Politie screening

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

Politie screening

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een screening gehad. Hierbij ben ik natuurlijk eerlijk geweest over alles. Zelf zit ik financieel wat krap en draag nl een geheim mee. Ben zelf geen hetero en heb ook duidelijk gemaakt dat mijn ouders hiervan niks afweten, wel mijn omgeving. Vervolgens ben ik gebeld en hebben ze gezegd dat ze vinden dat ik een risico kan zijn voor het bedrijf omdat ik dus mijn geheim mee draag en gepaard met mijn financiele situatie. Ik zit namelijk ook in de ww waardoor ik meer thuis ben en iets meer heb uitgeveven dan normaal. Heb ook aangeveven dat als ik dalijk ga werken ik dit ook gewoon opgelost krijg, maar omdat ik een geheim meedraag ivm geaardheid speelt dit wss een rol. Uiteindelijk is er besloten om dit nog een keer te bespreken met de onderzoeker, hieruit gaan ze een positief of een negatief geven. Ik stres me momenteel wel, want hier zat ik niet echt op te wachten omdat alles ook zo positief verliep. Wat zijn jullie ervaringen of hoe denken jullie hierover ?
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Re: Politie screening

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Inhoudelijk kunnen wij er weinig over zeggen omdat we het dossier niet kennen. De politie wil graag voorop lopen op het gebied van diversiteit en inclusiviteit dus dat op zich is uiteraard het probleem niet. Wel wordt er verwacht van een politieagent dat hij transparant is en beseft dat hij in een glazen huis zit waar iedereen wat van vind.
k zit namelijk ook in de ww waardoor ik meer thuis ben en iets meer heb uitgeveven dan normaal. Heb ook aangeveven dat als ik dalijk ga werken ik dit ook gewoon opgelost krij
De onderzoeker heeft een probleem gezien. Krap bij kas zitten zal dat niet zijn, maar schulden kunnen dat wel zijn. Uit uw verhaal haal ik het niet helemaal, maar is er sprake van (problematische) schulden en risicovol gedrag zoals drugsgebruik of gokken?
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Carolien
Superlid
Agent
Hoofdagent
Geslacht:
Leeftijd: 39

Ongelezen bericht door Carolien »

Ik ken ook niet het hele verhaal natuurlijk.
Je geaardheid zelf is geen probleem alleen ben je nu kwetsbaar omdat je ouders dit niet weten. Hierdoor ben je een risico omdat je hiermee gechanteerd zou kunnen worden.
Hetzelfde geldt voor je financiële situatie. Niet al te grote schulden hoeven geen probleem te zijn. Maar ook hier gaat het wederom om de context. Alles wordt afgewogen in risico's of je omkoopbaar of chantabel bent. Al dan niet in combinatie met andere dingen die uit je screening naar voren komen.
Gewoon eerlijk zijn en uitleggen hoe of wat. En qua financiën laten zien hoe jij verstandig met je geld omgaat en wat je eraan doet om hier bovenop te komen. Ook al zit je in de WW.
Gast TS
Infopolitie Gast

DiNozzo schreef: 23 jan 2023, 11:47 Inhoudelijk kunnen wij er weinig over zeggen omdat we het dossier niet kennen. De politie wil graag voorop lopen op het gebied van diversiteit en inclusiviteit dus dat op zich is uiteraard het probleem niet. Wel wordt er verwacht van een politieagent dat hij transparant is en beseft dat hij in een glazen huis zit waar iedereen wat van vind.
k zit namelijk ook in de ww waardoor ik meer thuis ben en iets meer heb uitgeveven dan normaal. Heb ook aangeveven dat als ik dalijk ga werken ik dit ook gewoon opgelost krij
De onderzoeker heeft een probleem gezien. Krap bij kas zitten zal dat niet zijn, maar schulden kunnen dat wel zijn. Uit uw verhaal haal ik het niet helemaal, maar is er sprake van (problematische) schulden en risicovol gedrag zoals drugsgebruik of gokken?

