Opzichtig Politiekaartje aan mijn deur gehangen tijdens vakantie.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Willem-Alexander2
Infopolitie Gast

Opzichtig Politiekaartje aan mijn deur gehangen tijdens vakantie.

Ongelezen bericht door Willem-Alexander2 »

Tijdens mijn vakantie is er door de wijkagent nogal opzichtig een visitekaartje van de Politie tussen de deurpost gestoken. Ik ben woonachtig in een flatgebouw, en kreeg van meerdere bewoners een appje dat de Politie een visitekaartje heeft achtergelaten. Een aantal dagen later zijn de agenten weer opzichtig langs geweest, maar ik was wederom niet thuis. Helaas wil de agent per mail niet loslaten wat zijn aanleiding van het bezoek is, en wil enkel een afspraak maken om de aanleiding te bespreken. Op mijn klacht gaat de agent niet eens in. Ik zou niet weten waarover het gesprek zou moeten gaan, ik ben enkel actief als politiek activist maar doe hier geen strafbare zaken. Eerdere pogingen om mij 'informant' te laten worden heb ik afgewezen.

Ik vroeg mij af of het opzichtig hangen van Politie-visitekaartjes een normale gang van zaken is, net zoals de meeste mensen heb ik gewoon een brievenbus. Notabene een politieman heeft mijn voorzorgsmaatregelen tegen inbraak ongedaan gemaakt door iedere voorbijganger erop te attenderen dat ik niet thuis was. Heeft het zin hier een klacht over in te dienen?
Gebruikersavatar
Willem Alexander2
Infopolitie Gast

Re: Opzichtig Politiekaartje aan mijn deur gehangen tijdens vakantie.

Ongelezen bericht door Willem Alexander2 »

Nog ter aanvulling: ik heb ook al gebeld, maar er zat enkel een terugbelverzoek in. De telefoniste kon verder niet veel zeggen, behalve dat ze ook niet wist waarom het niet gewoon in mijn brievenbus is gestoken.
Gebruikersavatar
zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Berichten: 14420
Lid sinds: 31 jul 2003, 20:18
Geslacht:
Leeftijd: 56
Contact:

Re: Opzichtig Politiekaartje aan mijn deur gehangen tijdens vakantie.

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Euhm ja, wij weten het ook niet..

Er bestaat geen protocol 'achterlaten visitekaartjes', of protocol 'informatieve gesprekken' dus waarom hij/zij zo handelt is voor ons ook een raadsel; Aangaande het eerste; wellicht de angst dat veel mensen tegenwoordig nauwelijks nog in hun brievenbus kijken?

Zeg 't maar, wij weten er net zoveel van als u..

'Parkeertarieven liggen hoger dan de tarieven van een hotelkamer..'

Mitch
Stamgast
Stamgast
Agent
Blauwe Parel
Berichten: 1057
Lid sinds: 15 nov 2006, 15:58
Roepnaam: Mitchel
Locatie: Overal en (n)ergens
Geslacht:
Leeftijd: 37
Contact:

Re: Opzichtig Politiekaartje aan mijn deur gehangen tijdens vakantie.

Ongelezen bericht door Mitch »

Via de mail zaken bespreken zoals TS wenst is overigens wél ongebruikelijk.
Gebruikersavatar
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Berichten: 3709
Lid sinds: 27 jun 2005, 17:05
Geslacht:
Leeftijd: 36
Contact:

Re: Opzichtig Politiekaartje aan mijn deur gehangen tijdens vakantie.

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Willem-Alexander2 schreef: 21 nov 2022, 13:17 Eerdere pogingen om mij 'informant' te laten worden heb ik afgewezen.
Dat zal nu niet gaan gebeuren. Als de hele flat weet dat u met de politie praat of dat de politie interesse in u heeft, is uw positie als informant al afgebroken.

Of een klacht zin heeft kan ik niet beoordelen vanaf hier. Ik zou vooral even het gesprek met de wijkagent afwachten. Misschien had hij juist hele goede bedoelingen, of heeft hij onbedoeld iets gedaan wat achteraf niet handig was.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Gesloten