkeer maar vaak ook niet (het is ook erg rustig dus er hoeft zelden iemand langs). Ze lopen dan rondom de auto om deze van verschillende kanten te fotograferen, doen wat deuren open en dicht om de binnenkant te fotograferen, gaan dan in de auto zitten om de onderhoudsboekjes en dashboard etc te fotograferen, en rijden dan weer weg. Duurt alles bij elkaar een minuut of 5-10.

Dat dit een enkele keer gebeurt vind ik niet zo erg, maar er zijn ook dagen waarop ze 6 keer langskomen met deze zelfde handeling. Met die frequentie wordt het, in mijn ogen, storend, want het zijweggetje heeft los asfalt en dat kraakt als ze arriveren en de auto goed zetten, ze slaan uiteraard met de autodeuren en blokkeren soms de weg. Meestal kun je er langs, soms kun je er langs met je banden door de berm, soms kun je er helemaal niet langs. In dat laatste geval gaan ze wel voor je opzij en moet je enkel even wachten. Persoonlijk vind ik echter dat hun activiteit storend is voor verkeer en bewoners, zeker in zo'n ontzettend rustig buurtje.

Ik heb ze al een keer gevraagd waarom ze daar fotograferen en of er geen andere plek is om die foto's te maken. Ik heb aangegeven dat ik het storend vond, maar daar trekken ze zich ogenschijnlijk niet veel van aan. Het zijn geen makkelijke lui, heb ik me laten vertellen. Mijn partner heeft ze ook een keer aangesproken op het feit dat 1 van hen in de avond met harde radio aan en achteraf hard optrekkend fotoos kwam maken. Alles werd ontkent en een 'dan bel je de politie toch?' was o.a. de reactie.

Nu vraag ik me af of er op 1 of andere manier regeltechnisch bezwaar te maken is tegen wat ze doen. Fotograferen op de openbare weg mag, ook als mijn huis, tuin of die van mijn buren op de achtergrond komt te staan. Is er misschien iets te zeggen over de andere punten?
- mogen ze wel met die te verkopen auto's over de openbare weg? waarom hebben auto's van garages normaliter een groen nummerbord?
- ze blokkeren soms de weg en staan sowieso stil midden op de openbare weg; zelden echt de boel blokkerend, maar toch?
- ik ervaar het als een verstoring van mijn woonrust. In feite wordt mijn 'private' woonrust hier verstoord door een bedrijfsactiviteit. Ze zijn gevestigd in een dorp een kilometer verderop op een klein industrieterrein. Is dat nog iets waar bezwaar tegen te maken is?

Heeft iemand een advies over hoe dit probleem op te lossen is? Ik schrijf uiteraard op dit forum, omdat ik me afvraag of de politie iets zou kunnen betekenen.
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: autohandelaar en fotoos bij huizen op rustige t-kruising

Ongelezen bericht door MotoRon »

U stoort zich aan het gedrag bij de T-kruising. U woont in een erg rustige buurt.
U geeft daarbij aan dat men soms het verkeer blokkeert, maar dat er zelden iemand langs hoeft, en als dat al gebeurd, dat men de auto dan aan de kant zet.

Ik begrijp dat het normale geluiden zijn (autoportieren die dicht gedaan worden, geluid van los asfalt op de zijweg).
Ik ben bang dat dit een hele lage prioriteit heeft bij de politie, en dan druk ik me nog voorzichtig uit, zeker gezien de relatief korte tijden dat men daar staat.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 63

Ongelezen bericht door SWAT »

Ik sluit mij bij Motoron aan. Ik lees geen zaken waar de politie iets mee zou kunnen. U zou wellicht kunnen klagen bij de gemeente of wellicht een berichtje sturen naar uw wijkagent.
Stay safe out there.
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Roepnaam: Piet
Geslacht:

Ongelezen bericht door Skipperje »

uw referentiekader is behoorlijk afwijkend van de "gemiddelde" in Nederland woonachtige burger. Simpel gesteld zou de overgrote meerderheid in Nederland wensen dat ze niet meer overlast hebben dan u nu ervaart. Ik moest gewoon lachen toen ik las dat u zich ergert aan losliggend asfalt dat kraakt. Als ik naar mijzelf kijk, dan heb ik een tijdje naast een trambaan gewoond, die daar ook nog eens de bocht door moest. Nu woon ik de buurt van een kroeg die 4 uur dicht gaat. Ach, je went er snel aan. Met alle respect voor vorige reageerders, maar ik zie geen enkele reden om te klagen. Als ik nog bij de politie werkte zou ik er ook niets mee doen. Ik hoop dat u zich niet ergert aan mijn eerlijke mening.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Hilde »

sarijsdijk schreef: 23 okt 2024, 17:17 Nu vraag ik me af of er op 1 of andere manier regeltechnisch bezwaar te maken is tegen wat ze doen.
Nee
sarijsdijk schreef: 23 okt 2024, 17:17Fotograferen op de openbare weg mag, ook als mijn huis, tuin of die van mijn buren op de achtergrond komt te staan.
Ja, dan mag het ook
sarijsdijk schreef: 23 okt 2024, 17:17Is er misschien iets te zeggen over de andere punten?
Ook niet..
sarijsdijk schreef: 23 okt 2024, 17:17- mogen ze wel met die te verkopen auto's over de openbare weg?
Ja, dat mogen ze
sarijsdijk schreef: 23 okt 2024, 17:17waarom hebben auto's van garages normaliter een groen nummerbord?
Om met deze autos de openbare weg op te gaan, voor bijvoorbeeld een proefrit, reparatie, etc.
sarijsdijk schreef: 23 okt 2024, 17:17- ze blokkeren soms de weg en staan sowieso stil midden op de openbare weg; zelden echt de boel blokkerend, maar toch?
Je mag gewoon stilstaan op de openbare weg, we hebben het hier niet over een provinciale- of snelweg.
sarijsdijk schreef: 23 okt 2024, 17:17- ik ervaar het als een verstoring van mijn woonrust. In feite wordt mijn 'private' woonrust hier verstoord door een bedrijfsactiviteit. Ze zijn gevestigd in een dorp een kilometer verderop op een klein industrieterrein. Is dat nog iets waar bezwaar tegen te maken is?
Misschien bij de gemeente, in ieder geval niet bij de politie (in dit geval).
sarijsdijk schreef: 23 okt 2024, 17:17 Heeft iemand een advies over hoe dit probleem op te lossen is? Ik schrijf uiteraard op dit forum, omdat ik me afvraag of de politie iets zou kunnen betekenen.
Leven en laten leven...
Ik snap dat het voor u misschien een hinderlijk probleem is, echter, wat anderen hiervoor ook al schreven, voor inmenging van de politie in verband met overlast zal er toch wel wat meer overlast moeten zijn.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:

Ongelezen bericht door MotoRon »

Ik vermoed dat het allemaal duidelijk is voor TS. Dan kan het topic naar het archief
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten