Grijze pas
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Grijze pas
Goedemorgen, een bedrijf heeft voor mij een grijze pas aangevraagd. Op 19 Juni is deze aangevraagd. Het is nu 17 September en nog niets vernomen.
Telefonische krijg ik alleen het antwoord de commissie is er nog mee bezig. Ik heb geen strafblad o.i.d. wel zeggen ze dat door de vakantie het enorm druk is.
Door dat alles zo lang duurt is het contract ontbonden en zit ik helaas thuis in de WW.
Wie kan mij hierover meer vertellen. Ik krijg verder geen contact moet alleen maar afwachten.
Weet eerlijk gezegd niet wat te doen.
Alvast bedankt.
Telefonische krijg ik alleen het antwoord de commissie is er nog mee bezig. Ik heb geen strafblad o.i.d. wel zeggen ze dat door de vakantie het enorm druk is.
Door dat alles zo lang duurt is het contract ontbonden en zit ik helaas thuis in de WW.
Wie kan mij hierover meer vertellen. Ik krijg verder geen contact moet alleen maar afwachten.
Weet eerlijk gezegd niet wat te doen.
Alvast bedankt.
- maestro
- Deskundige
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Re: Grijze pas
Volgens mij is de beslistermijn 6 of 8 weken, maar kan deze termijn eventueel verlengd worden. Dat moet dan wel tijdig gebeuren. Je bent nu twee maanden aan het wachten, dus tenzij men een andere datum heetf gegeven waarbinnen een beslisisng wordt genomen zal men eerdaags moeten beslissen.
Is er geen verlenging aangekondigd dan kun je de polite aanmanen alsnog een belsissing te nemen via de wet dwangsom.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ar-te-laat
Is er geen verlenging aangekondigd dan kun je de polite aanmanen alsnog een belsissing te nemen via de wet dwangsom.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ar-te-laat
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
- Pim
- Blijvertje
- Roepnaam: Pim
- Geslacht:
- Leeftijd: 55
Het is wel bijzonder dat je werkgever niets heeft ondernomen en voor ontslag heeft gekozen.
Wellicht heeft je werkgever heeft gedurende de wachttermijn andere omstandigheden doorgemaakt.
Misschien heeft een andere klant af- of opgezegd. En zit hij niet meer te wachten op nog meer personeel. Want normaliter probeer je elk personeelslid te houden dat zich aandient.
Wellicht heeft je werkgever heeft gedurende de wachttermijn andere omstandigheden doorgemaakt.
Misschien heeft een andere klant af- of opgezegd. En zit hij niet meer te wachten op nog meer personeel. Want normaliter probeer je elk personeelslid te houden dat zich aandient.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
-
- Lid
- Geslacht:
Hoe kan dit leiden tot ontslag? TS kan immers bewijzen dat er een aanvraag is ingediend. Er is ook nog geen gemotiveerde afwijzing ontvangen. Ze zijn er namelijk nog mee bezig. TS heeft ook niet zelf de aanvraag gedaan en kan dus niet als nalatig aangemerkt worden.
Ik zou nog even telefonisch of anders schriftelijk contact opnemen. Dan kunt u wellicht ergens anders aan de slag. Het kan zo zijn dat de beslistermijn overschreden is omdat het inderdaad erg druk is.
Als u geen contract getekend heeft dan staat u helaas eigenlijk nergens. Wel vind ik het van het bedrijf niet bijzonder netjes - u kunt hier immers niets aan doen.
Een grijze pas kunt u niet zelf aanvragen; dit moet voor u gedaan worden. Probeer daarom eerst van tevoren even te kijken hoe betrouwbaar een bedrijf is en in de toekomst iets van een overeenkomst te tekenen dat u aangenomen wordt indien u wordt goedgekeurd. Dat was bij mijn eerste baan ook het geval - geen VOG, geen baan maar anders wel. Daar was netjes voor getekend in het geval dat het langer zou kunnen duren.
Ik zou nog even telefonisch of anders schriftelijk contact opnemen. Dan kunt u wellicht ergens anders aan de slag. Het kan zo zijn dat de beslistermijn overschreden is omdat het inderdaad erg druk is.
Als u geen contract getekend heeft dan staat u helaas eigenlijk nergens. Wel vind ik het van het bedrijf niet bijzonder netjes - u kunt hier immers niets aan doen.
Een grijze pas kunt u niet zelf aanvragen; dit moet voor u gedaan worden. Probeer daarom eerst van tevoren even te kijken hoe betrouwbaar een bedrijf is en in de toekomst iets van een overeenkomst te tekenen dat u aangenomen wordt indien u wordt goedgekeurd. Dat was bij mijn eerste baan ook het geval - geen VOG, geen baan maar anders wel. Daar was netjes voor getekend in het geval dat het langer zou kunnen duren.
- DiNozzo
- OnTroerend goed
- Geslacht:
- Leeftijd: 35
Ik zou vooral even advocaat opzoeken. Dat er achterstanden zijn bij de afdeling Korpscheftaken en Justis bij het verkrijgen van toestemming van de korpschef en het verstrekken van een (nieuwe) grijze pas kan niet verwijtbaar zijn aan u waardoor er ook geen grond is voor ontslag. Het verbaast mij ook dat het UWV akkoord is gegaan met ontslag en de verstrekking van de WW.
De politie kan hier helaas niets in betekenen.
De politie kan hier helaas niets in betekenen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein
- Pim
- Blijvertje
- Roepnaam: Pim
- Geslacht:
- Leeftijd: 55
Contract ontbonden.
Met inachtneming van de opzegtermijn?
En dus doorbetaald tot na de opzegtermijn?
Of via het UWV?
In beide gevallen bijft het een vreemde zaak
Met inachtneming van de opzegtermijn?
En dus doorbetaald tot na de opzegtermijn?
Of via het UWV?
In beide gevallen bijft het een vreemde zaak
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
-
- Infopolitie Gast
Het contract is ontbonden omdat de grijze pas te laat is. Dus geen ontslag. Als de grijze pas binnen is kan ik aan het werk.
Bedankt voor jullie reactie.
Bedankt voor jullie reactie.
- Skipperje
- Moderator
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Opmerking van moderator Skipperje
Ik begrijp dat de vraag voldoende beantwoord is.Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit