Veiligheidsonderzoek (A) studieschuld

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Nick010 TS
Infopolitie Gast

Veiligheidsonderzoek (A) studieschuld

Ongelezen bericht door Nick010 »

Hi,

Voor een functie moet ik het veiligheidsonderzoek A afleggen. Ik heb in mijn studiejaren een ruime studieschuld opgebouwd (50k) en ben benieuwd of dit impact heeft op het onderzoek.
Iemand hier ervaring mee?
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Veiligheidsonderzoek (A) studieschuld

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Deze schuld komt boven water: namelijk via uw eigen opgave gegevens. Dit naast mogelijk andere schulden die itt tot de studieschuld wel BKR geregistreerd zijn. Gewoon eerlijk over zijn
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Een schuld op zich is geen probleem, mits je deze normaal kan aflossen en je niet in financiele problemen terecht komt. Veel mensen hebben een studieschuld, hypotheek etc. Het gaat dus om het totaal plaatje en dat je financieele situatie je niet kwetsbaar maakt voor omkoping.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Een studieschuld, hypotheek, persoonlijke lening, creditcard; het zijn hele normale schulden. Zolang deze schulden in verhouding staan tot het inkomen en de afbetalingen netjes gaan zal dat geen enkel probleem zijn.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
JDO
Lid
Agent
Inspecteur

Ongelezen bericht door JDO »

DUO is een hele schappelijke kredietverstrekker dus dat zal geen probleem zijn als je goed kan rondkomen in je nieuwe functie. Wat je natuurlijk altijd kan doen, als je dat nog niet hebt, is even een goed plaatje maken van je inkomsten en lasten. Als jij kan zeggen: "Ik kom zometeen in schaal X terecht en dan verdien ik dit. Ik geef zoveel uit aan huur, verzekeringen en Y bedrag aan DUO. Ik heb zoveel spaargeld en ik houd dan zoveel in de maand over." En wat zou je doen als je DUO ineens niet meer kan betalen doordat je relatie uit gaat bijvoorbeeld? Dan ga je goed beslagen je gesprek in en toon je inzicht in je eigen situatie en mogelijke kwetsbaarheden.

Belangrijk voor een screening is eerlijkheid en inzicht. Het geeft opzich niet dat je een smetje of een schuld hebt, maar het is belangrijk dat je proactief eerlijk bent, dat je weet hoe je daar mee om moet gaan en wat je risico's zijn. Dingen verzwijgen voor je screening maakt je juist kwetsbaar trouwens. Stel je voor dat jij je studieschuld verzwijgt in je screening en iemand komt daar achter. Hoe ga je dan om met "Hey als jij dit kenteken niet even voor mij natrekt dan bel ik jouw werkgever dat je gelogen hebt bij je screening"?
Gesloten