Originele uitlaat te veel geluid Brommer scooter schakelbrommer

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Bjarne TS
Nieuw lid
Roepnaam: Bjarne
Geslacht:

Originele uitlaat te veel geluid Brommer scooter schakelbrommer

Ongelezen bericht door Bjarne »

Ik heb dus een rederlijk oude schakelbrommer Susuki ts50xk. Heb de originele uitlaat er nog onder maar die maakt te veel geluid is dat dan ook een probleem als die origineel is aangezien hij zo goedgekeurd is in Nederland?
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Re: Originele uitlaat te veel geluid Brommer scooter schakelbrommer

Ongelezen bericht door Proost »

Kijk even wat de RDW/kentekenbewijs zegt over toegelaten geluid. Een uitlaat kun je repareren dus even naar de brommerzaak en die weten daar vast een oplossing voor.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Je suzuki uit, jeetje, wat is het origineel, 1985 (??) Maakt meer geluid dan een hedendaagse scooter maar mag dan nog steeds niet meer dan een afwijking van 2 db van hetgeen waarvoor ie ooit is goedgekeurd. Is de rest van de brommer wel origineel? Ik weet dat ze destijds heel simpel ook 70cc setjes te koop hadden.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Bjarne TS
Nieuw lid
Roepnaam: Bjarne
Geslacht:

Ongelezen bericht door Bjarne »

Er zit wek een andere cilinder kop op 70cc alleen wil die wel terug zetten naar 50cc omdat ik het risico dat hij ingenomen word niet wil lopen maar dat zal toch niet zo veel invloed hebben op het geluid lijkt mij voorderest is alles origineel
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Je rijdt nu eigenlijk op een motor of een bromfiets met een te grote cilinderinhoud. In beide gevallen krijg je bij controle een wok want hij rijdt sowieso veel harder dan de toegestane constructiesnelheid (wat haalt ie, 100?)

Kortom, zonder het wijzend vingertje, het geluid is denk ik een teken dat het niet goed zit met je brommer, bouw hem gewoon terug naar origineel, dan kun je er nog lang van genieten (en het zijn mooie apparaten ;) )
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten