Deze week had ik een verdachte situatie rondom mijn huis.
Toen ik net op mijn werk was, kreeg ik een melding van m’n deurbelcamera:
Ik zag in de recente historie een kerel die zonder aan te bellen, een keer een beetje, en een even later wat uitgebreider mijn tuin inging. De eerste keer maakte hij foto’s van mijn zij-tuin & mijn naambordje. De tweede keer was hij toch wel een halve minuut in mijn tuin. (Achterom toen nog geen camera, nu wel).
Hij zag er niet uit als stereotype inbreker, maar kosjer was hij zeker niet. Dus 112 gebeld, zouden een politie-auto door de buurt sturen, maar hebben dit uiteindelijk niet gedaan. Later die dag wel een uitgebreidere melding gemaakt.
Gemeente gebeld, zij wisten van niets, ze bevestigden dat ook zij niet zomaar iemands privé-gebied (incl. tuin) mag betreden, is blijkbaar alleen in uitzonderingsgevallen toegestaan. Mevrouw aan de telefoon vond het ook zorgwekkend.
Een bedrijf gebeld waarvan ik toevallig een offerte verwachtte, maar zij wisten ook van niets, en hadden dan ook niemand gestuurd voor extra metingen/inschattingen. Het is een koophuis, dus ook niemand van een woningvereniging of iets dergelijks.
Het kán een willekeurig individu geweest zijn, die zag dat mijn tuin onderhoud nodig heeft, en/of zich aan de staat van mijn tuin stoort. Maar heeft iemand hier ooit al eens van een dergelijke methode gehoord door inbrekers op verkenning?
Ik heb geen van de bekende tekens gezien, die men schijnbaar nog wel eens achterlaat.
Het hang- en sluitwerk van m’n huis is aardig solide, dus extreem bezorgd ben ik niet, maar erg gerust ben ik er ook weer niet op. En het is gewoon erg irritant dat iemand zomaar mijn tuin inloopt en rondsnuffelt, zonder dat ik weet waarom.
Dubieuze bezoeker.
Moderator: Moderatorteam
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: Dubieuze bezoeker.
Ik zie geen vraag. Ik adviseer u daarom de beelden een tijdje te bewaren.
Alles is mogelijk van een inbreker tot iemand die een huis zoekt in uw wijk, een makelaar die nieuwe klanten zoekt, de honden belasting inspecteur, een hobby fotograaf met een voorkeur voor architectuur etc etc.
Alles is mogelijk van een inbreker tot iemand die een huis zoekt in uw wijk, een makelaar die nieuwe klanten zoekt, de honden belasting inspecteur, een hobby fotograaf met een voorkeur voor architectuur etc etc.
Stay safe out there.
-
Dubieusje TS
- Infopolitie Gast
Mijn vraag was: zijn er hier mensen bekend met dit soort verkenningstochten door inbrekers, zoals zelfs foto’s maken van een naambordje en achtertuin.
De videobeelden heb ik inderdaad gelijk opgeslagen.
En ik moest wel grinniken om het idee dat iemand mijn tuin architectonisch interessant zou vinden. Het is nog nét geen jungle, en vanaf de straat kun je er niet inkijken.
De videobeelden heb ik inderdaad gelijk opgeslagen.
En ik moest wel grinniken om het idee dat iemand mijn tuin architectonisch interessant zou vinden. Het is nog nét geen jungle, en vanaf de straat kun je er niet inkijken.
Kan uw tuin afgesloten worden? Als dat kan zou ik dat zeker doen. Er is bij mij vorig jaar ingebroken. Ze konden via mijn poort makkelijk de tuin in omdat deze poort niet op slot kon. Nu kan hij wel op slot.
Inbrekers willen snel te werk en kiezen voor makkelijke manieren, een poort die niet op slot kan is er o.a. een.
Inbrekers willen snel te werk en kiezen voor makkelijke manieren, een poort die niet op slot kan is er o.a. een.