Parkeren op artsen parkeerplaats
Moderator: Moderatorteam
-
MarfDoli TS
- Infopolitie Gast
Parkeren op artsen parkeerplaats
Hallo,
Ik heb in Arnhem een bekeuring gekregen voor het parkeren op een artsen parkeerplek.
Ik was me bewust van het bord en heb mijn auto vóór het bord geparkeerd, omdat dit in mijn logica de regel is. Een bord geeft de situatie erna aan.
Tot mijn verbazing krijg ik toch een prent.
Ik zal de situatie schetsen want een aantal zaken vond ik ook onduidelijk.
Het betreft hier een twee richting binnenweg.
Het bord is echter haaks op de wegas geplaatst, dus je ziet hem maar vanuit 1 richting. Daarnaast zijn er geen parkeervakken en ook geen kruis om de artsen plek duidelijk aan te geven.
Daarnaast heb ik wat research gedaan en het is toch zo dat een artsen bord slechts een verzoek is om daar niet te parkeren? En er kan niet op bekeurd worden.
Zie link: https://gemeente.leiden.nl/inwoners-en- ... 20parkeert.
Dit is echter gemeente Leiden. Ik weet niet of gemeentes eigen regels mogen opleggen.
Kan iemand mij adviseren of bezwaar maken zin heeft ?
Ik heb in Arnhem een bekeuring gekregen voor het parkeren op een artsen parkeerplek.
Ik was me bewust van het bord en heb mijn auto vóór het bord geparkeerd, omdat dit in mijn logica de regel is. Een bord geeft de situatie erna aan.
Tot mijn verbazing krijg ik toch een prent.
Ik zal de situatie schetsen want een aantal zaken vond ik ook onduidelijk.
Het betreft hier een twee richting binnenweg.
Het bord is echter haaks op de wegas geplaatst, dus je ziet hem maar vanuit 1 richting. Daarnaast zijn er geen parkeervakken en ook geen kruis om de artsen plek duidelijk aan te geven.
Daarnaast heb ik wat research gedaan en het is toch zo dat een artsen bord slechts een verzoek is om daar niet te parkeren? En er kan niet op bekeurd worden.
Zie link: https://gemeente.leiden.nl/inwoners-en- ... 20parkeert.
Dit is echter gemeente Leiden. Ik weet niet of gemeentes eigen regels mogen opleggen.
Kan iemand mij adviseren of bezwaar maken zin heeft ?
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Parkeren op artsen parkeerplaats
Kun je aangeven welke straat in Leiden, dan kunnen wij op google zelf kijken. Kunnen we ook zien welk bord is gebruikt.
Piet
Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
-
Marfdoli TS
- Infopolitie Gast
Bakenbergseweg 10, Arnhem
In google Streetview zie je dan de plek.
In google Streetview zie je dan de plek.
Het was toch Leiden?
- ThunderSTreak
- Geslacht:
Nee Arnhem. Het voorbeeld hoe omgegaan wordt met artsenplaatsen is wel uit Leiden. Is nog naar de vraag of dat relevant is voor Arnhem.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
- ThunderSTreak
- Geslacht:
Tja, bord en onderbord zijn duidelijk: in het parkeervak mag slechts geparkeerd worden door het voertuig met het bijpassende kenteken.
Wat ontbreekt? Juist, het parkeervak waardoor niet duidelijk is bij welke plaats dit bord hoort. Dan rest slechts de regel dat achter het bord niet geparkeerd mag worden op de eerste parkeerplaats daarachter.
Op een googlemapsfoto uit 2017 is het parkeervak nog wel te zien. Kennelijk is recent de bestrating vervangen en heeft men vergeten het parkeervak terug aan te brengen!
Al met al reden voor bezwaar lijkt me
Wat ontbreekt? Juist, het parkeervak waardoor niet duidelijk is bij welke plaats dit bord hoort. Dan rest slechts de regel dat achter het bord niet geparkeerd mag worden op de eerste parkeerplaats daarachter.
Op een googlemapsfoto uit 2017 is het parkeervak nog wel te zien. Kennelijk is recent de bestrating vervangen en heeft men vergeten het parkeervak terug aan te brengen!
Al met al reden voor bezwaar lijkt me
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
Mij viel nog op dat er inderdaad geen parkeervak is gemarkeerd, maar op oudere versies van Streetview wel. Misschien nieuwe bestrating en zijn ze de markering vergeten?
- ThunderSTreak
- Geslacht:
Precies dat! Reden voor bezwaar met in dit geval een oude streetview foto en een recente als bijlage.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
-
Marfdoli TS
- Infopolitie Gast
Bedankt voor de reacties
Ik ga bezwaar aantekenen
Ik ga bezwaar aantekenen