Parkeren voor een garage

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
D uit RSD
Infopolitie Gast

Parkeren voor een garage

Ongelezen bericht door D uit RSD »

Beste,
Ik heb een vraag over het parkeren voor een garage.
Al bijna 15 jaar huur ik een garage direct onder mijn appartement waar ik graag aan auto's sleutel.

Nu is er recent een buren conflict ontstaan (verder niet relevant) waarna een buurman zijn 2de auto die hij misschien 1 keer per week gebruikt voor mijn garage heeft geparkeerd. Omdat ik na hem aan te spreken meteen een agressieve reactie kreeg heb ik de volgende dag de handhaving gebeld(kan hier maar tot 5 uur).
Deze zijn net eindelijk geweest, het gevolg? De auto mag blijven staan omdat hier afspraken met de woningbouw over zouden zijn gemaakt. Hier staat niks van in de APV.

Hoe is het mogelijk dat een woningbouw gaat bepalen dat er voor een uitrit mag worden geparkeerd op de openbare weg?
Waarom weigert handhaving op te treden en hoe moet ik mijn 2de auto nu uit mijn garage krijgen?
Politie handhaaft niet omdat dit voor de gemeente is(snap ik) maar wie kan mij hier in helpen?? Moet ik nu echt juridische stappen zetten tegen de woningbouw en/of gemeente om te zorgen dat een simpele wet word gehandhaafd??
Als andere buren voor hun garage staan krijgen ze meteen een boete of komt er een sleepwagen..

Ik hoop dat iemand hier advies kan geven.

Mvg,
David
Gebruikersavatar
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Berichten: 1210
Lid sinds: 16 apr 2011, 18:26
Roepnaam: Remi
Locatie: Almere
Geslacht:
Leeftijd: 60
Contact:

Re: Parkeren voor een garage

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Ik denk dat u dan een officiële klacht moet indienen bij de gemeente waarom er niet gehandhaafd wordt.
U zou ook eens schriftelijk / per e-mail aan de woningbouw kunnen vragen hoe dit zit
Gebruikersavatar
D uit RSD
Infopolitie Gast

Re: Parkeren voor een garage

Ongelezen bericht door D uit RSD »

Inmiddels al "uitleg" gekregen van de woningbouw. Deze geven aan dat de stoep/grond voor de garage(zo noemen ze het zelf) niet van hun is(al geeft de gemeente ook aan geen eigenaar te zijn) en "dus iedereen hier mag parkeren". Ik heb ze gevraagd waarom ze van mening zijn dat Artikel 24 op dit stuk openbare weg niet van toepassing zou zijn(notabene hebben ze zelf verboden te parkeren bordjes opgehangen)maar hier wacht ik nog op antwoord. Wel zeggen ze kortgezegd "zoek het maar uit".
Ik zal hun reactie in ieder geval nog even afwachten voor ik bericht naar de gemeente stuur want het is natuurlijk te gek voor woorden dat een woningbouw gaat bepalen welke wetten wel en niet van toepassing zijn en dat handhaving hier gewoon in mee gaat.

Alvast bedankt voor het antwoord en hopelijk dat dit snel opgelost is.
Gebruikersavatar
taxikemperman
Deskundige
Deskundige
Berichten: 1210
Lid sinds: 16 apr 2011, 18:26
Roepnaam: Remi
Locatie: Almere
Geslacht:
Leeftijd: 60
Contact:

Re: Parkeren voor een garage

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Sterkte.
Laat je nog weten hoe het afgelopen is? Dat kan door aan een van de Moderators een mailtje / bericht te sturen. Dan kunnen ze het hierbij plaatsen
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7648
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 63
Contact:

Re: Parkeren voor een garage

Ongelezen bericht door SWAT »

De vraag is of de uitrit van uw garage inderdaad een uitrit is. Stuur eens een foto van de hele situatie.
Stay safe out there.
Gesloten