Boete ID kaart niet tonen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Jet TS
Infopolitie Gast

Boete ID kaart niet tonen

Ongelezen bericht door Jet »

Vandaag een boete ontvangen omdat ik vorige week mijn ID kaart niet kon tonen, behalve op mijn telefoon.

Nou staat er; het is mogelijk dat hiervan een aantekening wordt gemaakt in de justitiële documentatie, dus je strafblad.. Misschien ligt het aan mij, en stukje onzekerheid daarin nu, maar ik kan nergens heel duidelijk vinden of dat nu wel of niet zo is. De boete is minder dan 130, bij de lijst met artikelen waarop je sowieso een aantekening krijgt staat 447e niet specifiek genoemd, maar wat zijn nou exact de gevolgen?

Ik krijg het gevoel dat ik beter de duurdere boete voor telefoon in de hand had kunnen krijgen, omdat dat een verkeersovertreding betreft en die sowieso geen aantekening opleveren, of heb ik dat ook mis?
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Re: Boete ID kaart niet tonen

Ongelezen bericht door SWAT »

Het niet op eerste vordering kunnen tonen van een ID kaart is een overtreding en dus geen misdrijf. Dus als deze aantekening al op je strafblad komt heeft deze weinig tot geen impact. Een misdrijf op je strafblad is een ander verhaal.
Stay safe out there.
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Re: Boete ID kaart niet tonen

Ongelezen bericht door Pim »

Een agent richt zich bij het uitschrijven van een boete niet naar het gegeven of je voor het ene feit een strafblad krijgt en het andere feite niet.

Soms kijkt een agent wél naar de hoogte van de boete en wordt de laagste boete uitgeschreven.
Gesloten