Parkeerboete R315B

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Pim1422232
Infopolitie Gast

Parkeerboete R315B

Ongelezen bericht door Pim1422232 »

Dag iedereen,

vandaag trof ik een parkeerboete aan op mijn windscherm, amazing.
op de parkeerboete staat nummer R315B, ik heb hier geparkeerd zie foto hieronder:

https://imgur.com/a/yOrb3ms

Ik heb de auto hier in het donker geparkeerd om gevaarlijke situaties te voorkomen, het is donker en er waren verder geen parkeerplaatsen, want ik zet de auto daar niet zomaar niet omdat ik het ook lichtelijk asociaal vindt. Dus ik had wel even gezocht naar een parkeerplaats, maar helaas.

Als de boete daadwerkelijk correct zou zijn, moet het R406b zijn, dus er is een verkeerd feitnummer gebruikt. Kan ik dat aanvechten?
Uit mijn visie probeerde ik geen gevaarlijke situaties te creëren door mijn auto op het gras te parkeren, want het was donker op het moment van parkeren + er was op het moment van parkeren geen parkeerplekken aanwezig, zoals beschreven hierboven. Is dat een reden om het aan te vechten?
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:
Leeftijd: 55

Re: Parkeerboete R315B

Ongelezen bericht door Frans »

R315B is feitelijk een foutief feitnummer, correct, als bestuurder niet de rijbaan gebruiken (stilstaand), maar het gaat dan over een trottoir, fietspad etc.

Omdat het hier een mulderbeschikking betreft kunt u daarop bezwaar aantekenen, u krijgt dan een nieuwe beschikking thuisgestuurt met het juiste feitnummer R406B, het bedrag blijft hetzelfde en die moet je dan vervolgens alsnog betalen.

Linksom danwel rechtsom, je mocht er niet staan en het maakt niet zoveel uit of de verbalisant de juiste feitcode gebruikte (en eens, hij HAD de goede moeten gebruiken)
Frans
Beheerder
Pim1422232
Infopolitie Gast

Fair point,

Kan ik het niet aankaarten als berm?
Pim1422232
Infopolitie Gast

Sorry voor de dubbele reactie.

Maar normaal parkeer ik nooit op zulke plekken.
Daarnaast had ik in mijn ogen een goede reden en zie ik het meer als berm dan als park.
Normaal doe ik hier nooit moeilijk over en betaal ik direct, maar vind deze boete wel een beetje frappant.
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:

Nee, dan zul je moeten aantonen dat het een berm is en géén groenstrook en dan komen we in de definitie groenstrook/berm. Een groenstrook is over het algemeen genomen een door de gemeente/wegbeheerder onderhouden en aangelegde strook gras, een berm is simpel weg een zijkant van een weg, meestal (niet altijd) buiten de bebouwde kom, gras groeit er van nature en jawel, ook daar wordt gemaait maar vaak uit noodzaak (denk aan maaien van slootkanten)

Als je kunt aantonen dat dit een berm is en geen groenstrook, prima maar als ik de foto zo bekijk dan zie ik een flinke uitdaging.
Frans
Beheerder
Pim1422232
Infopolitie Gast

Ah joh ik betaal hem gewoon, wist tijdens het parkeren dat ik fout zat.
Ik had het risico genomen en helaas :)

Goede avond!
SWAT
24 uurs servicer
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Geslacht:
Leeftijd: 61

Ongelezen bericht door SWAT »

Dat er geen plaats was om te parkeren zal geen stand houden. Geen parkeerplaats is geen ontheffing om te parkeren waar dit normaliter niet is toegestaan.
Stay safe out there.
Pim1422232
Infopolitie Gast

Nee ja, dan zou het een rare wereld worden, dan had ik hem net zo goed in de tuin van mijn buurvrouw kunnenzetten
vraagteken
Stamgast
Stamgast
Agent
Roepnaam: Dennis
Geslacht:
Leeftijd: 35

Ongelezen bericht door vraagteken »

Je pakt 'm sportief op!
Hoofdbaan: Digitaal rechercheur
Bijbaan: Politievrijwilliger
Frans
Beheerder
Beheerder
Agent-BD
Developer
Geslacht:

Opmerking van moderator Frans

Eens, TS pakt het heel sportief op, daarmee is wel de vraag ook beantwoord.
Frans
Beheerder
Gesloten