bouwvakker schreef:Als ik mijn bouwbedrijfsbus parkeer op een lege parkeerplaats waar bijstaand bord is geplaatst, mag ik daar nu wel of niet staan? Ik ben gewaarschuwd door een handhaver die zegt dat je er niet mag staan maar ook geen bekeuring voor kunt krijgen. Ik snap er dus niks meer van.
Groet,
Parkeren enkel met kinderzitje
Moderator: Moderatorteam
Parkeren enkel met kinderzitje
Binnengekomen vraag:
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Parkeren enkel met kinderzitje
Ik ben wel heel benieuwd welke gemeente dit bord geplaatst is
Ik denk Uden maar ik heb het nagevraagd.
Bij Winkelcentrum Ruwert in Oss.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
De ene wethouder is nog gekker dan de ander..
Is dat voldoende antwoord?
Het bord zou andersom moeten zijn; 'verboden voor auto's met kinderzitjes'.
CO2 baby's zijn onacceptabel in deze tijd. Beseffen die mensen niet wat voor problemen we hebben met het klimaat?!
Is dat voldoende antwoord?
Het bord zou andersom moeten zijn; 'verboden voor auto's met kinderzitjes'.
CO2 baby's zijn onacceptabel in deze tijd. Beseffen die mensen niet wat voor problemen we hebben met het klimaat?!
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
Is deze, of een soortgelijke, vraag niet al uitgebreid behandeld op dit forum? Staat me iets van bij namelijk. Of ik heb het ergens anders gelezen haha.
Edit: gevonden volgens mij
viewtopic.php?p=549308&hilit=Parkeren+k ... je#p549308
Edit: gevonden volgens mij
viewtopic.php?p=549308&hilit=Parkeren+k ... je#p549308
Ik heb hem zelf ook al eens beantwoordt @Carolien maar ik zie heel graag eens de meningen van anderen en fijn dat er nu OOK eens een BOA meeleest (en schrijft). Daarnaast, bewust geplaatst in het gastendeel want dan kan de vraagsteller (die simpelweg wel kan bouwen maar een jan doedel is met computers) meelezen.
viewtopic.php?t=43715&hilit=kinderwagen
viewtopic.php?t=43715&hilit=kinderwagen
Ik snap je 
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Het betreffende bord is niet meer dan een sociaal verzoek daar niet te parkeren als het geen auto met kinderen is. Wel meer grote winkelbedrijven maken gebruik van dit soort sociale borden. Ikea heeft ook een aantal van dit soort vriendelijk verzoek borden.
Het maakt het voor de gemiddelde weggebruiker, vooral degenen die hun theorie net gehaald hebben, verwarrend dat gebruik wordt gemaakt van dezelfde kleurstelling als de officiële parkeerborden.
Een indicatie dat dit geen officieel parkbord is, is het feit dat de P ontbreekt op het bord.
In theorie zou de winkel op wiens terrein het bord is geplaatst de bestuurder kunnen "bestraffen" door hem niet toe te laten in de winkel. Politie noch handhaving zullen echter op basis van dit bord controleren.
Het maakt het voor de gemiddelde weggebruiker, vooral degenen die hun theorie net gehaald hebben, verwarrend dat gebruik wordt gemaakt van dezelfde kleurstelling als de officiële parkeerborden.
Een indicatie dat dit geen officieel parkbord is, is het feit dat de P ontbreekt op het bord.
In theorie zou de winkel op wiens terrein het bord is geplaatst de bestuurder kunnen "bestraffen" door hem niet toe te laten in de winkel. Politie noch handhaving zullen echter op basis van dit bord controleren.
Stay safe out there.
@SWAT , je gaat me niet vertellen dat je 'm onder het mom van "huisregels" alsnog wil legitimeren voor een winkelbedrijf want deze is op geen enkele manier te legitimeren op een openbare weg. Sterker nog, omdat het niet een van de E4-serie borden is (blauw bord, witte P) zou ik bij 8 lege vakken naast elkaar gerust een oplegger chauffeur de tip geven om hem daar te parkeren om een broodje te gaan halen en geen wet, geen regel en geen verkeersregel die er dan ook maar iets tegen doet, ook niet als zo'n 18 meter apparaat dwars overlangs in 8 vakken staat want zelfs rvv 24 lid 4 is niet van toepassing hier. "Huisregels" al helemaal niet...
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Even geknipt uit het andere topic over precies hetzelfde bord:
Volgens mij geeft dit eerdere bericht antwoord op de vraag. Een nee, het maakt niet uit of dit in Uden of Oss staat of elders in Nederland, HTK-borden (Huis-Tuin-en-Keuken) hebben nergens rechtsgeldigheid.DiNozzo schreef: 28 nov 2022, 14:02 Nee, dit bord is niet rechtsgeldig en er kan dus ook niet gehandhaafd op worden. Wel of geen kinderzitje maakt dus niets uit. Het is meer een zaak van fatsoen of je het bord opvolgt of niet. Als ouder kan ik mij goed voorstellen dat het wel fijn is als je kinderwagen er naast past zodat je de buggy niet te ver hoeft te tillen.
Eens Ron, dan het laatste wat ik, denk ik, erover nog gezegd moet worden is dat er geen fatsoens-RVV is en daar waar een paar jaar geleden is besloten zoveel mogelijk verkeersborden uit het straatbeeld te verwijderen vanwege de overdaad en idioterie die wegbeheerders met soms 7 borden op 1 paal uithaalden, begint men meer en meer met zelfverzonnen "sociale" borden.
Ze bestaan niet, zijn niet rechtsgeldig en iedereen mag er, met elk voertuig parkeren. Je kunt er geen boete voor krijgen, een waarschuwing van een BOA is op zijn minst twijfelachtig (de kennis van de BOA in dit geval) en het eerder geopperde "huisregels", nope, want dan zou aan het begin van het parkeerterrein de weg niet meer openbaar moeten zijn... maar zelfs de parkeergarage van IKEA is nog steeds een openbare weg, nog steeds geen huisregels.
Kortom, gewoon parkeren dus die bedrijfsbus.
Ze bestaan niet, zijn niet rechtsgeldig en iedereen mag er, met elk voertuig parkeren. Je kunt er geen boete voor krijgen, een waarschuwing van een BOA is op zijn minst twijfelachtig (de kennis van de BOA in dit geval) en het eerder geopperde "huisregels", nope, want dan zou aan het begin van het parkeerterrein de weg niet meer openbaar moeten zijn... maar zelfs de parkeergarage van IKEA is nog steeds een openbare weg, nog steeds geen huisregels.
Kortom, gewoon parkeren dus die bedrijfsbus.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Toch zullen er mensen zijn die zich laten afschrikken door zo'n bord en dan is 't doel bereikt.
Je kan dingen 'afdwingen' door insinuatie en dat lukt, de fietsstraat is daar ook een mooi voorbeeld van..
Ik ga bij 't winkelcentrum een bord met m'n eigen kenteken plaatsen..
Je kan dingen 'afdwingen' door insinuatie en dat lukt, de fietsstraat is daar ook een mooi voorbeeld van..
Ik ga bij 't winkelcentrum een bord met m'n eigen kenteken plaatsen..
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
- MotoRon
- Geslacht:
Opmerking van moderator MotoRon
De vraag is in elk geval beantwoord, waarmee dit topic naar het archief kan.- MotoRon
- Geslacht:
Op verzoek heropend voor een reactie van de gemeente