Ik was vorige week met mijn kleinzoon op baarsjes aan het vissen toen er ineens een auto met twee BOA'S aan kwam voor de controle. Geen enkel probleem natuurlijk en netjes de vispas getoond. Ik vis al bijna 40 jaar en heb altijd alles op orde.
Dat dacht ik althans. Wij moesten daar weg want we waren bij een brug aan het vissen en dat was verboden. Ik leg de beste man uit dat ik best begrijp dat we niet bij brugwerken, stuwen, sluizen en dergelijke mogen vissen. Dat doe ik ook nooit. Maar de "brug" in kwestie is meer een ondersteunend stuk asfalt op de visschersdijk hier in Markelo.
BOA bleef stellig en gaf ons de keuze om er te blijven staan met een boete tot gevolg of een eind verderop gaan vissen.
We zijn natuurlijk verderop gaan staan maar ik heb nog nooit begrepen dat je een boete kan krijgen om bij een dergelijke weg over water (zonder welk beweegbaar deel dan ook) te vissen.
Hoe zit dit precies en mag je ook bij zulke "bruggen" niet vissen of worden er echt alleen de ophaalbruggen en dergelijke mee bedoeld?
Vissen bij een brug?
Moderator: Moderatorteam
Re: Vissen bij een brug?
Wat ik nu doe is (deels) gissen om er een beeld bij te krijgen.
Maar was/is het misschien zo dat de hengel boven de rijbaan uit komt als je aan het vissen bent, waardoor andere weggebruikers er (mogelijk) hinder van zou kunnen ondervinden??
En dat je per ongeluk met diezelfde hengel een keertje wat naar achteren loopt, zónder je te overtuigen of je dit veilig kunt doen.
Zo maar wat gedachtenspinsels, die bij mij opkomen.
Maar ik begrijp dat de reden niet aan jullie is verteld??
Maar was/is het misschien zo dat de hengel boven de rijbaan uit komt als je aan het vissen bent, waardoor andere weggebruikers er (mogelijk) hinder van zou kunnen ondervinden??
En dat je per ongeluk met diezelfde hengel een keertje wat naar achteren loopt, zónder je te overtuigen of je dit veilig kunt doen.
Zo maar wat gedachtenspinsels, die bij mij opkomen.
Maar ik begrijp dat de reden niet aan jullie is verteld??
-
JanvCuijk TS
- Infopolitie Gast
Nee wij stonden er gewoon naast op het gras/zand. Dan gooien je in deels onder de brug en haal je in. Meestal zitten baarzen onder of bij een brug dus dat zijn fijne plekken.
Wij zijn niet op de weg geweest. Er werd ons enkel verteld dat simpelweg "vissen bij een brug" niet toegestaan is.
Maar kan me zo moeilijk voorstellen wat de wetgever hiermee bedoeld zou hebben of wat er met die wet beschermd zou worden (als het al zo is) dat ik niet op deze plek zou mogen vissen. Dan ben ik toch echt al heel wat jaren fout bezig en dat kan ik me ook moeilijk voorstellen.
Wij zijn niet op de weg geweest. Er werd ons enkel verteld dat simpelweg "vissen bij een brug" niet toegestaan is.
Maar kan me zo moeilijk voorstellen wat de wetgever hiermee bedoeld zou hebben of wat er met die wet beschermd zou worden (als het al zo is) dat ik niet op deze plek zou mogen vissen. Dan ben ik toch echt al heel wat jaren fout bezig en dat kan ik me ook moeilijk voorstellen.
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Ik heb geen verstand van visserij, maar uit nieuwsgierigheid heb ik gezocht. Ik kan nergens vinden dat het vissen vanaf een brug, wat voor brug dan ook, verboden is. Maar er hier vast iemand die mij uitlegt waarom het toch niet mag.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Ik heb ongeveer evenveel verstand van visserij als piet maar heb bij de site van de visplanner een regel onder bijzondere voorwaarden gevonden. Dat het niet mag in de provincies Drenthe en Groningen. Maar niet in Overijssel dus.
Wellicht is dit een APV aangelegenheid.
Wellicht is dit een APV aangelegenheid.
Het is misschien handig als je het exacte viswater aangeeft. Je kan zelf ook in de applicatie "visplanner" het bedoelde water aanklikken. (de vervanging van de lijst viswateren, die je verplicht bij je dient te hebben.)
Nadat je het water hebt geselecteerd kan je de voorwaarden van de rechthebbende lezen. In sommige wateren mag alleen gevist worden als je lid ben van de lokale vereniging.
Als het om het water "Schipbeek" gaat dan zie ik geen reden waarom je niet onder de brug zou mogen vissen.
.
Nadat je het water hebt geselecteerd kan je de voorwaarden van de rechthebbende lezen. In sommige wateren mag alleen gevist worden als je lid ben van de lokale vereniging.
Als het om het water "Schipbeek" gaat dan zie ik geen reden waarom je niet onder de brug zou mogen vissen.
.
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- donmarcello
- Roepnaam: marcel
- Geslacht:
- Leeftijd: 69
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
Deze locatie had ik in gedachte inderdaad. Hier is dat gewoon toegestaan naar mijn inziens.
Je kan alijd een gesprek aanvragen met desbetreffende BOA. Danwel via een klachtenformulier.