Beschuldiging Verkrachting
Moderator: Moderatorteam
-
Milou123 TS
- Infopolitie Gast
Beschuldiging Verkrachting
Ik kom nu 8 maanden geleden uit een relatie die 5 jaar geduurd heeft. Mijn ex is vreemdgegaan, waardoor het nu uit is. Ik heb destijds haar familie verteld over het vreemdgaan, waardoor mijn ex woedend is geworden.
Ze heeft me daardoor tijdens het uitmaken van de relatie onder andere beschuldigd van verkrachting, ze doelt hier op een ochtend 4,5 jaar geleden (dit was binnen onze relatie) waarbij we beide niet volledig wakker waren en ik seks met haar wilde. Ik lag destijds op haar en gaf haar kussen in haar nek en op haar mond. Ik wilde daarmee seks starten, maar er heeft geen seks / penetratie van het lichaam plaatsgevonden, ook niet met mijn tong. Hoewel ik dit natuurlijk nooit vervelend bedoeld heb, heeft mijn ex destijds die actie als niet fijn ervaren, waarna ik destijds direct mijn excuses aanbood in een gesprek.
Ze heeft op dit moment de beschuldigingen teruggenomen en heeft duidelijk aangegeven in whatsapp berichten en in audio opnames dat ze het destijds niet als aanranding heeft ervaren en ik haar (en ik citeer) "absoluut niet verkracht heb".
Ze geeft aan dat ze de ochtend destijds als niet fijn heeft ervaren, maar ze ziet het nu niet als aanranding. Verder zegt ze dat ze er nooit aan terugdenkt en dat ik het groter maak dan het is. Op de vraag 'voel je je aangerand destijds' reageerde ze met "nee, helemaal niet".
Mijn ex kan nog wel eens van mening veranderen en kan nog wel eens onverwachte dingen toen. Stel, ze meldt dit bij de politie. Hoe kijkt de politie hier dan naar?
Ze heeft me daardoor tijdens het uitmaken van de relatie onder andere beschuldigd van verkrachting, ze doelt hier op een ochtend 4,5 jaar geleden (dit was binnen onze relatie) waarbij we beide niet volledig wakker waren en ik seks met haar wilde. Ik lag destijds op haar en gaf haar kussen in haar nek en op haar mond. Ik wilde daarmee seks starten, maar er heeft geen seks / penetratie van het lichaam plaatsgevonden, ook niet met mijn tong. Hoewel ik dit natuurlijk nooit vervelend bedoeld heb, heeft mijn ex destijds die actie als niet fijn ervaren, waarna ik destijds direct mijn excuses aanbood in een gesprek.
Ze heeft op dit moment de beschuldigingen teruggenomen en heeft duidelijk aangegeven in whatsapp berichten en in audio opnames dat ze het destijds niet als aanranding heeft ervaren en ik haar (en ik citeer) "absoluut niet verkracht heb".
Ze geeft aan dat ze de ochtend destijds als niet fijn heeft ervaren, maar ze ziet het nu niet als aanranding. Verder zegt ze dat ze er nooit aan terugdenkt en dat ik het groter maak dan het is. Op de vraag 'voel je je aangerand destijds' reageerde ze met "nee, helemaal niet".
Mijn ex kan nog wel eens van mening veranderen en kan nog wel eens onverwachte dingen toen. Stel, ze meldt dit bij de politie. Hoe kijkt de politie hier dan naar?
Re: Beschuldiging Verkrachting
Je bent nu bang dat je ex een ochtendzoen van 5 jaar geleden, die ze achteraf als onschuldig bestempelt, opnieuw oprakelt? Dan moet er meer spelen want doorgaans zien mensen hun exen na 5 jaar niet dagelijks meer, spelen dit soort zaken ook niet (meer) en zijn mensen doorgegaan ket hun leven.
Of er was en is toch iets aan de hand en het verhaal is niet helemaal compleet, is er destijds aangifte gedaan?
Of er was en is toch iets aan de hand en het verhaal is niet helemaal compleet, is er destijds aangifte gedaan?
