Auto klussers in garage flat, mag dat?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gebruikersavatar
Nlmike
Nieuw lid
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid sinds: 05 okt 2022, 16:30
Roepnaam: Jike
Contact:

Auto klussers in garage flat, mag dat?

Ongelezen bericht door Nlmike »

Ik woon in 1 van 2 lage flats (4 verd) die tegenover elkaar staan met loopbrug ertussen etc. Op begane grond zijn een aantal garages.

1 van die mensen doet met regelmaat onderhoud aan diverse autos, met herrie maar vooral ook met lak spuitbussen e.d. die autos staan dan voor de garage onder de loopbrug. Of met open garage aan het lakken etc

Die stank komt dus met regelmaat binnen in andere apparartementen.

Even los van de zeer algemene vve regels, zijn er wetten / regels die hier iets over zeggen? Het lijkt mij namelijk op zijn minst ongezond en mogelijk gevaarlijk ( brandgevaar).

Leek me verstandig om eerst even te vragen voordat de irritatie te hoog wordt of voor niets de politie gebeld word.

Alvast dank
Gebruikersavatar
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Berichten: 7423
Lid sinds: 25 mei 2003, 23:47
Locatie: Den Haag
Geslacht:
Leeftijd: 62
Contact:

Re: Auto klussers in garage flat, mag dat?

Ongelezen bericht door SWAT »

Het zou kunnen dat in uw lokale algemene plaatselijke verordening een verbod op het sleutelen aan voertuigen op straat is opgenomen. Zo ja, dan moet u dit bij de gemeente melden want die handhaaft de plaatselijke verordening.
Van belang is hier wel of de betreffende garages horen tot de openbare weg.
U spreekt namelijk over een VvE. Als de betreffende garages en grond eigendom zijn van de VvE dan is het maar de vraag of de gemeente nog op basis van de plaatselijke verordening kan optreden. Het zou dan in het huishoudelijk reglement van VvE niet toegestaan moeten zijn. De VvE dient dan op te treden en niet gemeente of politie.

Heeft het klussen een bedrijfsmatig karakter dan komen er weer andere regels om de hoek kijken. Ook die worden in beginsel gehandhaafd door de gemeente.

In beginsel heeft de politie in deze zaak geen rol behoudens als er acuut gevaar is of er zaken plaats vinden waarbij direct optreden noodzakelijk is zoals olie op straat laten lopen etc.

Wend u zich dus tot uw gemeente met uw vragen.
Stay safe out there.
Gesloten