70cc

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Bjarne TS
Nieuw lid
Roepnaam: Bjarne
Geslacht:

70cc

Ongelezen bericht door Bjarne »

Hallo ik heb dus een suzuki tsx (schakelbrommer) waar 70 cc op ligt alleen de vraag is zal een agent moeilijk doen als hij maar 50 loopt "door tandwielverhouding"
En wat zij de consequenties als de agent er achter komt dat er 70cc op ligt en dan heb ik het vooral over inbeslagname. Btw ik heb er 70cc op liggen omdat hij bij 50cc geen vermogen onderin heeft en ik dan eerst heel hoog in de toeren moet om op te trekken. En dat gaat mij een keer mijn koppeling kosten. Zuiger veren en alles was nog goed. Voorderest is hij helemaal origineel
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: 70cc

Ongelezen bericht door SWAT »

U heeft geen bromfiets meer maar een motorfiets aangezien uw bromfiets niet meer aan de eisen van een bromfiets voldoet.
Bij ontdekking zal uw "bromfiets" in beslag worden genomen en naar alle waarschijnlijkheid aan het verkeer worden onttrokken oftewel vernietigd worden. Daarnaast krijgt u een forse boete.
Stay safe out there.
taxikemperman
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 61

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Bjarne schreef: 31 aug 2023, 15:57 Btw ik heb er 70cc op liggen omdat hij bij 50cc geen vermogen onderin heeft en ik dan eerst heel hoog in de toeren moet om op te trekken. En dat gaat mij een keer mijn koppeling kosten. Zuiger veren en alles was nog goed. Voor de rest is hij helemaal origineel
Mag ik eerlijk zijn dat ik dit niet snap.
Hoe zit het dan met al die andere brommers?
Ik heb nog nooit problemen gehad met de koppeling op mijn bromfiets en ik heb er wat versleten
Dus misschien je rijstijl aanpassen in plaats van je motor??
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Bjarne schreef: 31 aug 2023, 15:57 Btw ik heb er 70cc op liggen omdat hij bij 50cc geen vermogen onderin heeft en ik dan eerst heel hoog in de toeren moet om op te trekken. En dat gaat mij een keer mijn koppeling kosten.

Taxikemperman geeft het al aan maar er bestaat totaal geen relatie tussen het doortrekken in toeren en het slijten van een koppeling. Koppelen doe je namelijk voordat je het gas opentrekt. Veel mensen zijn helaas niet in staat om vlot te rijden zonder een koppeling te slopen en ik zeg bewust 'slopen' want het is echt volkomen overbodig..

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

De bromfiets is een motorfiets geworden.
Door de technische wijzigingen bent u verplicht de motor te laten schouwen bij de RDW en te laten herkeuren.

Van de politie heeft u het minst te vrezen.
Bij een ongeluk zal de bromfietsverzekering geen dekking erkennen.

Schade aan derden zal uitbetaald worden en DIRECT op u verhaald gaan worden.
Ook letsel, invaliditeit, arbeidsongeschiktheid etc van uw tegenpartij.

En ritje met een ambulance kost al gauw 900 Euro.
En nachtje ziekenhuis? Zet er een nul achter.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

En om verhaal van Pim nog verder aan te vullen, verzekeringsmaatschappijen voeren jaarlijks vele rechtszaken waarbij schades door hen vergoed zijn en vervolgens op de veroorzaker verhaald worden.

Behalve de “kleine” kosten die Pim noemt zijn er op rechtspraak.NL behoorlijk veel zaken te vinden waarbij bedragen in de 5 cijfers en zelfs zaken in de 6 cijfers gewoon toegewezen worden welke door de veroorzaker terug betaald dient te worden.

Kortom, behalve het hele technische aspect waar je je vraagtekens bij kan plaatsen, is de vraag of dergelijke procedures wil aangaan, want daarnaast worden ook de proceskosten verhaald, en deze liggen bij de tegenpartij en een hoger beroep al snel op 5000 euro daarbij de kosten die u verplicht zelf moet maken in dergelijke procedures niet meegeteld.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon

Genoeg stof om over na te denken, lijkt me.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten