Goedenavond,
Ik heb een tijdje geleden al een dagvaarding gehad voor 7 okt. bij de politierechter. Nu zou ik graag een reis naar China willen maken voor die tijd, maar ik vroeg mij af of ik wel zo het land uit kan? Ik kan hier geen duidelijkheid over vinden op het internet.
Reizen met aanstaande rechtzaak
Moderator: Moderatorteam
- SWAT
- 24 uurs servicer
- Geslacht:
- Leeftijd: 63
Re: Reizen met aanstaande rechtzaak
Alleen als u in een geschorste voorlopige hechtenis loopt kan het zijn dat een van de voorwaarden is dat het land tot aan de rechtszitting niet mag worden verlaten.
Bent u gewoon na de aanhouding door de politie weer vrijgelaten en heeft u toen of later per post een dagvaarding gekregen dan kunt u gewoon naar het buitenland.
Sommige buitenlanden kunnen daarentegen wel moeilijk doen over de inreis als u een lopende strafzaak heeft of bent veroordeeld voor een misdrijf.
Als u voor China een visum nodig heeft zou de.lopende zaak een gevolg kunnen hebben.
Bent u gewoon na de aanhouding door de politie weer vrijgelaten en heeft u toen of later per post een dagvaarding gekregen dan kunt u gewoon naar het buitenland.
Sommige buitenlanden kunnen daarentegen wel moeilijk doen over de inreis als u een lopende strafzaak heeft of bent veroordeeld voor een misdrijf.
Als u voor China een visum nodig heeft zou de.lopende zaak een gevolg kunnen hebben.
Stay safe out there.
Bedankt voor het antwoord! Gelukkig is China momenteel visumvrij voor max. 15 dagen
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Mooi, weer een tevreden klant die met een gerust hart op vakantie kan.