Klem Parkeren
Moderator: Moderatorteam
-
- Infopolitie Gast
Klem Parkeren
Goedenavond,
Ik heb Buren die continu mij proberen klem te zetten door hun auto's 10 cm voor en achter mijn auto te zetten. Hierbij zetten ze ook continu hun auto voor mijn poort neer waardoor deze onbruikbaar wordt. Wat kan ik hier tegen doen?
Met vriendelijke groet, Sweeber
Ik heb Buren die continu mij proberen klem te zetten door hun auto's 10 cm voor en achter mijn auto te zetten. Hierbij zetten ze ook continu hun auto voor mijn poort neer waardoor deze onbruikbaar wordt. Wat kan ik hier tegen doen?
Met vriendelijke groet, Sweeber
- MotoRon
- Beheerder
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 64
Re: Klem Parkeren
Wat moet ik me voorstellen bij jouw “poort”? Is dat een tuinhekje of is er sprake van een uitrit?
MotoRon
Beheerder
Beheerder
- Hilde
- Moderator
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
10 cm ervoor en 10 cm erachter is in totaal 20 cm.
Ik bedoel dit niet negatief maar hier in de buurt is dat soms standaard ruimte als je je auto nog wilt parkeren.
Maar als u dat wilt voorkomen moet u proberen zelf zoveel mogelijk ruimte voor of achter de auto te laten tussen uw auto en de auto ervoor of erachter.
Met betrekking tot de poort: is het een uitrit? Want parkeren voor een uitrit is verboden.
Ik bedoel dit niet negatief maar hier in de buurt is dat soms standaard ruimte als je je auto nog wilt parkeren.
Maar als u dat wilt voorkomen moet u proberen zelf zoveel mogelijk ruimte voor of achter de auto te laten tussen uw auto en de auto ervoor of erachter.
Met betrekking tot de poort: is het een uitrit? Want parkeren voor een uitrit is verboden.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
- Pim
- Blijvertje
- Roepnaam: Pim
- Geslacht:
- Leeftijd: 55
De vraag is:
Waarom zijn de buren zo eensgezind in het pesten naar u toe?
Ik denk dat daar eerder een oplossing te behalen valt.
Waarom zijn de buren zo eensgezind in het pesten naar u toe?
Ik denk dat daar eerder een oplossing te behalen valt.
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
-
- Infopolitie Gast
Even om de situatie te schetsen. Ik woon in een hoekwoning met daarnaast een paar plekken waar auto's kunnen parkeren. Voorkant is mijn voortuin die ik tevens ook gebruik om te parkeren. aan de achterkant is mijn tuin met een poort naar buiten. Geen uitrit voor een auto maar wel voor als wij via de tuin naar de straat lopen. Naast ons huis is er net ruimte voor 2 auto's indien deze redelijk tegen elkaar staan. naast de poort staat onze schutting en is er net niet genoeg ruimte voor nog 2 auto's. Ik parkeer regelmatig mijn auto naast mijn huis bij onze poort. Dit zodat kinderen niet met de bal tegen de muur gaan schoppen (dreunt erg door, dus liever niet) en ik gebruik de poort regenmatig om dingen het huis in en uit te brengen.
Met 10 cm bedoel ik ook echt te weinig ruimte om eruit te komen. Dus zo breedt als de regel hiervoor.
Naar de vraag waarom ze ons moeten hebben. Hun is op onze schutting geklimmen en heeft kleine steentjes naar mijn vriendin in onze jongste kind gegooit. Nadat wij dit door hadden gegeven (geen agressie of boosheid van onze kant. We snappen dat kinderen nog opgevoed moeten worden.) hadden we savond de buren schreeuwend voor onze voordeur met dat haar kind dit niet doet. Sindsdien praten wij niet met hun.
