Boete

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Klaashelaas.
Infopolitie Gast

Boete

Ongelezen bericht door Klaashelaas. »

Goededag
Ik had wat vragen over mijn staande houding en de manier waarom. Ik moet toegeven dat ik op mijn telefoon gezet heb en dat een motoragent mij daarmee heeft gezien. De wet heb ik overtreden klopt. Maar nu is het wel grappig dat ik op een 80 auto weg reed. En ten tijde van het moment was ik net de afslag opgereden. En merkte ik dat de motoragent op enige snelheid was en daarmee de afslag die ik had gepakt voorbij was gereden. Dit was trouwens heel toevallig want verder had ik ook geen stopteken of dergelijk gekregen nog. Nou hey interessante is dat de motoragent gewoon op de 80weg levens gevaarlijk keert en tegen het verkeer inreed om mij toch nog even de bekeuring te geven. Dit moet toch niet toegestaan zijn. Hey ging tenslotte maar om een bekeuring en het had veel erger kunnen aflopen met deze agent die tegen het verkeer de snelweg op reed. En dan mij een les lopen lezen dat het niet veilig is om te bellen tijdens het rijden. Daarbij wil ook nog even vermelden dat het absurd is hoe hoog de boete bedraagt voor zoiets. Maarliefst 375€. Jemig. Was dit gedrag van de motoragent verantwoord? En is het fan wel eerlijk dat hij mij een lezing geeft over veilig rijden?
Gr
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Berichten: 4859
Lid sinds: 27 sep 2008, 18:24

Re: Boete

Ongelezen bericht door Pim »

Succes met de boete.
Je zat op de telefoon.
Dat werd gezien en kreeg een boete.
Boete is dus terecht gegeven.

Wat je er verder van vindt zal daar niks aan veranderen. En wij waren daar niet bij dus kunnen daar niets over zeggen.
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8302
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Boete

Ongelezen bericht door MotoRon »

Ik ben het eens met Pim, dus Klaas, helaas
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9147
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Boete

Ongelezen bericht door Skipperje »

En nog een kleine aanvulling, een motoragent mag afwijken van de verkeersregels als dat nodig is voor zijn werkzaamheden. En ja, dat mag zonder dat hij gebruik maakt van zijn sirene/blauwe lampen.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Carolien
Superlid
Superlid
Agent
Berichten: 516
Lid sinds: 25 apr 2020, 13:19
Geslacht:
Contact:

Re: Boete

Ongelezen bericht door Carolien »

De motoragent maakte terecht gebruik van zijn vrijstellingen voor de uitvoering van zijn taak. Hij is hierin ook geoefend en heeft speciale rijtrainingen gevolgd.
Alle randzaken die je benoemt hebben 0,0 te maken met het feit dat JIJ op je telefoon zat. Boetebedrag wordt ook niet door de politie bepaald. Je hebt het recht om in bezwaar te gaan maar met de "argumenten" die je benoemt ga je het niet redden.
Gebruikersavatar
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Berichten: 6105
Lid sinds: 18 jul 2004, 16:06
Locatie: Ulvenhout
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Boete

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Als laatste ter overweging:

In 2020 werd ik rijdend op mijn motor met ruim 100 km/h op de snelweg van achteren aangereden op rijstrook 1 van de a-16 door een bestuurder van een personenauto die……met zijn mobiele telefoon bezig was!!! …. en daardoor mij niet zag en ook niet zag dat ik geleidelijk afremde voor een file die voor mij aan het ontstaan was.

Ik heb deze aanrijding ‘overleefd’ door mijn alertheid en aanvullende rijopleidingen met zware schade aan mijn motor en (gelukkig) zonder lichamelijk letsel. Had ook anders kunnen aflopen!!

Een boete is mij dus eigenlijk veel te laag: ontzegging van de rijbevoegdheid zou neer op zijn plaats zijn!
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Gebruikersavatar
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Berichten: 8302
Lid sinds: 02 okt 2005, 08:38
Roepnaam: Ron
Locatie: N-Brabant
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: Boete

Ongelezen bericht door MotoRon »

Tja, het bedrag is fors, net zoals de consequenties die het kan hebben als je afgeleid bent en het vervolgens fout gaat in het verkeer.
:slotje:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten