Ik had op het internet gezien dat iemand fotos/videos aan het maken was in de kofferbak. Die genen zat in een veiligheids harnas zo dat je er niet uit valt en vast zit. Hoe is dit geregeld in de Nederlandse wet want zou het graag zelf willen doen maar dan wel op een veiligen en zonder boetes.
Mvg job
Foto’s/videos maken uit kofferbak
Moderator: Moderatorteam
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Foto’s/videos maken uit kofferbak
Ontvangen via de mail:
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
Re: Foto’s/videos maken uit kofferbak
Ik neem aan dat je bedoeld dat er opnames gemaakt worden tijdens het rijden. Dat is niet toegestaan. Je mag geen personen vervoeren in de kofferbak van een auto.
Volgens het RVV:
Volgens het RVV:
Wetstekst
Art 61b: Het is verboden personen te vervoeren in de open of gesloten laadruimte van een motorvoertuig of bromfiets en in of op een aanhangwagen achter een motorvoertuig of bromfiets.Re: Foto’s/videos maken uit kofferbak
Allicht dat het mogelijk is een ontheffing aan te vragen bij de wegbeheerder. Voertuigen in gebruik bij aannemers in de wegenbouw beschikken vaak ook over een dergelijke ontheffing. Bijvoorbeeld bij het plaatsen van verkeersregels beter bekend als pionnen.
Gezien het beperkte algemeen belang lijkt het mij lastig maar het is de enige route die ik zie.
Gezien het beperkte algemeen belang lijkt het mij lastig maar het is de enige route die ik zie.
- Dusty
- Deskundige
- Geslacht:
O, dan bedoel je vast verkeerskegels en pilonnen.Bijvoorbeeld bij het plaatsen van verkeersregels beter bekend als pionnen.
Nooit iets op mobiel tikken is de les, of triple checken. Autocorrect
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
Opmerking van moderator Skipperje
Vraag is voldoende beantwoord.Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit