scootmobiel/scooter 3 wielen & 2 kinderen vervoeren?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Eefjes vervoer
Infopolitie Gast

scootmobiel/scooter 3 wielen & 2 kinderen vervoeren?

Ongelezen bericht door Eefjes vervoer »

Hallo,
Ik ben op zoek naar een vervoersmiddel waar ik mijn 2 kinderen van 4 en 6 (105 cm en 125 cm) kan vervoeren. Ik heb nl een gebroken scheen en kuitbeen, na operatie is er een ijzeren plaat in been gezet en ik heb een spierziekte waardoor herstel mogelijk langer gaat duren. Momenteel ben ik rolstoel afhankelijk, ik kan nog niet op het been staan, maar heb geen gips. Ik zie 3 wielscooters die als mindervalide vervoer worden aangemerkt. Mag ik hier 2 kinderen op vervoeren? (1 achterop in een zitje en bv. 1 staant tussen mijn benen?
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9147
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: scootmobiel/scooter 3 wielen & 2 kinderen vervoeren?

Ongelezen bericht door Skipperje »

Omdat de wet voorschrijft dat iedereen op een zitplaats moet zitten tijdens het vervoer, moet je dus een scootmobiel zien te vinden met 3 zitplaatsen. Ik zie wel veel duo's, maar met 3 zitplaatsen zie ik nog niet. En staand tussen je benen in is niet toegestaan.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7423
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 62
Contact:

Re: scootmobiel/scooter 3 wielen & 2 kinderen vervoeren?

Ongelezen bericht door SWAT »

Ik vraag me overigens af of de scootmobielen wel zijn gebouwd met oog op het vervoer van meer dan een persoon. Ik denk dat het apparaat snel naar zijn grootje zal gaan met regelmatig zoveel personen vervoeren.
Ik zag onlangs, helaas in prive tijd, een scootmobiel voorbij komen met daarop de persoon waarvoor het apparaat kennelijk bedoeld was, de rugleuning naar achter gedraaid en daarop persoon 2 (een jongedame rond 14 jaar) en vervolgens had Beun de Haas met enig creatief laswerk nog twee zwevende kinderzitjes geconstrueerd waarop nog twee dames zaten tussen 9 en 12 jaar. Het hele circus reed met een slakkengang over het fietspad omdat de arme electromotor dit allemaal natuurlijk niet aan kon. Ik hoopte niet dat het een WMO scootmobiel was.
Stay safe out there.
Gebruikersavatar
eefjes vervoer
Infopolitie Gast

Re: scootmobiel/scooter 3 wielen & 2 kinderen vervoeren?

Ongelezen bericht door eefjes vervoer »

okey, duidelijk bedankt.
Er zijn ook scootmobiel/scooters met 3 wielen met een gewoon (langwerpig) zadel, als ik daar met een kinderzitje voor scooters met mijn 2 dochters op pas (we zijn allemaal slank) dan mag het ook niet?
zie voorbeeld scooter; Nipponia Pride
Gebruikersavatar
Skipperje
Moderator
Moderator
Agent-BD
Vademecum
Berichten: 9147
Lid sinds: 20 mei 2004, 08:43
Roepnaam: Piet
Locatie: Fryslân
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: scootmobiel/scooter 3 wielen & 2 kinderen vervoeren?

Ongelezen bericht door Skipperje »

Het zadel van de Nipponia Pride is duidelijk gemaakt voor 2 personen. Daar is de wet ook duidelijk in. Op dit zadel mogen niet 3 personen zitten. De opmerking van nog een extra kinderzitje begrijp ik niet. Waar moet dat komen? Dat zou wettelijk gezien wel een uitzondering zijn voor het gebruiken van een zitplaats.

Piet
Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit
Gesloten