VOG

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
rg1
Infopolitie Gast

VOG

Ongelezen bericht door rg1 »

Ik heb laatst een boete gekregen voor baldadigheid en volgens mij komt dit op je strafblad te staan. Nu wil ik een VOG aanvragen, maar ik weet niet of hem kan krijgen. De VOG-check helpt me niet verder aangezien baldadigheid niet wordt aangegeven bij de opties strafbare feiten. Ik ben voorheen nooit in aanraking met de politie geweest.
Gebruikersavatar
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Berichten: 6105
Lid sinds: 18 jul 2004, 16:06
Locatie: Ulvenhout
Geslacht:
Leeftijd: 65
Contact:

Re: VOG

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Of je een justitieel geregistreerde boete hebt gehad hangt af van de hoogte van het boete en wie deze geeft vastgesteld. Heeft het OM hem vastgesteld en is het bedrag hoger dan € 135, dan is er een justitiële aantekening.

Dan hangt het weer af waarvoor je een VOG nodig hebt: per functiegebied zijn er verschillende eisen. Voor de ene functie kan je wel een VOG krijgen voor de andere weer niet.

Als het je eerste aantekening is kan je gewoon proberen om de VOG aan te vragen; men kijkt naar het totaal plaatje. Geen eerdere veroordelingen is gunstiger dan een heel pakket aan feiten. Lichtere overtredingen wegen weer anders dan hele zware overtredingen.

Tot slot: als Justis vindt dt ze geen VOG kunnen vertrekken wordt je dat kenbaar gemaakt met ‘een voornemen tot niet verstrekken’. Als aanvrager heb je dan het recht een zienswijze in te dienen waarin je duidelijk maakt waarom het toch veilig kan zijn om jou alsnog een VOG te verstrekken.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Gesloten