Geschorste oldtimer op de oprit

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Oldtimer TS
Infopolitie Gast

Geschorste oldtimer op de oprit

Ongelezen bericht door Oldtimer »

Beste politie,

Ik ben een liefhebber van oldtimers en houd ook van sleutelen. Nu heb ik een poos terug een oldtimer gekocht waar wel nog veel werk in zit. Ik heb hem nu dus geschorst en hij staat op de oprit omdat ik er niet mee rijd tot hij opgeknapt is.

De oprit grenst direct aan het trottoir maar nu zegt mijn zwager, die vroeger BOA was, dat ik hier een bekeuring voor kan krijgen.
Ik weet niet beter als dat ik hem gewoon op mijn eigen grond mag parkeren maar volgens hem mag het niet omdat mijn voortuin helemaal open is en omdat hij misschien ineens zomaar de weg op zou kunnen rollen (wat niet zo is). Nu loopt onze oprit wel iets af dus heb een blokje onder de voorwielen gelegd. Maar mag ik hem dus nu zo laten staan of niet? Past niet meer in de garage in ieder geval. Niet dat ik dadelijk alsnog een boete krijg of zo.
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Re: Geschorste oldtimer op de oprit

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

In principe mag een geschorst voertuig op eigen terrein gestald staan. Door de schorsing hoeft u gedurende schorsing geen MRB te betalen; vervalt de APK-plicht en is er formeel geen plicht tot WA- verzekeren van het voertuig. Dit laatste onder de absolute voorwaarde dat het voertuig geen schade aan derden kan opleveren als het onverhoeds bijvoorbeeld van de oprit op de rijbaan rolt. Een houten klos voor de wielen kan helpen, maar kan door vandalen ook verwijderd worden. Als de auto dan op de rijbaan rolt bent u wel aansprakelijk!

Elk gebruik van de weg tijdens een schorsing schort onmiddellijk de schorsing op: u bent dan weer verplicht om aan alle voorwaarden te voldoen. APK, MRB en de WAM.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Pim
Blijvertje
Agent
Brigadier

Ongelezen bericht door Pim »

Ik herinner mij een topic dat de belastingdienst alles wat zichtbaar was en kon scannen meenam, of zoiets.
Carolien
Superlid
Agent
Hoofdagent
Geslacht:
Leeftijd: 39

Ongelezen bericht door Carolien »

Ik denk dat je dit topic bedoelt:

viewtopic.php?t=41871
Pim
Blijvertje