Als google klopt zie ik een fietsstrook, die met onderbroken strepen is gemarkeerd. Dat betekent dat een ieder daarop mag rijden, het is gewoon rijbaan. In artikel 10 RVV 1990 staat:
Wetstekst
1Andere bestuurders dan die genoemd in de artikelen 5 tot en met 8 gebruiken de rijbaan. Deze bestuurders en voetgangers die een aanhangwagen voortbewegen die kennelijk bestemd is om door een motorvoertuig te worden voortbewogen, mogen voor het parkeren van hun voertuig tevens andere weggedeelten gebruiken, behalve het trottoir, het voetpad, het fietspad, het fiets/bromfietspad of het ruiterpad.
2Andere bestuurders dan fietsers en bestuurders van een gehandicaptenvoertuig mogen fietsstroken met doorgetrokken strepen niet gebruiken.
Daarnaast zie ik dat een zijstraat, ik noem als voorbeeld de Newtonstraat, door middel van een uitritconstructie is aangesloten op de Regentesselaan. Je wilt dus vanaf een weg een inrit inrijden. In artikel 54 van het RVV 1990 staat dat je dan al het overige verkeer voor moet laten gaan.
Wetstekst
Bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, zoals wegrijden, achteruitrijden, uit een uitrit de weg oprijden, van een weg een inrit oprijden, keren, van de invoegstrook de doorgaande rijbaan oprijden, van de doorgaande rijbaan de uitrijstrook oprijden en van rijstrook wisselen, moeten het overige verkeer voor laten gaan. Dan heb je ook nog het door
@ThunderSTreak genoemd artikel 18.
In jouw voordeel blijft over, dat inhalen links moet geschieden.
Maar verder is het aan de verzekering.
Piet