Beschikking op kenteken

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Henk12 TS
Infopolitie Gast

Beschikking op kenteken

Ongelezen bericht door Henk12 »

Goededag,

Ik heb een verkeersboete ontvangen op kenteken. Feitcode R618.

Nu is mijn vraag, de boete is vrij summier ingevuld. De weg waar men naar refereert is een stuk snelweg van kilometer of 20. Er wordt op geen enkele wijze aangegeven hectometerpaal afslag of iets anders. Kan dit allemaal zo?

Daarnaast op het aangegeven tijdstip van de verbalisant, reed ik met mijn auto op een heel ander stuk snelweg. En ben ik op de weg waar men aangeeft helemaal niet geweest. Het enige bewijs wat ik daarvan heb is mijn Google maps tijdlijn.

Kortom wat is nu de beste optie om te doen?
Svijf
Toplid
Agent
Surveillant
Roepnaam: Stephan
Geslacht:
Leeftijd: 49

Re: Beschikking op kenteken

Ongelezen bericht door Svijf »

Wedervraag: Bent u over het verdrijvingsvlak heen gereden?
Zo ja, is het beste antwoord op uw laatste vraag gewoon betalen.
BBQ Freak
Henk12 TS
Infopolitie Gast

Bedankt voor uw reactie,

Nee ik ben niet over een verdrijvingsvlak gereden. Dat is ook het hele punt, krijg een boete binnen op kenteken. Ben niet staande gehouden. En op het moment van de "overtreding" reed ik ook nog niet eens op die weg. Sterker nog ik kom nooit op die weg.

Daarnaast heeft die weg ook nog geen eens verdrijvingsvlakken.

Voor mij is het nu echt een raadsel hoe men mij bekeurt, en wat ik hier tegen kan doen.

Dus wat zijn nu de stappen die ik het beste kan ondernemen? Enerzijds ten aanzien van de boete zelf, anderzijds wat als iemand nu met mijn kentekenplaten rijd.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Dat je telefoon met je google maps tijdslijn zegt dat je ergens anders bent geweest zegt niets over het feit dat je auto niet op dat moment op die weg over een verdrijvingsvlak kon rijden.

Je mag dus aantonen dat niet jij, je telefoon of google maps ergens waren maar dat je auto niet op dat verdrijvingsvlak reed als je een bezwaar schrijft, en dat kan misschien als je bijvoorbeeld een blackbox van je baas in de auto hebt?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Beste,

De weg waar men naar refereert heeft geen verdrijvingsvlak.

Met betrekking tot telefoon ben ik met u eens, dat dit onvoldoende is. Het bewijst immers niet dat mijn auto daar niet was.

Maar voor mijzelf rechtvaardigt dit wel des te meer, dat ik daar nooit een boete kan hebben gereden.

Kan ik als burger bijvoorbeeld beroep doen op de vele verkeerscameras die kentekens registreren op wegen?
maestro
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Ongelezen bericht door maestro »

Als die weg geen verdrijvingsvlakken heeft is dat voldoende om bezwaar te maken tegen de beschikking. Laat justitie de plek dan maar aanwijzen. Daarnaast mag een beschikking op kenteken alleen als er geen mogelijkheid was tot staande houding. En daar gaat het wel eens fout met de motivering om niet staan te houden.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

Wellicht heeft de verbalisant de verkeerde snelweg ingevoerd.

U reed namelijk op dat tijdstip wel op "een" snelweg. De snelweg die werd ingevoerd door de verbalisant heeft dan wellicht geen verdrijvingsvlakken, maar hoe u dat weet is niet duidelijk, maar wel vreemd dat te zeggen want u komt nooit op die weg zegt u.
Henk12 TS
Infopolitie Gast

Beste,

Dat is niet zo verwonderlijk dat ik dat weet. Iedereen heeft de beschikking tot satelliet foto's google. Daarop is duidelijk zichtbaar het stuk snelweg, zonder verdrijvingsvlakken.

Voordat ik het bezwaar ga indienen, zal ik zeker de weg zelf eens rijden om te zien of het beeld wat Google laat zien nog juist is.

De politie heeft inmijn inziens een belangrijke taak, en absoluut een hele verantwoordelijkheid, maar waar mensen werken worden fouten gemaakt.

Als de verbalisant zich vergist in een naam van de weg of plaats. Dan vraag ik mij als burger af, had mij staande gehouden dan waren deze problemen niet ontstaan. En naast het vergissen in de weg, wat zijn nog meer vergissingen geweest.

Ik kan als burger weer in beroep gaan etc omdat een verbalisant er voor kiest om op kenteken verbaal te maken. En daarmee wordt ook alle mogelijkheid om op dat moment mijzelf te verweren ontnomen.
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

Hij zal er een goede reden voor hebben gehad anders gaat de officier er niet mee akkoord, met op kenteken schrijven.

Sterker nog: de verbalisant moet op voorhand vermelden waarom hij niet is overgegaan tot staandehouding.

Nu de boete u bereikt heeft wel dat zeggen dat hij iets heeft opgeschreven daarover.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Als u niets doet zult u moeten betalen.
Als u wel wat wilt doen dan zult u gemotiveerd bezwaar moeten maken.
Verder niets toe te voegen aan hetgeen al gezegd is.
Stay safe out there.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Als ik het dus goed begrijp zijn we de discussie aan het voeren omdat TS over een verdrijvingsvlak reed op de A2 ipv op de A6?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten