"valse" hond uit dode hoek(ik zie heel weinig en alleen met mijn linker oog en auti) hoe kan ik me beschermen?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
kleintje-x-x TS
Infopolitie Gast

"valse" hond uit dode hoek(ik zie heel weinig en alleen met mijn linker oog en auti) hoe kan ik me beschermen?

Ongelezen bericht door kleintje-x-x »

Hallo
Ik ben heel klein 1.43 zeer slechtziend en heb autisme en zie alleen iets met mijn linker oog.
Nu was ik laatst in Olst van het station op weg van mijn huis en het was wat mistig, tenminste ik zag wat wazig.
Aan mijn rechterkant (mijn dode hoek) hoor ik ineens gevaarlijk gegrom.
ik zie een zwart met bruine hond, zwart van boven bruine poten, meer kon ik niet onderscheiden.
Ik roep om hulp en spring naar links, In de verte zie ik iemand, die iets tegen het dier zegt wat ik niet kan verstaan. (de enige persoon in de buurt)
Dit was voor mij een angstige ervaring . Ik voelde de tanden haast in mijn been staan. gelukkig was dat niet het geval.

Hoe kan ik me hier tegen beschermen en hoe kan ik in geval van een beet wel aangiften doen, terwijl ik niets kon onderscheiden van wat en wie?
Ik denk nu aan twee dingen: een bodycam en een speciale broek. een anti bijt broek.
Ik weet dat die bestaan, een agent heft het me een keer verteld bij een honden traindemonstratie.
Wat zijn dit voor broeken? hoe heten ze? waar kan je ze kopen? en wat kosten ze?

en als de wel bijt mag je die hond dan van je aftrappen?
en mag je een wandelstok met een punt er aan gebruiken om honden van je af te houden? alleen voor dieren!

Nu durf ik haast niet meer alleen over straat, er zijn hier veel honden.

vriendelijke groet en bij voorbaat dank. Kleintje :-)
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: "valse" hond uit dode hoek(ik zie heel weinig en alleen met mijn linker oog en auti) hoe kan ik me beschermen?

Ongelezen bericht door Skipperje »

Dat dit een angstige ervaring was kan ik mij goed voorstellen. Maar, hoe vaak overkomt je dit? Ik heb het idee dat je wat overdreven reageert op wat je is overkomen. Nagenoeg iedere hond staat onder direct appèl, of is aangelijnd. Er blijven zeker uitzonderingen over, maar om daar een speciale broek, een bodycam en een stok voor aan te schaffen, komt op mij over als overdone. Laat anders een kennis enige tijd met je meelopen die je weer het vertrouwen kan geven dat je wel veilig over straat kunt lopen.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
r0n.
Stamgast
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 73

Re: "valse" hond uit dode hoek(ik zie heel weinig en alleen met mijn linker oog en auti) hoe kan ik me beschermen?

Ongelezen bericht door r0n. »

Binnen de bebouwde kom mag een hond niet loslopen, deze moet daar altijd aangelijnd zijn.
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik weet dat er minimaal een valse hond is in het dorp/
maar kan de oren van het dier niet zien en hem niet herkennen, dus ik weet niet of het die valse hond is.
IK heb autisme dus alles komt harder binnen en boven dien zie ik haast niets .
en ik zit echt niet te wachten op een klemkaak met scherpe tanden in en om mijn been of elders

vandaar dat ik deze vraag hier stel
ikheb niet gezien of de lijn aan zijn baasje zat of achter hem aansleepte
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

Ik ken alleen anti inzaagbroeken die hoveniers gebruiken wanneer ze bomen omzagen of takken afzagen.

Of pakwerkbroeken.
Maar in beide wil je niet permanent lopen.
Ze zijn niet om aan te zien, dik en warm en lomp.

Tanden "bijna" in je been voelen?
Hij bijt of hij bijt niet. De rest is inleving of fantasie.

Een bodycam mag maar deze voorkomt niets.
Een puntige stok mag waarschijnlijk niet en gebruiken helemaal niet. En wat als u vanuit uw angst te vroeg reageert en prikt? Of door uw slechtziendheid in combinatie met uw angst iets anders prikt dan een (aanvallende) hond. Doe nog niets gedaan heeft. Al was het maar omdat u snelle was met prikken?
Carolien
Superlid
Agent
Hoofdagent
Geslacht:
Leeftijd: 39

Ongelezen bericht door Carolien »

Eens met de anderen. Ik denk dat u beter een oplossing kunt zoeken in het aanpakken van de angst. Waar deze vandaan komt en hoe reëel deze is ten opzichte van de betreffende hond. Is de hond echt vals, heeft deze al meerdere mensen gebeten of blijft het bij blaffen en tegen mensen opspringen bijvoorbeeld?
Hilde
Moderator
Agent
Jurist/Advocaat
Inspecteur
Roepnaam: Mevr. mr. Bitch
Geslacht:
Leeftijd: 60

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik heb nog wel een vraag:

U schreef:
Aan mijn rechterkant (mijn dode hoek) hoor ik ineens gevaarlijk gegrom.
ik zie een zwart met bruine hond, zwart van boven bruine poten, meer kon ik niet onderscheiden.
Ik roep om hulp en spring naar links, In de verte zie ik iemand, die iets tegen het dier zegt wat ik niet kan verstaan. (de enige persoon in de buurt)
Dit was voor mij een angstige ervaring . Ik voelde de tanden haast in mijn been staan. gelukkig was dat niet het geval.
U hoorde grommen, keek opzij en zag een hond naast u. Zo te lezen is er feitelijk niet meer gebeurd dan dat.
Ik snap heel goed dat dit voor u een angstige ervaring was, maar honden grommen nu eenmaal weleens, ook als ze aangelijnd lopen.
Dat maakt nog niet dat ze vals zijn, of gaan bijten.
Als u zo angstig bent is het beste advies om iets tegen die angst te doen.
==================================
Mensen struikelen niet over bergen maar over molshopen. (Confucius)
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

IK ga 4 dingen doen
1 sparen voor een broek. ik heb al een leverancier gevonden
2 samen met iemand anders door die straat,niet meer alleen
3 opzoek naar raad over hoe valse honden van je afhouden en hoe ik zoizo om moet gaan met honden die ik niet goed zie
4 lotgenoten vragen of ze hier ook last van hebben

dank voor de reacties
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Opmerking van moderator ThunderSTreak

Prima plannen en uw vragen zijn beantwoord.

Dan kan dit topic op slot.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht: