Blaffende hond buren

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Hans83
Infopolitie Gast

Blaffende hond buren

Ongelezen bericht door Hans83 »

Goedemiddag,

Ik heb al zeker een jaar of 4 last van een blaffende hond van de buurvrouw 2 huizen verderop. Zo gauw als zij de deur uit gaat begint het, en dit stopt pas als ze weer terug is.
Het is nagenoeg ononderbroken geblaf wat mega irritant is en ik mijn tuin uit vlucht als het weer zo ver is. Soms is het 1x per week en soms meerder keren variërend van 30 min tot 2 uur en soms een heel dagdeel.

Ik heb al meerder malen me haar gesproken, brieven door de deur, woning verhuurder ingelicht, gemeente en ook 2x met de politie gesproken maar die verwijzen me naar de verhuurder.
Niemand kan of wil hier iets in doen en ik wordt inmiddels verwezen naar BeterBuren, maar dat wordt gewoon een gespreksbemiddeling voor een gesprek wat al meerdere malen is aangegaan.
Tevens hebben hier meerdere mensen last van in de buurt, die haar ook hebben aangesproken.

Inmiddels zit dit me zo verschrikkelijk hoog dat ik tot alles in staat ben. Wat is nu de juiste weg? Ik kom helaas geen stap verder met haar, maar ook niet met gemeente of woningbouw.

Mvg Hans
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:

Re: Blaffende hond buren

Ongelezen bericht door Proost »

Beterburen ziet er uit als buurtbemiddeling. Ik zou die stap zeker nemen. De mensen die je hierbij helpen zijn goed onderlegt in communicatie (waar het toch vaak in zit) om tot een oplossing van het probleem te komen. Hiermee laat je ook écht de goede wil als buur zien. Als ook dit niet werkt kun je prima naar de wijkagent (of politie) stappen met dit verhaal. Leg dan uit wat je allemaal geprobeert hebt en vraag dan vriendelijk of ze je kunnen helpen door handhavend op te treden. Heb het zelf ook vaak genoeg gedaan. Dit hoeft echt niet moeilijk te zijn want er is gewoon een feitcode voor:

F151A, is een strafbaar feit en de boete bedraagt €160

Als je die een hebt gehad is het vaak opgelost. En het biedt zelfs de mogelijkheid om de hond in beslag te nemen. Dan heb je er zeker geen last meer van.
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Heb je de zelfde verhuurder? Dan is de verhuurder verplicht je het woongenot te geven en de buurvrouw aan te spreken. Zo niet dan zal de woningbouwvereniging maatregelen moeten treffen. Je kutn ze een aangetekende brief sturen waarin je hen aanmaant je binnen 2 weken het woongenot te leveren.
Overigens, welke stap je ook zet, je staat een stuk sterker als er meerdere buren zijn die overlast ervaren. Informeer dus ook eens bij je andere buren en treed gezamelijk op. Het maakt het veel duidelijker dat er objectief gezien sprake is van geluidsoverlast.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Hans83
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Hans83 »

Allereerst dank voor jullie antwoorden!

BeterBuren is inderdaad bemiddeling maar puur om op neutraal terrein met elkaar in contact te komen. Zij gaan niet het gesprek leiden of meewerken aan oplossingen.
En aangezien ik zelf al meerdere malen gesprek met haar heb gehad betwijfel ik of dit zin heeft. De beste vrouw blijft strooien met: ja maar jij start ook wel eens je motor in de tuin (wat 2x 5 minuten heeft plaatsgevonden) en andere honden blaffen ook.
Ze ziet gewoon niet in dat mijn woongenot wordt verstoort.

Ik heb een koopwoning en zij een huurwoning, heeft de verhuurder dan nog steeds diezelfde plicht?
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

De verhuurder heeft dan niet dezelfde plicht tegenover jou, hij moet zijn huurders het woongenot leveren. Tegenover andere huurders van de woningbouwvereniging die ook overlast ervaren bestaat die plicht dus wel.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 63

Ongelezen bericht door SWAT »

U kunt een klacht indienen bij de politie en de gemeente als zij niet willen handhaven. Bij de verhuurder kunt u niet terecht nu u zelf niet huurt.
U kunt altijd een civiele procedure starten tegen de buurvrouw. Het verstoren van uw woongenoot kan als een onrechtmatige daad worden gezien.
Stay safe out there.
Gesloten