Hallo,

Bedankt voor uw antwoord. De schulden die op dit moment van sprake zijn is het rood staan bij de bank en met de bkr registraties zoals abbo etc. kom ik uit op een bedrag van 5000. Ik heb ook aangeveven dat als ik begin met werken dat ik dit weer kan componseren. Verder gebruik ik geen drugs en is er geen enkel sprake van verslaving, ook met gokken etc..
Gast TS
Infopolitie Gast

Carolien schreef: 23 jan 2023, 12:23 Ik ken ook niet het hele verhaal natuurlijk.
Je geaardheid zelf is geen probleem alleen ben je nu kwetsbaar omdat je ouders dit niet weten. Hierdoor ben je een risico omdat je hiermee gechanteerd zou kunnen worden.
Hetzelfde geldt voor je financiële situatie. Niet al te grote schulden hoeven geen probleem te zijn. Maar ook hier gaat het wederom om de context. Alles wordt afgewogen in risico's of je omkoopbaar of chantabel bent. Al dan niet in combinatie met andere dingen die uit je screening naar voren komen.
Gewoon eerlijk zijn en uitleggen hoe of wat. En qua financiën laten zien hoe jij verstandig met je geld omgaat en wat je eraan doet om hier bovenop te komen. Ook al zit je in de WW.

Hallo,

Bedankt voor uw reactie. Het probleem ligt idd niet bij mijn geaardheid, maar idd ben ik kwetsbaar. Tot de dag van vandaag heb ik er nooit problemen mee gehad en ga hier ook niet van uit. Mijn situatie thuis zit ook gewoon goed, want hiervoor ben ik natuurlijk eerst opgeroepen om dit te bespreken met mijn contactpersoon ivm geaardheid en hoe de thuis situatie is, eerste wat ik ook aangaf is mijn geaardheid omdat ik juist zo open en eerlijk wil zijn. Ik weet van mij zelf dat ik nooit iets zal doen waardoor het bedrijf in risico zal lopen. Heb ook aangeveven dat als ik mag werken, dat dit ook binnen no time opgelost zal worden. Ik heb vervolgens ook een fijn gesprek gehad met de onderzoeker, maar die beslist het helaas niet alleen en moet er wss gestemd worden..
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

Bedankt voor uw reactie. Het probleem ligt idd niet bij mijn geaardheid, maar idd ben ik kwetsbaar.
Als je je nu eens concentreert en ons uitlegt 1 waarom dat is en 2 hoe het komt dat dit bekend is geworden tijdens de screening. Dan zouden we daarop gericht kunnen reageren.

Het gaat dus (zeg je zelf) niet om
- je geaardheid, of
- om je 5000 Euro schuld
Gast TS
Infopolitie Gast

Hallo,

Ik heb zelf tijdens de screening bekend gemaakt over mijn geaardheid en mijn financiele situatie, omdat ik zo eerlijk mogelijk wil zijn. Mijn financiele situatie komt door omdat ik er tussen uit ben geweest om aan mij zelf te werken. Hierbij ben ik een paar maanden weg geweest voor rust. Hierdoor ben ik meer rood gaan staan. Bij de screening zijn de bezorgd dat ik dus hierdoor chantabel zou kunnen zijn gepaard met mijn geaardheid omdat niet dit niet iedereen weet. Ik heb tot nu toe hierdoor nooit problemen gehad en dat zou ook zo gelden voor in de toekomst en al zou dat zo zijn, sta ik sterk genoeg in mijn schoenen om dit niet te laten gebeuren en voor mijzelf op te komen. Hierbij heb ik ook een tweede gesprek gehad met mij contactpersoon los van de screening en zei zien de probleem zelf ook niet.
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

5000 Euro schuld is het probleem niet, mensen met bijvoorbeeld een studieschuld hebben wel meer terug te betalen. Het gaat er meer om of je een goede aflossingsregeling hebt.
Probleem zit hem meer met het stilhouden van je geaardheid, dat maakt je kwetsbaar en mogelijk chanteerbaar. Helaam als de reden dat je er even tussen uit bent geweest verband houdt met je geaardheid. Wil je kansmaken om op de opleiding te komen dan zul je moeten overwegen openkaart te gaan spelen over je geaardheid. Wil je dat niet dan is de kans groot dat je zult worden afgewezen.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Gast TS
Infopolitie Gast

Hallo

Bedankt voor uw reactie.

