Mag ik hier parkeren?

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

gastmetvraag
Nieuw lid
Nieuw lid

Mag ik hier parkeren?

Ongelezen bericht door gastmetvraag »

Onze straat is een "gewone" straat (geen eenrichtingsweg). Er zijn hier geen parkeervakken, er dient langs de stoep geparkeerd te worden. Ergens halverwege de straat staat op de stoep een bord E06, invalideparkeerplaats. Deze is echter niet naar de wegkant gericht maar haaks geplaatst. Je ziet dit bord dus niet vanuit beide richtingen. Is dit bord op deze manier wel geldig? Het is ook niet duidelijk of ik nu voor of achter het bord dien te parkeren om een boete te voorkomen mocht deze wel geldig zijn.

De plek is overigens al jaren niet in gebruik, de bewoner waar het bord ooit voor is geplaatst is verhuisd. Er zit ook geen onderbord met kenteken op. Momenteel parkeer ik er uit fatsoen niet, maar omdat er regelmatig geen parkeerplek is zou een extra plaats zeer welkom zijn in de straat. Ik heb een foto van de situatie toegevoegd ter verduidelijking.

Afbeelding
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 61

Re: Mag ik hier parkeren?

Ongelezen bericht door SWAT »

Het bord op de foto staat correct. Het bord geld voor het direct achter het bord gelegen weggedeelte.
Nu er geen markering is aangeven is lastig te bepalen waar u weer wel zou mogen parkeren. Ik zou een ruime wagen lengte aannemen.
U kunt de wegbeheerder verzoeken het bord weg te halen dan wel een vak markering aan te brengen.
Stay safe out there.
Plaats reactie