Het is geen lopend buffet waar u naar hartelust kan kiezen uit allerlei straffen om zo een beetje "via zijpaden" uw boetedoening te doen. Het is een straf die u is opgelegd omdat u iets heeft gedaan dat strafbaar zijn en u kunnen worden verweten. Dat u daar (veel) hinder van ondervindt is een beetje het concept. We hoeven niet met z'n allen een modus te bedenken in hoe het u het beste uitkomt en hoe de straf geen vooral hinder op moet leveren.
Wat we wel moeten doen, en dat poogde de rechtspraak met een taakstraf, om u een kans te bieden. Bij first offenders is er uit de wetenschap bekend dat bij een taakstraf de kans op herhaling kleiner is dan bij een onvoorwaardelijke gevangenisstraf of hechtenis. Alleen dan moet u die kans wel met beide handen aangrijpen. Als het alternatief (in uw voorstel elektronisch toezicht) geen prikkel vormt om de hoofdstraf (taakstraf) uit te gaan voeren, dan gaat er iets ook niet goed. En u wordt hier al vier dagen 'gematst' door de rechter.
Ik ben ook benieuwd, mocht de rechter in uw nieuwe zaak tot een veroordeling komen en een taakstraf een optie zijn (ook ivm 22b), wat men vindt van het niet afronden van uw vorige taasktraf.
Wanneer weer buiten.
Moderator: Moderatorteam
-
vraagteken
- Roepnaam: Dennis
- Geslacht:
- Leeftijd: 39
Re: Wanneer weer buiten.
Oftewel: u hebt een straf opgelegd gekregen en nee, een straf kunt u niet uitzitten op een manier die u het minste overlast geeft. Het is een straf, geen beloning.
U gaat hier dus geen antwoorden krijgen die het voor u zo gemakkelijk mogelijk maakt. Ik sluit namelijk dit topic.
U gaat hier dus geen antwoorden krijgen die het voor u zo gemakkelijk mogelijk maakt. Ik sluit namelijk dit topic.