Vrachtwagen lossen met motor aan

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Acc TS
Infopolitie Gast

Vrachtwagen lossen met motor aan

Ongelezen bericht door Acc »

Beste,

Laatste tijd is een vrachtwagen van Sligro wekelijk bij mij voor de deur om spullen te lossen voor een winkel, hij komt omstreeks 05:00 in de ochtend en laat zijn motor gewoon aanstaan, dit duurt ongeveer 40 minuten.
Kan dit zomaar.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Re: Vrachtwagen lossen met motor aan

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

In alle verkeersregels is er geen enkele regel te vinden die dit verbiedt..

Heeft u de chauffeur al een keer getroffen, wat is zijn argument?

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

Zoals Zijlvaart al aangaf is het een verstandige zet om eerst eens een praatje te maken met de chauffeur en hem te vragen wat de reden is om de motor te laten draaien. Mocht dat niet tot de gewenste oplossing leiden, dan zou u de plaatselijke APV van uw gemeente er even bij kunnen pakken. In sommige APV’s zijn de volgende bepalingen opgenomen met betrekking tot hinder.

Wetstekst

Artikel 5.7 Hinder door motorvoertuigen en bromfietsen
1. Het is verboden zonder noodzaak met een motorvoertuig of een bromfiets hinder te veroorzaken.
2. Het is verboden zonder noodzaak de motor van een motorvoertuig in werking te hebben.
3. Het is verboden een motorvoertuig op zodanige wijze te laden of te lossen dat daardoor zonder noodzaak hinder wordt veroorzaakt.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Het kan ook nog eens het probleem zijn dat het niet de motor is die aan staat maar de koelmotor, een probleem waar wij mee te maken hebben gehad met de auto's van een grote leverancier die men dwong 's nachts te komen bevoorraden. Hoewel de transporteur er werkelijk alles aan deed om zelfs met de stillere vrachtauto's te komen lossen kun je niet voorkomen dat op zo'n auto een koelinstallatie zit die het hele ding moet koelen. Op het moment dat de deuren open gaan en de temperatuur stijgt slaat dus die koelinstallatie aan en begint die motor te proberen die temperatuur, net zoals bij een koelkast, weer op de gewenste temperatuur te krijgen. En daar doe je dus weinig tegen anders dan, bijvoorbeeld, zo'n auto overdag te laten komen waardoor hij waarschijnlijk veel meer overlast veroorzaakt door (noem het maar op) verkeersopstoppingen enz. Het is kiezen uit meerdere slechte oplossingen.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Allen bedankt voor jullie reacties.
Ik heb hem niet aangesproken want het gebeurt om 05:00 in de ochtend en als ik mij dan moet omkleden en naar buiten om een praatje te maken, daar gaat je slaap!
Ik vroeg het mij gewoon af, ik vind het sowieso asociaal.
Ik heb de wijkagent gemaild hopelijk kan hij nog wat betekenen anders wordt het een keer een bokswedstrijd in de vroege ochtend 😂
Nogmaals bedankt.
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Eens met @Frans . Ik schat in dat het inderdaad de motor van de koelinstallatie is zoals ik de vrachtwagens van Sligro ken. Niet dat dat minder hinderlijk is, maar uitzetten is voor hen ook geen optie.
De producten in het laadruim moeten nu eenmaal gekoeld blijven voor alle andere klanten in de rit. Je eten in het restaurant zou een veelvoud gaan kosten als ze voor iedere levering een aparte vrachtwagen zouden moeten laten rijden zonder dit systeem.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Allen bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de beste man nooit aangesproken omdat dit natuurlijk om 05:00 gebeurt.
Ik heb de wijkagent gevraagd om even ernaartoe kijken en de gemeente gevraagd of ze hier iets aan kunnen doen.
Nogmaals bedankt.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Gast schreef: 28 jul 2023, 23:42 Ik vroeg het mij gewoon af, ik vind het sowieso asociaal.
Nog even dit: zoals ik al eerder zei: het heeft niets met asociaal te maken, het hele systeem van zo vroeg (of 's nachts bevoorraden) gaat ervan uit dat een stad overdag niet verstopt raakt door grote vrachtauto's, het heeft juist een sociaal doel om het in de nachtelijke uren te doen, de chauffeur moet 's nachts rijden én het personeel moet 's nachts aanwezig zijn om de bevoorrading te verwerken. Dát er een vorm van overlast is, vervelend, maar asociaal zou ik het zeker niet willen noemen.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
taxikemperman
Deskundige
Roepnaam: Remi
Geslacht:
Leeftijd: 61

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Wat mij opvalt is dat u zich er wel aan stoort dat deze vrachtwagen wekelijks komt, maar dat u niet uit uw bed wilt komen en een badjas / kamerjas aan te schieten om met de chauffeur te praten.
U stapt meteen naar de wijkagent, maar heeft u al eens contact opgenomen met Sligro? Mogelijk willen ze ter willen zijn en de levering later inplannen?
Dat zijn volgens mij de logische stappen:
Eerst een vriendelijk gesprek met de chauffeur of de motor uit kan (Dat zal wel niet kunnen zoals eerder aangegeven ivm koeling, maar je weet het nooit)
Dan een gesprek met Sligro of de planning aan te passen valt
En dan pas komen de wijkagent en eventueel de gemeente in beeld, maar zoals gezegd kunnen die alleen iets doen als de motor van de vrachtwagen zelf blijft draaien en met de huidige brandstofkosten zal dat niet het geval zijn
Mitch
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Roepnaam: Mitchel
Geslacht:
Leeftijd: 40

Ongelezen bericht door Mitch »

Eens met @taxikemperman, als je het niet zelf wil oplossen dan is er wat mij betreft ook geen groot probleem.
De wijkagent en de gemeente zijn er niet om alles maar op te lossen waar mensen zich aan storen.
Zo vind ik het bijvoorbeeld sociaal om de chauffeur eens aan te spreken, als je er toch wakker van wordt is het een kleine moeite... Asociaal zou ik vinden om meteen juridisch te gaan vechten en de wijkagent en gemeente erop af te sturen. (Aanvullend; sta er niet gek van te kijken als de melding überhaupt niet in behandeling wordt genomen)
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door Skipperje »

Opmerking van moderator Skipperje

Er is voldoende gezegd en we moeten niet verzanden in andere zaken dan een geluidsoverlast.
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gesloten