-
Milou123 TS
- Infopolitie Gast
Ik snap de vraag, maar we hebben nog steeds contact. Ik heb het misschien onduidelijk aangegeven, maar de relatie is 8 maanden geleden uitgegaan, de relatie heeft in totaal 5 jaar geduurd.
Ik word op dit moment psychiatrisch behandeld, vandaar mijn vraag, ik wil graag rust en weten waar ik aan toe ben.
Er is geen aangifte gedaan en het verhaal is compleet.
Ik word op dit moment psychiatrisch behandeld, vandaar mijn vraag, ik wil graag rust en weten waar ik aan toe ben.
Er is geen aangifte gedaan en het verhaal is compleet.
- MotoRon
- Roepnaam: Ron
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Opmerking van moderator MotoRon
Milou123,Je hoeft een bericht maar 1 x te plaatsen. Hij moet eerst goedgekeurd worden voordat ie zichtbaar is. Tweede bericht verwijderd.
- MotoRon
- Geslacht:
Je had het zeker niet onduidelijk aangegeven, Frans heeft het kennelijk niet goed gelezen/begrepen.
-
Milou123 TS
- Infopolitie Gast
Het is misschien goed om erbij te vermelden dat ik gediagnostiseerd ben met een dwangmatige irrationele angststoornis. Dit is het volledige verhaal, er speelt verder niets. Ook qua gebeurtenissen heeft er niet meer plaatsgevonden dan hierboven vermeld.
Mijn ex heeft mij geen enkele aanwijzing gegeven die lijkt dat ze juridische stappen wilt nemen. Ze noemt me in meerde audio-opnames een "superschat" en "super lief". Toch zit dit in mijn hoofd, en kan ik het er niet uit krijgen. Vandaar mijn vraag
Mijn ex heeft mij geen enkele aanwijzing gegeven die lijkt dat ze juridische stappen wilt nemen. Ze noemt me in meerde audio-opnames een "superschat" en "super lief". Toch zit dit in mijn hoofd, en kan ik het er niet uit krijgen. Vandaar mijn vraag
- MotoRon
- Geslacht:
Als ik lees dat jij en jouw ex nog steeds contact hebben en dat ze jou “superschat” en “super lief” noemt, denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken. Mensen die juridische stappen tegen een ander willen ondernemen gaan in het algemeen niet op die manier met elkaar om.
-
Milou123 TS
- Infopolitie Gast
Bedankt voor de snelle reactie.
Ik heb nog wel een vraag. Ik ga er niet van uit dat ze het zal doen, maar stel ze zou juridische stappen ondernemen, zouden haar berichten / audio-opnames haar verhaal dan ongeloofwaardiger maken in de ogen van de politie?
Ik heb nog wel een vraag. Ik ga er niet van uit dat ze het zal doen, maar stel ze zou juridische stappen ondernemen, zouden haar berichten / audio-opnames haar verhaal dan ongeloofwaardiger maken in de ogen van de politie?
-
Milou123 TS
- Infopolitie Gast
Ik heb het hier dus over de (spraak)berichten waarin ze letterlijk zegt dat ze zich niet aangerand voelt, ik haar absoluut niet verkracht heb, ik het groter maak dan het is etc.
Zou dit als bewijs tellen voor mijn kant van het verhaal dat er naast een onschuldige zoen met iemand waarin ik in een relatie zat niks is gebeurd?
Zou dit als bewijs tellen voor mijn kant van het verhaal dat er naast een onschuldige zoen met iemand waarin ik in een relatie zat niks is gebeurd?
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
De politie gaat hier niets van vinden dat is niet haar taak. Als er een aangifte wordt gedaan dan zal de zedenrechercheur eerst overleggen met een zeden officier van justitie of, mede gezien het tijdsverloop, nader onderzoek moet worden gedaan. Mocht besloten worden om u als verdachte te horen dan kunt u, zwijgen over de gebeurtenis, liegen (niet verstandig maar niet strafbaar) of uw kant van het verhaal vertellen ondersteund met alle berichtjes die ze u heeft gestuurd na de gebeurtenis. De politie zal dit alles vastleggen in een proces verbaal. De officier van justitie zal vervolgens op basis van dit proces verbaal bepalen of er verdere vervolging plaats moet vinden.
