Onterechte wok melding op auto

In dit gedeelte kunt u een vraag stellen. Vragen die zijn beantwoord worden gesloten en komen automatisch in het archief terecht. Kijk dus eerst even in het archief.

Moderator: Moderatorteam

GemokDoorDeWOK
Nieuw lid
Nieuw lid
Roepnaam: Erwin
Geslacht:

Onterechte wok melding op auto

Ongelezen bericht door GemokDoorDeWOK »

Goedemorgen,

Afgelopen woensdag kregen wij een brief op de deur dat de auto van mijn vriendin een WOK opgelegd kreeg omtrent schade aan de auto door een ongeval. Dit was alleen totaal niet het geval want de betreffende auto had geen ongeluk gehad. Om een lang verhaal kort te houden hebben we nu door heel wat touw trekken met het RDW en de politie uiteindelijk de WOK er van afgekregen. De politie heeft toegegeven dat het een administratieve fout is geweest aan hun kant. Dit is dus allemaal vandaag eindelijk opgelost wat natuurlijk fijn is maar uiteindelijk hebben we de auto meerdere dagen niet kunnen gebruiken. Dit heeft er voor gezorgd dat mijn vriendin niet naar haar werk kon en dat wij een verhuis auto hebben moeten huren omdat we midden in een verhuizing zaten en haar auto met trekhaak dus niet mochten gebruiken.

Zou iemand mij kunnen adviseren over hoe je het beste om kan gaan met zo'n situatie? Wij zouden namelijk graag de extra kosten declareren die wij door deze wok melding hebben gemaakt.
Pim
Blijvertje
Blijvertje
Agent
Roepnaam: Pim
Geslacht:
Leeftijd: 54

Re: Onterechte wok melding op auto

Ongelezen bericht door Pim »

Wanneer de door u gehuurde verhuiswagen van dezelfde grootte/type is als het voertuig waar de wok op werd geplaatst maakt u een kans. Rijdt uw vriendin een personenauto en huurde u een busje/bestelwagen of klein model vrachtwagen dan geef ik u weinig kans. Maar ik ga er niet over...

Bel 0900 8844 en vraag hoe je je verzoek om de geleden schade te vergoeden kunt indienen en t.a.v. welke afdeling.

In de onderstaande link vind u een formulier voor het indienen van uw claim.

https://www.politie.nl/informatie/wat-d ... claim.html
‘Als een rommelig bureau een rommelig hoofd weerspiegelt, wat te denken van een leeg bureau?’ Getekend: A. Einstein
maestro
Deskundige
Deskundige
Jurist/Advocaat
Roepnaam: Mario
Geslacht:

Re: Onterechte wok melding op auto

Ongelezen bericht door maestro »

Bij schade geldt de verplichting deze zo veel mogelijk te beperken. Niet kunnen werken hangt dus af van de mogelijkheid om een auto te huren/met het openbaar vervoer te gaan. Was het goedkoper geweest om een auto te huren dan om een antal dagen niet te werken, dan had er dus een auto moeten worden gehuurd en is de schade wat dat betreft niet groter dan de kosten van de huur van een auto.
Je praat over trekhaak. Dus als je een aanhanger had moeten huren zul je die kosten af moeten trekken van de kosten van de huur van een bestelbus.
Wat er ook speelt in een land, laat het vooral de kinderen zijn. (Loesje)
Plaats reactie