Strafbaar feit buitenland? en MVV

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Lufran
Infopolitie Gast

Re: Strafbaar feit buitenland? en MVV

Ongelezen bericht door Lufran »

Bedankt allemaal
Ik had een gratis gesprek met een advokaat die me zei dat dit feit in NL gezien wordt als strafbaar feit dus niet als misdrijf .

Vind het makkelijk om te zeggen dat mijn vriend het had kunnen weten dat dit niet oke is en hij dat gewoon had kunnen googelen. Hij is echt naïef geweest hierin, dyslectisch en heeft moeite met bepaald taalgebruik.
Het bewijs dat hij heeft dat alles klopt qua registratie is uiteraard niet vanuit italiaanse overheid, maar betreft appjes van de medewerkster van dat autobedrijf in Polen. Overigens had ze hem ook een aantal Poolse rijbewijs screenshots toegestuurd van tevreden klanten: namen afgeplakt en balkje voor de ogen ...opvallend genoeg waren dat allemaal mannen uit Afrikaanse landen !
Het moet gezegd dat afrikaanse wij-culturen (waarbij vertrouwen in de goedheid van de medemens en liefdadigheid erg van belang zijn ) minder ingevoerd zijn in de harde ik- cultuur wat in Europa aan de orde is, ook al wonen ze in Europa..
Zal de politie denk ik geen boodschap aan hebben, maar dat denken is wel een gegeven bij Afrikanen.

Ik hoop zo dat het goed uitpakt..... !
Hilde
Moderator
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Hilde »

Een strafbaar feit is of een overtreding of een misdrijf.
Het klopt dus wat je advocaat zegt: het is een strafbaar feit, echter had hij/zij erbij moeten vertellen dat het strafbare feit valsheid in geschrifte is en dat is toch echt een misdrijf.

Nogmaals, dat je vriend dyslectisch is, heeft er niets mee te maken, het taalgebruik ook niet. Hij woont en werkt al jaren in Europa dus hij wist echt wel dat er iets niet klopte.
Foto's met balkjes, kom op.... ik neem aan dat ie niet uit een ei komt toch?
Hij heeft de keuze gemaakt het risico te nemen, nu kunnen jullie alleen nog maar hopen dat het niet meegenomen wordt.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Lufran
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Lufran »

Nou als ik laatste reactie lees wordt er kennelijk gedacht dat hij wist waar hij mee bezig was en gewoon het risico nam. Waarom zou hij dat in hemelsnaam willen met alle mogelijke consequenties? Het is dan ook beslist niet zo. Hij heeft echt gedacht dat het goed zat. Die balkjes en afscherming naam heeft ie geschaard onder privacy .
Lijkt niet geloofwaardig, maar toch is het dat wel geweest voor hem.

Nog een vraag; waarom zou hem eerst een boete zijn opgelegd?

Opmerking van moderator Frans

Lufran, we moeten berichten goedkeuren, ik heb je 2e (zelfde) bericht verwijderd. Vooral op dit tijdstip zijn we niet zo snel ;-)
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

de rechter wordt dagelijks geconfromnteerd met allerlei uitvluchten die meer of minder geloofwaardig zijn en al dan niet waar zijn. De rechter maakt zich daar niet zo druk om, die kijkt naar de feiten en beoordeeld of iemand het had kunnen weten of niet. Als iemand je op straat een fiets aanbiedt voor 10 Euro had je gezien de omstandigheden en de prijs beter moeten weten. De vlieger dat je niet wist dat de fiets gestolen was gaat dan niet op. Zo ook in geval van je vriend. Hij had kunnen en moeten weten dat het niet in de haak was en de gevolgen zijn terecht voor hem. (Waarbij hij blij mag zijn dat hij geen ongeluk heeft veroorzaakt).

Waar om hem eerst een boete is opgelegd? omdat het een strafbaar feit betreft en Italie zo zijn eigen regels heeft. Vaak wordt een voorstel gedaan om het justitieel apparaat te ontlasten. Met de keuze om de zaak voor te laten komen heb je een kans dat een lagere straf of zelfs geen straf wordt opgelegd. Anderzijds kan er ook een strengere straf volgen. Dat is het risico dat hij genomen heeft.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 36

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Lufran schreef: 23 feb 2024, 01:42Nog een vraag; waarom zou hem eerst een boete zijn opgelegd?
In Nederland staat op dit strafbare feit maximaal zes jaar gevangenisstraf. De richtlijn van het OM schrijft bij een first offender twee maanden gevangenisstraf voor. Het is aan de rechter of dat ook opgelegd wordt. Waarom de Italianen dit af wilden doen met een hoge geldboete is voor ons koffiedik kijken. Wij zijn een site voor en door de NLse politie.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Gesloten