Oldtimer omgekat

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Supersnel
Infopolitie Gast

Oldtimer omgekat

Ongelezen bericht door Supersnel »

Beste forumleden,

Ik ben vorige week naar een oldtimer gaan kijken een 1981 range rover classic.
Gezien de regelgeving en de 1/3 regel had ik mij ook al goed ingelezen.
Op eerste gezicht was het een range rover met veel werk maar oke had een apk en kon rijden. De auto had een 3.9 injectie motor en een automaat. Wat niet kan in 1981 dit was er toen nog niet. Maar oke onder de 1/3 regel mag dit vervangen worden voor een jonger type. De body die op het chassis stond was ook jonger dus 1/3 regel officeel al overschreden omdat alleen een body of aandrijflijn vervangen mag worden door jonger model. Bij controle van het chassis was deze ook minimaal vanaf 1989 ( te zien aan verschillen in bouw door de jaren heen). Of te wel een range rover waar van de aandrijflijn en body en chassis jonger zijn dan 1981 wat het kenteken aan geeft.
Dat kan maar een ding zijn een range rover van +/- 1990 met een chassis nummer van een 1981 dus zeker omgekat. En of het nog niet erger kon ook lpg systeem in de auto gebouwd wat niet op kenteken staat. Een echte belasting ontduiker van de bovenste plank. Nu heb ik het vermeld aan de verkopende partij deze gingen het uitzoeken want wisten zelf van "niks" en reden er zelf al 7 jaar in. Nu heb ik deze niet gekocht maar auto is van internet en koper geeft aan dat deze verkocht is. Maar kan zien dat deze nog niet overgeschreven is. Voor dat iemand dit ding koopt kan ik dit ergens aangeven?
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:

Re: Oldtimer omgekat

Ongelezen bericht door Proost »

PB me even het kenteken en of je een screenshot van de advertentie hebt ...

Als hij nog een Nederlands kenteken heeft kunnen wij een iets bredere zoekslag maken

Dit vinden we altijd interessant om uit te zoeken en doen we ook daadwerkelijk iets mee. Dus de melding is erg welkom. Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Proost op 02 okt 2022, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Supersnel2
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Supersnel2 »

Ik kan je nog geen pb sturen ben er alleen als gast. Heb mij even geregistreerd. Als deze goed gekeurd is zal ik even het kenteken doorsturen en de info die ik heb.
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:

Ook de website waarop hij aangeboden werd, advertentie nummer etc. Hoe meer info hoe beter.
MotoRon
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 63

Ongelezen bericht door MotoRon »

Opmerking van moderator MotoRon

Account is goedgekeurd @Supersnel
MotoRon
Beheerder
Proost
Inventaris
Inventaris
Agent
Geslacht:

Dit topic mag denk ik afgesloten worden. Melder heeft terugkoppeling inmiddels via PB gehad.
Enige wat ik kan/mag zeggen is dat het een goeie tip was.
ThunderSTreak
Moderator
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 63

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Fijn dat er alerte lezers en gebruikers zijn naast flitsende beheerders. Ik sluit het topic.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Gesloten