Laadkabel over trottoir
Moderator: Moderatorteam
Laadkabel over trottoir
In veel gemeenten in Nederland (alle?) is het niet toegestaan om vanuit een woonhuisaansluiting over het trottoir een laadkabel naar je geparkeerde auto te leggen, omdat voetgangers hierover kunnen struikelen. Handhaving en Stadstoezicht geven aan dat zij hiervoor echter geen passende feitcode hebben waarop de overtreding kan worden geschreven. Aanvankelijk werd (bijvoorbeeld in Almere) feitcode F 101 gebruikt, maar inmiddels is gebleken dat deze feitcode niet bedoeld is voor dit type overtreding. Heeft de politie inzicht hoe gemeentes hiermee omgaan? Of hebben jullie een andere feitcode die van toepassing zou kunnen zijn?
Re: Laadkabel over trottoir
Ik zou bestuursrechtelijk het zelf oppakken
In de apv moet je even kijken voor een oplossing
In de apv moet je even kijken voor een oplossing
Als het om BOA's gaat praat je over de gemeente. Heb je het over gemeente dan heb je het (behalve over APV ook) over bestuursrecht.
En de gemeente heeft nog veel meer jokers in haar mouw.
Bestuursrecht kent bijvoorbeeld gedragsaanwijzingen en bestuurlijke boetes. En die bedragen staan niet in verhouding tot bekeuringen.
Los daarvan ben je als bewoner altijd aansprakelijk voor je gedraging (burgerlijk wetboek/onrechtmatige daad).
Struikelt er iemand over jouw kabeltje en breekt deze een heup, kan deze 6 weken niet werken, moet deze fysiotherapie ondergaan... veel succes!
En de gemeente heeft nog veel meer jokers in haar mouw.
Bestuursrecht kent bijvoorbeeld gedragsaanwijzingen en bestuurlijke boetes. En die bedragen staan niet in verhouding tot bekeuringen.
Los daarvan ben je als bewoner altijd aansprakelijk voor je gedraging (burgerlijk wetboek/onrechtmatige daad).
Struikelt er iemand over jouw kabeltje en breekt deze een heup, kan deze 6 weken niet werken, moet deze fysiotherapie ondergaan... veel succes!
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Maar laat gemeentes vooral ook nadenken over passende oplossingen: aanbrengen van kabelgoten in trottoirs. Een prettigere oplossing dan meteen ‘bonnen’ schrijven.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
- maestro
- Roepnaam: Mario
- Geslacht:
Zoals aangegeven is bestuursdwang de simpelste oplossing om het te doen stoppen. Verwijdert men de kabel niet zelf dan kan de gemeente de kabel verwijderen. IK vond ook nog deze uitspraak: https://uitspraken.rechtspraak.nl/#!/de ... :2022:5422
Waar het de verhuurder was die een huurder voor de rechter daagde om ermee te stoppen en van de rechter gelijk kreeg.
We zullen naar manieren moeten om veilig vanuit huis te kunnen opladen.
Waar het de verhuurder was die een huurder voor de rechter daagde om ermee te stoppen en van de rechter gelijk kreeg.
We zullen naar manieren moeten om veilig vanuit huis te kunnen opladen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Als meneer daarvoor een vergunning ziet te krijgen ben ik voor maar als ik kijk naar de gemiddelde gemeente schat ik die kans kleinThunderSTreak schreef: 17 apr 2023, 11:05 Maar laat gemeentes vooral ook nadenken over passende oplossingen: aanbrengen van kabelgoten in trottoirs. Een prettigere oplossing dan meteen ‘bonnen’ schrijven.
Wel zou je gewoon een laadpaal kunnen aanvragen die voor de deur kan worden geplaatst
Mijn professionele mening:
Een laadkabel over trottoir is gebruik van gemeente grond en daarvoor vergunningplichtig.
Autoweek heeft er een goed artikel over:
https://www.autoweek.nl/elektrisch-rijd ... gle.com%2F
Als de vergunningsnormen niet voldoen moet de gemeente optreden. Bij gevaar of incidenten kan de politie optreden.
Een laadkabel over trottoir is gebruik van gemeente grond en daarvoor vergunningplichtig.
Autoweek heeft er een goed artikel over:
https://www.autoweek.nl/elektrisch-rijd ... gle.com%2F
Als de vergunningsnormen niet voldoen moet de gemeente optreden. Bij gevaar of incidenten kan de politie optreden.
- donmarcello
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 69
https://www.google.com/maps/@52.372106,4.8528201,123m/data=!3m1!1e3?hl=nl
Kan mij zomaar voorstellen wat een puinhoop het bv in deze straat word als er allemaal kabeltjes over de stoep slingeren.
In dit dorp waar ik woon is het niet echt een probleem (nog niet ) want ik leg mijn kabeltje van me campertje netjes over de stoep tussen 2 plankjes (als die voor de deur staat)
Kan mij zomaar voorstellen wat een puinhoop het bv in deze straat word als er allemaal kabeltjes over de stoep slingeren.
In dit dorp waar ik woon is het niet echt een probleem (nog niet ) want ik leg mijn kabeltje van me campertje netjes over de stoep tussen 2 plankjes (als die voor de deur staat)
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L