Maar het laatste half jaar beginnen ze pest gedrag te tonen. Toevallig heb ik 2 uur geleden een kratje gehaald. Toen kwam ik der tegen terwijl ze haar auto erg strategisch hiervoor had geparkeerd. Toen ik haar erop aansprak werdt ik totaan genegeerd. Mijn eerste zin was "Je staat niet erg netjes geparkeerd voor mijn poort.". Toen ze me negeerde zei ik "Is het te moeilijk om fatsoenlijk te parkeren?". Bij het terugkomen mijn auto weer teruggezet en ik zag terwijl ik weer naar binnen liep zaten ze me vanuit tussen de lammelen te bespioneren. Op het moment heeft een andere buurvrouw de auto voor mijn auto gezet (voor mijn uitrit -_-) maar is er genoeg ruimte om eruit te komen.
Ik hoop dat dit de situatie wat verduidelijkt. Zelf heb ik het gevoel dat het een uitlaatklep is en dat ze het financieel moeilijk hebben. Deze aannamen doe ik puur omdat veel mensen dit natuurlijk nu hebben.
Met 10 cm bedoel ik ook echt te weinig ruimte om eruit te komen. Dus zo breedt als de regel hiervoor.
Naar de vraag waarom ze ons moeten hebben. Hun is op onze schutting geklimmen en heeft kleine steentjes naar mijn vriendin in onze jongste kind gegooit. Nadat wij dit door hadden gegeven (geen agressie of boosheid van onze kant. We snappen dat kinderen nog opgevoed moeten worden.) hadden we savond de buren schreeuwend voor onze voordeur met dat haar kind dit niet doet. Sindsdien praten wij niet met hun.
Maar het laatste half jaar beginnen ze pest gedrag te tonen. Toevallig heb ik 2 uur geleden een kratje gehaald. Toen kwam ik der tegen terwijl ze haar auto erg strategisch hiervoor had geparkeerd. Toen ik haar erop aansprak werdt ik totaan genegeerd. Mijn eerste zin was "Je staat niet erg netjes geparkeerd voor mijn poort.". Toen ze me negeerde zei ik "Is het te moeilijk om fatsoenlijk te parkeren?". Bij het terugkomen mijn auto weer teruggezet en ik zag terwijl ik weer naar binnen liep zaten ze me vanuit tussen de lammelen te bespioneren. Op het moment heeft een andere buurvrouw de auto voor mijn auto gezet (voor mijn uitrit -_-) maar is er genoeg ruimte om eruit te komen.
Ik hoop dat dit de situatie wat verduidelijkt. Zelf heb ik het gevoel dat het een uitlaatklep is en dat ze het financieel moeilijk hebben. Deze aannamen doe ik puur omdat veel mensen dit natuurlijk nu hebben.
-
- Lid
- Geslacht:
Als het geen uitrit betreft is dit volgens mij geen politiekwestie en zult u het waarschijnlijk civielrechtelijk aan moeten pakken.
10 cm is bij mij niet ongebruikelijk in de straat vanwege de bevolkingsdichtheid maar continu de poort blokkeren lijkt me wel erg asociaal.
Heeft u het er met de buren over gehad?
10 cm is bij mij niet ongebruikelijk in de straat vanwege de bevolkingsdichtheid maar continu de poort blokkeren lijkt me wel erg asociaal.
Heeft u het er met de buren over gehad?
- Pim
- Blijvertje
- Geslacht:
Met het verhaal kan ik nog niks.
Is de poort en hek in de schuring vd achtertuin? Is die uitgang zelf gecreëerd?
Is de poort de brandgang achter de rij huizen?
Heeft u geen foto's of een link van Google Maps of een foto van een schetsje?
Is de poort en hek in de schuring vd achtertuin? Is die uitgang zelf gecreëerd?
Is de poort de brandgang achter de rij huizen?
Heeft u geen foto's of een link van Google Maps of een foto van een schetsje?
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
Meeste gemeentes hebben ook buurtbemiddeling mogelijk contact met hun opnemen.
Een boete zal dit probleem oplossen maar treiteren kan op veel meer manieren.
Een boete zal dit probleem oplossen maar treiteren kan op veel meer manieren.
- Pim
- Blijvertje
- Geslacht:
Ik denk dat je wilde schrijven:Een boete zal dit probleem oplossen maar treiteren kan op veel meer manieren.
"Een boete zal dit probleem niet oplossen maar treiteren kan op veel meer manieren."