Paar vragen over rollerbank controles

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Rocky1929 TS
Nieuw lid
Roepnaam: rocky

Re: Paar vragen over rollerbank controles

Ongelezen bericht door Rocky1929 »

Nu begint het voor mij een beetje verwarrend te worden, de ene persoon zegt nee de brommer zal eigenlijk niet is beslag genomen worden met uitzondering van niet meewerken/begrenzer, en de andere zegt na 3 keer 15 km te hard wordt ie in beslag genomen
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Ongelezen bericht door Proost »

Is niet verwarrend en beiden kloppen.

Jij stelt een "wat als" vraag inzake gepakt worden met een te snelle brommer icm rollenbank. Dat kan en dat zijn de regels uitgelegd. Ik ga er vanuit dat je het hier over een enkele staandehouding hebt en dat de gemiddelde ezel zich niet tweemaal aan de zelfde steen stoot

Wat @Mitch zegt gaat over recidive. Dan wordt het een ander verhaal. Dat wil zeggen dat je dus na twee keer gepakt te zijn geworden gewoon nog steeds niet wil luisteren. Maar inbeslagneming bij recidive is mogelijk bij heel veel feiten. Bij ècht heel veel feiten.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door Frans »

Proost schreef: 21 dec 2022, 10:53 Dan even iets duidelijker weg zetten. ;)
Dan IS het gewoon ja.
Nee, want als ie op een "niet voor alle verkeer openstaande weg" rijdt, de crossbaan van bromfietsclub "het gashendeltje" dan is het GEEN ja @Proost. Vandaar mijn "bijna altijd ja"
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Dat snap ik. Daarom reageerde ik ook op je voorbeeld van de Jumbo parkeerplaats. Of dat nu terrein van de gemeente is of een prive, in beiden gevallen voor het openbaar verkeer openstaande openbare weg.
Skipperje
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Brigadier
Roepnaam: Piet
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door Skipperje »

Rocky1929 schreef: 21 dec 2022, 13:14 Nu begint het voor mij een beetje verwarrend te worden, de ene persoon zegt nee de brommer zal eigenlijk niet is beslag genomen worden met uitzondering van niet meewerken/begrenzer, en de andere zegt na 3 keer 15 km te hard wordt ie in beslag genomen
Ik wilde het niet verwarrend maken, maar wat Mitch schrijft is geheel juist. Maar ik schaar dat onder de uitzonderingen. Ik heb in mijn diensten nooit meegemaakt dat dit plaats vond. Maar het kan zeker en zal dus ook wel eens voor komen. De begrenzer kan ook, maar omdat dat je vraag niet was heb ik dat niet genoemd.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Rocky1929 TS
Nieuw lid
Roepnaam: rocky

Ongelezen bericht door Rocky1929 »

Aha top, dan heb ik nog twee laatste vragen,
1. Stel ik sta stil/loop met de brommer aan mijn hand, kan ik dan alsnog meegenomen worden naar een rollerbank
2. Telt bijvoorbeeld de tuin van een huis dan als prive terrein waar politie je niet mee zou mogen nemen of geld dit ook als openbaar terrein?
Proost
Inventaris
Agent
Inspecteur
Geslacht:

Natuurlijk begrijpen wij ook dat je op zoek bent naar een manier om onder een rollenbank controle uit te komen als hij een keer in de buurt gehouden wordt. En natuurlijk snappen wij ook dat je nu hoopt dat wij je de tips en tricks gaan geven van de juridische grenzen die je dan, als je eenmaal behendig je brommer in de hal van een openstaande woning gestuurd hebt, ter ontsnapping aan de naderende collega op de motor.

Maar als puntje bij paaltje komt heb je in 99,9% van de gevallen gewoon dikke pech.

En als we je zien rijden een kilometer verderop en je stuurt ergens behendig een achtertuin in wordt je alsnog gevorderd om mee te rijden naar de plek van controle.

Zorg gewoon dat hij niet te hard loopt. Hoef je ook niet zo creatief na te denken.
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

En daarmee is er wel genoeg gezegd over dit onderwerp.
Samengevat:
Je bent gecontroleerd en meegenomen naar de rollentestbank. De politie heeft je zien rijden op de weg of op een voor het openbaar verkeer openstaande weg, en mag je ter controle meenemen naar een plaats van onderzoek (de plaats waar een rollentestbank staat), en controleert daar jouw bromfiets. Dat behoort allemaal tot de bevoegdheden van de politie, en zoals Proost al zei, als de bromfiets niet te hard loopt, hoef je ook niet op zoek naar mogelijkheden om onder een controle/bekeuring uit te komen.
:slotje:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
Gesloten