Daar gaan we weer...
Ja, dit mag allebei en u bent inderdaad nu een kat-en-muisspel voor uzelf aan het opstellen. Het ligt namelijk toch echt aan u dat u op dit moment steeds aangesproken wordt.
U heeft een gebiedsverbod. Daar kunt u het niet mee eens zijn en u mag het onterecht vinden en daarom ook aanvechten maar totdat de rechter zich daarover uitspreekt is het nog wel geldig. Naar de rechter stappen is uw goed recht maar het is ook de taak van de BOA om het tot die tijd uit te voeren.
U heeft dit verbod meerdere malen overtreden. Het is de taak van de BOA om te controleren of u dat doet. Zelfs als u daar niet was om het u verboden gebied te betreden, bestaat er een redelijke verdenking dat u daar parkeert om dat wel te doen. Dit is namelijk al meerdere malen voorgekomen.
Of u een bon gaat krijgen is lastig te bepalen omdat ik de exacte locatie van het parkeerterrein niet ken, noch de exacte omvang van het gebiedsverbod.
Overigens kan een gebiedsverbod gewoon worden opgelegd voor locaties die vanaf de openbare weg te bereiken zijn of daar zelfs deel van uitmaken. Dit is ook heel logisch omdat een stalker anders bijvoorbeeld steeds vanaf de openbare weg zijn slachtoffer kan opwachten.
U komt daar steeds, of doet dingen die de BOA redelijkerwijs kunnen doen denken dat u dat weer wel wil doen. U mag dan niet klagen dat hij controleert of u dat van plan bent. Bent u dat niet, dan kan hij gewoon weer verder met zijn andere werkzaamheden en kunt u weer verder aan de koffie.
U kiest bewust een restaurant uit dat zich zeer dicht binnen het u verboden gebied ligt. U moet dan ook niet klagen dat een BOA dan vervolgens wil controleren of u een strafbaar feit gaat plegen. U heeft dat namelijk al meerdere malen gedaan. Dat dit vervolgens in een restaurant gebeurt is vervelend maar u kunt ook elders een hapje gaan eten.
In feite vraagt u of ik op de openbare weg in drugs zou mogen handelen, een BOA dit ziet en dat ik vervolgens een restaurant in zou kunnen lopen en dat de BOA dan niet naarbinnen mag omdat dit mijn goede naam aan zou tasten. Zo werkt het niet.
Mijn enige advies en dit is ook het enige advies dat u hier gaat krijgen: stop hiermee. Totdat u voor de rechter kunt aantonen dat het gebiedsverbod niet terecht zou zijn, is iedere boete uw schuld.
Ga naar de rechter. Het staat u vrij om ieder legaal verkregen bewijsmiddel aan te dragen. Daar valt ook het registratienummer van de BOA onder. Doe dit gewoon. Als blijkt dat het gebiedsgebod ongegrond bleek, wordt u ook niet meer "lastiggevallen".
Wij leven in een rechtsstaat waarin iedere burger het recht heeft om aan te tonen dat hij onterecht behandeld is. Doe dat en u bent overal van af.
Rechtszaak over boetes in buitengebied achter de rug
Moderator: Moderatorteam
-
Dorpsjurist
- Geslacht:
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Re: 9000 ha natuurgebied 4% van mijn provincie tot Art 461 terrein verklaard voor mij
Als de boa verstandig is muteert hij iedere ontmoeting met u opnieuw. Als ook dat ingebracht wordt bij een eventuele rechtszaak dan helpt u dat allerminst.
Neem het bericht van mijn voorganger serieus en wees verstandig..al vrees ik het tegendeel..
Hoe dan ook; dit topic blijft op slot, er valt niets meer aan toe te voegen totdat er een evt rechtszaak is geweest..
Neem het bericht van mijn voorganger serieus en wees verstandig..al vrees ik het tegendeel..
Hoe dan ook; dit topic blijft op slot, er valt niets meer aan toe te voegen totdat er een evt rechtszaak is geweest..
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Tussendoor TS
- Roepnaam: Leo
- X: @leovietor
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
Rechtszaak over boetes in buitengebied achter de rug
[x] ter kennisname
Beste forummers
,
Na het in verzet gaan tegen drie strafbeschikkingen - gegeven in het buitengebied in 2023 vanwege het overtreden van Art. 461 WvS, geconstateerd door BOA + boswachter - heeft de rechter gevonnist op 23 augustus.
Een boete is voorwaardelijk verklaard met een proeftijd van twee jaar - die was van vóór het gebiedsverbod, toen ik over een hekje klom, waar een bord 'verboden toegang' was opgehangen. De andere twee boetes moet ik betalen. Ik heb die inmiddels ook betaald.
