vals beschuldigd in Duitsland

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
SiSo
Infopolitie Gast

vals beschuldigd in Duitsland

Ongelezen bericht door SiSo »

op 16 januari ben ik gaan winkelen in Duitsland. Mijn auto netjes op de grote parkeerplaats, in de P stand(automaat). Krijg ik vrijdag een brief van de Duitse politie dat ik schade zou hebben veroorzaakt, bij de auto tegenover mij, omdat mijn auto zou zijn doorgerold. Foto er bij met de 2 auto's tegen elkaar en mijn kenteken. Daarbij veel foto's van de (kleine) schade, welke 2 dagen later op het politiebureau zijn gemaakt. De schade zit op ca 21cm. Dus ook maar even bij mijn auto gemeten en mijn bumper begint pas op 34cm hoogte. Geen vuiltje aan de lucht zou je denken, maar de tegenpartij heeft op laten nemen dat we samen hebben gekeken, niets hebben gezien en daarom het hebben laten rusten. Hoe dan? Ik was aan het winkelen en wist van niets. Volgens tegenpartij hebben ze 2 dagen later toch nog schade ontdekt en daarom naar de politie gestapt. Dit is een opeenstapeling van leugens. Ze willen geld zien, maar dit is een valse melding. Ik ben er echt ziek van en zit nu in een achtbaan van emoties. Zoooo vreselijk onterecht dit, bah. Wat kan ik doen?
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Berichten: 2078
Lid sinds: 07 mar 2020, 11:05
Geslacht:
Contact:

Re: vals beschuldigd in Duitsland

Ongelezen bericht door Proost »

Contact opnemen met de Duitse politie met dit verhaal. Wij kunnen hier ook weinig voor je betekenen.

Overigens is dit gewoon een verzekeringskwestie dus zou dit ook vooral door de verzekeraar laten afhandelen.
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9147
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: vals beschuldigd in Duitsland

Ongelezen bericht door Skipperje »

SiSo schreef: 30 jan 2023, 10:55 Foto er bij met de 2 auto's tegen elkaar en mijn kenteken.
Begrijp ik hieruit dat uw auto wel tegen die andere auto is aangerold? En staat uw auto dan in het parkeervak van die andere auto of staat die andere auto juist in uw parkeervak?

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gebruikersavatar
SiSo
Infopolitie Gast

Re: vals beschuldigd in Duitsland

Ongelezen bericht door SiSo »

Dat is dus niet goed te zien op de foto. Ik heb één of andere onduidelijke kopie ontvangen.

Ik heb dan ook vanmiddag, zoals advies was, een bezoek gebracht bij de Polizei. Deze heeft gelijk contact gezocht met degene die de aangifte hebben opgenomen. Hierbij kwam duidelijk naar voren dat de aangifte als zeer dubieus werd ervaren. Als ik het helemaal goed heb begrepen is dit ook in de administratie van de Polizei terecht gekomen. Advies was om zelf z.s.m. een advocaat in handen te nemen. Men weet dat de verzekeringen te makkelijk zijn met uitbetalen en daarmee deze praktijken gewoon door kunnen gaan.
Gebruikersavatar
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Berichten: 6105
Lid sinds: 18 jul 2004, 16:06
Locatie: Ulvenhout
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: vals beschuldigd in Duitsland

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Klinkt als poging tot verzekeringsfraude. Ik zou in elk geval uw eigen verzekeraar op de hoogte stellen van dit voorval opdat niet ‘ten onrechte’ uitgekeerd wordt aan de eisende partij. Mogelijk heeft u een rechtsbijstandsverzekering die u kan ondersteunen. Ook hen zou ik informeren en met hen uw versie van het verhaal delen en melden dat de zaak bekend is bij de Duitse politie.

Als u overtuigd bent van ‘vals spel’ kunt u ook aangifte doen van een valse aangifte.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Gebruikersavatar
SiSo
Infopolitie Gast

Re: vals beschuldigd in Duitsland

Ongelezen bericht door SiSo »

Ik ben gewoon even benieuwd. Moet ik dan aangifte doen in Duitsland of kan dat ook in Nederland?
Gebruikersavatar
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Berichten: 6105
Lid sinds: 18 jul 2004, 16:06
Locatie: Ulvenhout
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: vals beschuldigd in Duitsland

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Duitsland lijkt me de geëigende plaats. Het geheel heeft zich op Duits grondgebied afgespeeld.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7423
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 62
Contact:

Re: vals beschuldigd in Duitsland

Ongelezen bericht door SWAT »

De Nederlandse politie is niet bevoegd een onderzoek in te stellen dus ook niet bevoegd een aangifte op te nemen.
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8302
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: vals beschuldigd in Duitsland

Ongelezen bericht door MotoRon »

Daarmee lijkt de zaak duidelijk, als je aangifte wil doen, maak dan een afspraak bij de Duitse politie. Succes met de afhandeling.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten