Goededag,
Ik hoop dat u mij met uw achtergronden en ervaringen antwoord kan geven op de volgende vraag.
Het zou mij wat rust kunnen geven gezien ik mijn advocaat niet kan bereiken komende dagen…
Ik word verdacht van het volgende (volgens brief oproep OM zitting)
Overschr. max snelheid bubekom op weg 80 km/u (gedragsregel; cat.C1) >30 km/u
Uit proces-verbaal : gecorr. 131 km/u waar 80 km/u is toegestaan, dus 51 km te hard.
Staande gehouden en rijbewijs ingevorderd, na 6 wkn rijbewijs van rechter teruggekregen.
Dit is de eerste keer overigens, geen recidive.
Ik begrijp dat dit vermeld gaat worden in de justitiële documentatie.
Voor mijn beroep is het echter van groot belang of dit een overtreding of misdrijf betreft… ( beveiliger, dus intrekken grijze pas volgens WPBR)
Heeft iemand hier een antwoord op? Ben het vanmiddag vergeten te vragen aan advocaat en hij wist niet direct welke gevolgen het kan hebben voor de grijze pas.
Overtreding of misdrijf?
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Re: Overtreding of misdrijf?
Snelheidsoverschrijdingen vallen altijd onder de overtredingen.
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Stitch221208 TS
- Infopolitie Gast
Hartelijk dank voor de reactie!
Dan zou het voor de verstrekking/toestemming van een LPB pas niet moeten uitmaken, gezien er in de beleidsregels specifiek over misdrijven gesproken wordt?
“ De persoon waarvoor toestemming wordt gevraagd mag op het moment van de aanvraag niet:
1) binnen acht jaar voorafgaande aan het moment van toetsing zijn veroordeeld wegens het plegen van een misdrijf waarbij een (on)voorwaardelijke gevangenisstraf is opgelegd of,
2) binnen vier jaar voorafgaande aan het moment van toetsing zijn veroordeeld wegens het plegen van een misdrijf waarbij een geldboete of een taakstraf is opgelegd”
Dan zou het voor de verstrekking/toestemming van een LPB pas niet moeten uitmaken, gezien er in de beleidsregels specifiek over misdrijven gesproken wordt?
“ De persoon waarvoor toestemming wordt gevraagd mag op het moment van de aanvraag niet:
1) binnen acht jaar voorafgaande aan het moment van toetsing zijn veroordeeld wegens het plegen van een misdrijf waarbij een (on)voorwaardelijke gevangenisstraf is opgelegd of,
2) binnen vier jaar voorafgaande aan het moment van toetsing zijn veroordeeld wegens het plegen van een misdrijf waarbij een geldboete of een taakstraf is opgelegd”
-
Dorpsjurist
- Geslacht:
Het betreft hier een overtreding. Kleinere snelheidsovertredingen vallen onder de wet Mulder maar zo'n grote overtreding komt wel op uw strafblad - of het nu een overtreding is of niet.
Kan dit voor u gevolgen hebben? Ja. Zie Beleidsregels particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus 2019 3.3 ad b:
Kan dit voor u gevolgen hebben? Ja. Zie Beleidsregels particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus 2019 3.3 ad b:
In andere woorden - het is aan de korpschef. Met zekerheid valt er niet veel te zeggen of u hiermee problemen krijgt of niet.De toestemming kan ook worden geweigerd wanneer op grond van andere omtrent betrokkene bekende en relevante feiten kan worden aangenomen dat deze onvoldoende betrouwbaar is om voor een beveiligingsorganisatie of een recherchebureau werkzaamheden te verrichten dan wel onvoldoende betrouwbaar is om de belangen van de veiligheidszorg of de goede naam van de bedrijfstak niet te schaden. Dit zal met name -maar niet uitsluitend- het geval zijn wanneer betrokkene er blijk van heeft gegeven rechtsregels naast zich neer te leggen waarvan de overtreding kan worden beschouwd als een tamelijk ernstige aantasting van de rechtsorde.
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)