De rechter zei dat hij niet bevoegd is om de rechtsgeldigheid van het gebiedsverbod - uitgevaardigd door de natuurorganisatie - te beoordelen. Dus mijn verzet was sowieso kansloos.
De paarden zijn permanent verplaatst naar een ander natuurterrein. ik was ze een tijd "kwijt", maar heb ze weer gevonden.
Op het nieuwe natuurterrein inmiddels ook weer een boete gekregen van een boswachter vanwege het overtreden van Art. 461 WvS. Maar niet in mijn proeftijd.
Het gebiedsverbod is inmiddels 16 maanden oud. En heeft vier strafbeschikkingen opgeleverd en twee betaalde boetes. Ik overweeg nog om een crowdfunding te starten. Het gebiedsverbod is geen oplossing. Er is geen sprake van verstoring van de openbare orde. Ik wandel in de natuur en observeer de paarden daar. Bij gebiedsverboden is ook van belang of het om openbare ruimte gaat of privé. Bij privé is het duidelijk dat de eigenaar de toegang mag ontzeggen. Ik heb nergens kunnen vinden of de natuurterreinen van de Landschappen in Nederland juridisch onder openbare ruimte vallen. Als dat geval is, is een gebiedsverbod van langer dan drie maanden sowieso niet houdbaar. Bij een winkelontzegging hoef de eigenaar niet toe te lichten, bij een gebiedsverbod voro een openbare ruimte - meestal geëist door de burgmeester -, moet de burgemeester wel toelichten en kan zijn toelichting juridisch aangevochten worden. Ik werd beschuldigd van het overtreden van de AVG - maken van foto's van medewerkers -. Dat heb ik echter nooit gedaan. Maar de rechter mocht daar dus niet naar kijken, zei hij. Dit blijft vreemd en ongemakkelijk.
Fijne dag nog,
Tussendoor
Beste forummers
Na het in verzet gaan tegen drie strafbeschikkingen - gegeven in het buitengebied in 2023 vanwege het overtreden van Art. 461 WvS, geconstateerd door BOA + boswachter - heeft de rechter gevonnist op 23 augustus.
Een boete is voorwaardelijk verklaard met een proeftijd van twee jaar - die was van vóór het gebiedsverbod, toen ik over een hekje klom, waar een bord 'verboden toegang' was opgehangen. De andere twee boetes moet ik betalen. Ik heb die inmiddels ook betaald.
De rechter zei dat hij niet bevoegd is om de rechtsgeldigheid van het gebiedsverbod - uitgevaardigd door de natuurorganisatie - te beoordelen. Dus mijn verzet was sowieso kansloos.
De paarden zijn permanent verplaatst naar een ander natuurterrein. ik was ze een tijd "kwijt", maar heb ze weer gevonden.
Op het nieuwe natuurterrein inmiddels ook weer een boete gekregen van een boswachter vanwege het overtreden van Art. 461 WvS. Maar niet in mijn proeftijd.
Het gebiedsverbod is inmiddels 16 maanden oud. En heeft vier strafbeschikkingen opgeleverd en twee betaalde boetes. Ik overweeg nog om een crowdfunding te starten. Het gebiedsverbod is geen oplossing. Er is geen sprake van verstoring van de openbare orde. Ik wandel in de natuur en observeer de paarden daar. Bij gebiedsverboden is ook van belang of het om openbare ruimte gaat of privé. Bij privé is het duidelijk dat de eigenaar de toegang mag ontzeggen. Ik heb nergens kunnen vinden of de natuurterreinen van de Landschappen in Nederland juridisch onder openbare ruimte vallen. Als dat geval is, is een gebiedsverbod van langer dan drie maanden sowieso niet houdbaar. Bij een winkelontzegging hoef de eigenaar niet toe te lichten, bij een gebiedsverbod voro een openbare ruimte - meestal geëist door de burgmeester -, moet de burgemeester wel toelichten en kan zijn toelichting juridisch aangevochten worden. Ik werd beschuldigd van het overtreden van de AVG - maken van foto's van medewerkers -. Dat heb ik echter nooit gedaan. Maar de rechter mocht daar dus niet naar kijken, zei hij. Dit blijft vreemd en ongemakkelijk.
Fijne dag nog,
Tussendoor
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: Rechtszaak over boetes in buitengebied achter de rug
Als een gebied in bezit of beheer is van een niet overheidsinstantie dan is er geen sprake van een openbare ruimte en zeker niet als de toegang fysiek en/of middels artikel 461 borden wordt voorkomen of beperkt.
Het aanvechten van een gebiedsverbod dient via de civiele rechter te geschieden.
Het aanvechten van een gebiedsverbod dient via de civiele rechter te geschieden.
Stay safe out there.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67