Ik kan maklelijk de bank opbellen en vragen om een regeling, dus daar zie ik ook geen probleem in. Het is niet zo dat ik mezelf specifiek verberg en stil hou, maar niet heel de wereld hoeft te weten waar je op valt toch ? Al zou ik hierop makkelijk een antwoord op kunnen geven en er voor uit komen. Dit heeft me nl sterker gemaakt waardoor ik stevig in mijn schoenen sta.
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

gast schreef: 23 jan 2023, 13:06 Hallo,

Bedankt voor uw reactie. Het probleem ligt idd niet bij mijn geaardheid, maar idd ben ik kwetsbaar.
En nu komt u in uw laatste reactie weer met het verhaal...
gast schreef: 24 jan 2023, 13:44 Hallo,

Ik heb zelf tijdens de screening bekend gemaakt over mijn geaardheid en mijn financiele situatie, omdat ik zo eerlijk mogelijk wil zijn. Mijn financiele situatie komt door omdat ik er tussen uit ben geweest om aan mij zelf te werken. Hierbij ben ik een paar maanden weg geweest voor rust. Hierdoor ben ik meer rood gaan staan. Bij de screening zijn de bezorgd dat ik dus hierdoor chantabel zou kunnen zijn gepaard met mijn geaardheid omdat niet dit niet iedereen weet.
Ik snap het niet meer :roll:
Eerst gaat wel om de geaardheid, dan weer niet en dan toch weer wel.

Besef dat de politie vist in een grote vijver en daardoor keuze heeft om de sterkste/mooiste/beste vissen te selecteren.
Carolien
Superlid
Agent
Hoofdagent
Geslacht:

Ongelezen bericht door Carolien »

Ik snap vanuit jouw visie dat je vindt dat niet heel de wereld je geaardheid hoeft te weten maar ze zien er toch een bepaald risico in dat je het gedeeltelijk geheim houdt. Qua financiën hoeft een schuld geen probleem te zijn zoals eerder gezegd. Hierin is het belangrijk hoe jij met je geld omgaat en heb je al bewezen dat je verstandig omgaat met je uitgaven? Ik had ook een schuld toen ik begon, maar dat was geen enkel probleem. Iedereen met een koophuis heeft tenslotte ook een schuld...
Dus ook wanneer je niet aangenomen zou worden willen ze zien dat jij je financiën op een rijtje hebt, ook al heb je een schuld, hoe ga je ermee om. Hetzelfde geldt voor je geaardheid. Wil je koste wat het kost dat geheimhouden of zou je er niet wakker van liggen als kwaadwillenden je daarmee gaan chanteren of daadwerkelijk je geaardheid openbaar maken. Dat zijn vragen die alleen jij kunt beantwoorden en dit zul je goed moeten onderbouwen in het gesprek. Soms betekent dit dat je wat meer openheid van zaken zult moeten geven in bepaalde gevallen. Dat geldt straks ook als je eenmaal bent aangenomen. Dan zal er elke paar jaar een screening plaatsvinden en verwacht men dat je zelf melding maakt van bepaalde (prive)situaties. Dit kan op financieel gebied zijn maar ook op gebied van relaties.
vraagteken
Stamgast
Agent
Inspecteur
Roepnaam: Dennis
Geslacht:

Ongelezen bericht door vraagteken »

Ik ben het met je eens dat het probleem niet bij je geaardheid ligt. Dat mag namelijk nooit een probleem zijn. Je geaardheid is wat het is. Dat wil ik even benadrukken. Maar ik snap wel dat dit onder bepaalde omstandigheden lastig kan zijn. Zeker als dit over families gaat. Ik heb mijn blauwe diensten deels in zeer religieus gebied gewerkt en heb zowel jongeren als volwassenen in benadere posities gezien. Familiaire uitsluiting tot gevolg soms, met de bijbel in de hand verdedigd.

Het feit dat je iets geheim wil houden, in dit geval toevallig je geaardheid maar dit had ook iets anders kunnen zijn, kan je in ernstige verlegenheid brengen en daarmee in een positie brengen waarin de organisatie medewerkers niet wil hebben zoals Carolien hierboven al beschrijft.
Gesloten