In het uiterste geval is het de rechter die iets van het incident gaat vinden.
In het uiterste geval is het de rechter die iets van het incident gaat vinden.
Stay safe out there.
-
Dorpsjurist TS
- Infopolitie Gast
Ik zou hier nog even aan willen toevoegen dat in de praktijk een verkrachting of aanranding een klachtdelict is. Officieel niet - en als de politie zoiets ziet dan zal er zeker een aanklacht volgen - maar als uw ex het inmiddels niet meer zo ziet omdat het 4,5 jaar geleden was en u het uitgepraat heeft, dan hoeft u waarschijnlijk nergens bang voor te zijn.
Daarbij wil ik wel iedereen die verkracht of aangerand wordt aanraden zich zsm bij de politie te melden omdat de bewijslast ingewikkeld is en er soms nog sporen aan te treffen zijn.
Daarbij wil ik wel iedereen die verkracht of aangerand wordt aanraden zich zsm bij de politie te melden omdat de bewijslast ingewikkeld is en er soms nog sporen aan te treffen zijn.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Een verkrachting of aanranding is geen klacht delict. Wel is het zo dat de.politie alleen onderzoek gaat doen als er aangifte wordt gedaan.
Als het slachtoffer minderjarig is kunnen ook de ouders aangifte doen.
Als het slachtoffer minderjarig is kunnen ook de ouders aangifte doen.
Stay safe out there.
-
Dorpsjurist TS
- Infopolitie Gast
Op papier niet en in principe ook niet. In de praktijk echter wel. Een verkrachting die serieus wordt onderzocht - of in ieder geval tot een veroordeling leidt - zonder enig primair bewijs moet ik echter nog tegenkomen. Het is meestal het woord van de een tegen de ander.
Er is eigenlijk nooit iemand anders bij. Daarnaast is of iemand een seksuele ervaring prettig of onprettig heeft ervaren aan die persoon zelf. En in dit soort gevallen, als het zo gegaan is als TS beschreven heeft, kan niemand dat bepalen behalve de ex-partner in kwestie. We hebben het hier niet over een situatie die door een derde - als die er uberhaupt was om te getuigen - onmiddelijk als verkrachting zou worden gezien.
Er is eigenlijk nooit iemand anders bij. Daarnaast is of iemand een seksuele ervaring prettig of onprettig heeft ervaren aan die persoon zelf. En in dit soort gevallen, als het zo gegaan is als TS beschreven heeft, kan niemand dat bepalen behalve de ex-partner in kwestie. We hebben het hier niet over een situatie die door een derde - als die er uberhaupt was om te getuigen - onmiddelijk als verkrachting zou worden gezien.
Beste dorpsjurist, dit is een gevoelig onderwerp en ik zit hier zo ongeveer mijn vingertoppen af te bijten om niet te reageren, als lid, als moderator en als beheerder.
Een verkrachting, in welke vorm dan ook, die serieus wordt onderzocht leidt in veel gevallen tot een veroordeling, OOK als het het ene woord tegen het ander is. Dat is goed zeden-recherchewerk. Daarom hebben de collega's van zeden een speciale opleiding...
Maar ik hou me even afzijdig want deze tikt persoonlijk aan...
@MotoRon of een van de andere moderators (@Hilde of @zijlvaart67 bijvoorbeeld, kijk even mee aub.)
Een verkrachting, in welke vorm dan ook, die serieus wordt onderzocht leidt in veel gevallen tot een veroordeling, OOK als het het ene woord tegen het ander is. Dat is goed zeden-recherchewerk. Daarom hebben de collega's van zeden een speciale opleiding...
Maar ik hou me even afzijdig want deze tikt persoonlijk aan...
@MotoRon of een van de andere moderators (@Hilde of @zijlvaart67 bijvoorbeeld, kijk even mee aub.)
- Hilde
- Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
- Geslacht:
- Leeftijd: 60
Opmerking van moderator Hilde
Ik lees mee en zal gelijk even aangeven dat we het hier houden bij het beantwoorden van de vraag van TS. Dus geen discussies over wanneer wel of geen aangifte, onderzoek, etc etc. Alleen antwoorden op wat TS vraagt.==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)